O šanci na dobrý výsledek přišel Australan v podstatě hned v první zatáčce, kde do něj narazil Lance Stroll z Racing Pointu. Hodně při tom poškodil pravou stranu jeho vozu, což se projevovalo na chybějícím přítlaku. Pilot Renault zamířil do boxů hned v 1. kole, poté na jedné sadě pneumatik a s rozbitým vozem dojel až do cíle, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg finišoval na osmém místě.
Výkonnost Renaultu pak hodnotil slovy: "Byla slibná a myslím si, že i v závodě s tak poškozeným vozem jsme se hodně dobře drželi. Víkend samotný byl podle mě pro nás z pohledu rychlosti velmi, velmi silný. A před jedním z těch okruhů vyžadujících nízký přítlak, jako je Monza, to je nadějné!"
Previewing the #ItalianGP with @danielricciardo. 🇮🇹#RSspirit
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) September 3, 2019
*Please note this video was filmed with Daniel at the start of the year. Not this week. pic.twitter.com/eI1qR6i2YY
V Itálii týmy tento víkend pojedou ještě s nižším přítlakem. Francouzský tým tam na základě výkonnosti z Belgie proto očekává dobrý výsledek. "Musíme dál šlapat. Samozřejmě, že jsme nebodovali s oběma vozy - podle mě jsme jich mohli získat slušné množství, ale jdeme dál," pokračuje Ricciardo, jenž i s poškozeným vozem držel slušné tempo.
"Celá pravá strana, podlaha, v podstatě chyběla. Neřekl bych, že byla poškozená, vůbec tam nebyla. Hlásil jsem to hned, jak se to přihodilo, a vzpomínám si, že při průjezdu Eau Rouge bylo auto hodně rozviklané, mám li být slušný. Proto jsem zamířil do boxů."
"Myslel jsem si, že zřejmě budeme muset s vozem odstoupit, protože jsem předpokládal rozsáhlé poškození. Pak jsme nasadili středně-tvrdé pneumatik, vyrazili, a i přesto byl slušný - nezdálo se, že by rychlost ve srovnání s ostatními byla tak špatná," ohlíží se pilot Renaultu za závodem v Belgii.
"Pokračovali jsme s tím, že se uvidí, co se stane, a nějakou dobu jsme se drželi na sedmém místě. Fakt jsem tomu nemohl uvěřit, ale říkal jsem si, že možná z toho kápnou i nějaké body. Eau Rouge je nyní s těmito auty velmi snadná zatáčka, ale já jsem pokaždé při jejím průjezdu musel zadržet dech, jinak bych ubíral."
Bylo to slušné. Ale jo, jsem hodně hrdý na to, že jsme se udrželi vpředu tak dlouho, nakonec jsme toho o moc více dokázat už nemohli," dodává Ricciardo, jenž na jedné směsi pneumatik zvládl nejvíce ze všech - 42 kol (přes 95 % závodu). V šampionátu mu s 22 body patří průběžné 12 místo za Landem Norrisem z McLarenu a před svým týmovým kolegou.