Závady motorů Ferrari a Mercedes v Belgii Hondu překvapily. Ze dvou důvodů

Petr Hlawiczka, 4. září 2019, 06:10 Google+

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe vyjádřil velké překvapení nad poruchami, které postihly výrobce těch nejsilnějších motorů - Ferrari a Mercedes.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 09.09. 11:19) Napište svůj názor
Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace

Závada motoru Mercedes v Kubicově Williamsu na začátku kvalifikace | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

V případě Stříbrných šípy se potíže objevily u dvou ze šesti nových specifikací, které přivezly do Spa: Sergio Pérez z Racing Pointu kvůli tomu zastavil již v tréninku a Robert Kubica na to doplatil v úvodu kvalifikace.

Ferrari se u svého továrního týmu chystá nasadit novou verzi až tento víkend v Monze, v Belgii ji ale poskytlo oběma svým zákazníkům. Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo se však v kvalifikaci setkal s její poruchou.

Technický ředitel Hondy, která celá léta od svého návratu do F1 v roce 2015 ladila spolehlivost, nad situací svých soupeřů kroutí hlavou: "Jsem překvapený ze dvou důvodů. Jedním z nich je spolehlivost, kterou prokazovali v minulosti a také tento rok."

"Můžeme použít pouze tři motory za rok, musí tudíž zvládnout přes 5000 km. Mají tolik zkušeností s tím, jak zajistit zvládnutí potřebné vzdálenosti a spolehlivosti pomocí vytrvalostních testů na dynamometru," pokračuje Japonec.

"Nová specifikace samozřejmě musela projít testy životnosti v továrně, pak motor přivezli a měli potíže. To je jedna otázka a také důvod, proč jsem překvapený. Tou druhou je kontrola kvality: už dlouho dodávají dvěma či třem týmům. Vědí, jak kvalitu řídit a jak ji kontrolovat před odesláním na závody," diví se Tanabe.

Honda sice za špičkou pořád zaostává, ale Ferrari s Mercedesem se usilovně snaží dostihnout. Proto během sezóny nasadila i za cenu penalizace o jedno vylepšení více než soupeři.

"Když jsme loni na dráze nasadili 3. specifikaci, měli jsme určité potíže s kalibrací. Poučili jsme se z toho a pokusili se o vysoce kvalitní kalibraci na dráze. Váš vlastní tým je důležitý, proto u zákazníků můžete něco zkoušet - jak se nová specifikace chová na dráze, pak optimalizovat kalibraci a později motor nasadit u vlastního týmu," popisuje technický ředitel Hondy.

"Ferrari má vyspělou kalibraci. ví, jak používat efektivně používat motory na trati, proto hned fungují dobře. To je jedna z věcí pro využití zákaznických týmů. Ale zároveň si můžete myslet: 'Jsme perfektní, můžeme dodat motory [všem týmům najednou],'" dodává Tanabe.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Závady motorů Ferrari a Mercedes v Belgii Hondu překvapily. Ze dvou důvodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 09.09.2019 11:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Brazílii

Bude Bottas v Abu Dhabi penalizován?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 ve Velké ceně Brazílie 2019

McLaren po 2072 dnech na pódiu a s jistotou 4. místa v šampionátu. Jeho šéf už šťastnější být nemůže + VIDEO

Sebastian Vettel a Charles Leclerc způsobili Ferrari velkou ostudu

"Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

Carslos Sainz obdržel dodatečně pohár za třetí místo v závodě v Brazílii

FOTO: Nezastavitelný Verstappen, ostudná havárie Ferrari a chybující Mercedes s Hamiltonem

Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným Hondou před rudým Ferrari Charlese Leclerca

Nejrychlejší sektory: Red Bull nejlepší v zatáčkách, Ferrari na rovinkách. Nejvyšší max. rychlost dosáhla Honda

Sebastian Vettel a Charles Leclerc v Brazílii

Piloti Ferrari nakonec penalizaci unikli, Hülkenberg nikoliv. Proč?

Max Verstappen a Rubens Barrichello po kvalifikaci v Brazílii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel vinu za kolizi se svým týmovým kolegou odmítá

Carlos Sainz jako jediný zvládl jednozastávkovou strategii

Sainzovi pomohla jednozastávková strategie až na pódium, Red Bull v boxech překonává rekord!

Lewis Hamilton v Mexiku

Hamilton penalizován, McLaren má pódium

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Hondy

Verstappen v Monze zřejmě nasadí nový motor i za cenu penalizace, vyšší výkon…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP BRAZÍLIE: Verstappen vítězí, červená karta pro Ferrari + VIDEO

  2. Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

  4. Hamilton penalizován, McLaren má pódium

  5. Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

  6. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud