V případě Stříbrných šípy se potíže objevily u dvou ze šesti nových specifikací, které přivezly do Spa: Sergio Pérez z Racing Pointu kvůli tomu zastavil již v tréninku a Robert Kubica na to doplatil v úvodu kvalifikace.
Ferrari se u svého továrního týmu chystá nasadit novou verzi až tento víkend v Monze, v Belgii ji ale poskytlo oběma svým zákazníkům. Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo se však v kvalifikaci setkal s její poruchou.
P5 in second practice for @SChecoPerez 👏
— Formula 1 (@F1) August 30, 2019
But things started to heat up a little too much at the end of the session 🔥#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/HG78lCwrIg
Technický ředitel Hondy, která celá léta od svého návratu do F1 v roce 2015 ladila spolehlivost, nad situací svých soupeřů kroutí hlavou: "Jsem překvapený ze dvou důvodů. Jedním z nich je spolehlivost, kterou prokazovali v minulosti a také tento rok."
"Můžeme použít pouze tři motory za rok, musí tudíž zvládnout přes 5000 km. Mají tolik zkušeností s tím, jak zajistit zvládnutí potřebné vzdálenosti a spolehlivosti pomocí vytrvalostních testů na dynamometru," pokračuje Japonec.
RED FLAG
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
Huge plumes of smoke coming from Robert Kubica's Williams
Session is halted with 12.59 to run in Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/34HcG2vFNj
"Nová specifikace samozřejmě musela projít testy životnosti v továrně, pak motor přivezli a měli potíže. To je jedna otázka a také důvod, proč jsem překvapený. Tou druhou je kontrola kvality: už dlouho dodávají dvěma či třem týmům. Vědí, jak kvalitu řídit a jak ji kontrolovat před odesláním na závody," diví se Tanabe.
Honda sice za špičkou pořád zaostává, ale Ferrari s Mercedesem se usilovně snaží dostihnout. Proto během sezóny nasadila i za cenu penalizace o jedno vylepšení více než soupeři.
Close-up of the problem with Giovinazzi's Alfa, which resulted in an early end to Q1#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/TzX7iRixZ3
— Formula 1 (@F1) August 31, 2019
"Když jsme loni na dráze nasadili 3. specifikaci, měli jsme určité potíže s kalibrací. Poučili jsme se z toho a pokusili se o vysoce kvalitní kalibraci na dráze. Váš vlastní tým je důležitý, proto u zákazníků můžete něco zkoušet - jak se nová specifikace chová na dráze, pak optimalizovat kalibraci a později motor nasadit u vlastního týmu," popisuje technický ředitel Hondy.
"Ferrari má vyspělou kalibraci. ví, jak používat efektivně používat motory na trati, proto hned fungují dobře. To je jedna z věcí pro využití zákaznických týmů. Ale zároveň si můžete myslet: 'Jsme perfektní, můžeme dodat motory [všem týmům najednou],'" dodává Tanabe.