Závod Carlose Sainze skončil v podstatě ještě dříve, než začal. Potíže s motorem se objevili už při nájezdu na roštu a Španěl zůstal stát na dráze krátce po startu.
Lando Norris měl v proběhu velké ceny překvapivě dobrou rychlost a pohodlně kontroloval pátou příčku, při nájezdu do posledního kola ale jeho motor náhle vypověděl službu, a tak zůstal stát na cílové rovince. McLaren v tu dobu přesně netušil, co bylo příčinou.
"Je to pro nás zklamání mít dvě odstoupení, když jeden pilot ani nebyl schopný odstartovat. Ta situace zároveň spočívá na straně Renaultu," hodnotí šéf McLarenu Andreas Seidl.
P5 becomes P11 for @LandoNorris on a frustrating final lap at Spa
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
The @McLarenF1 driver agonisingly missed out on a points finish, but did win most votes for Driver Of The Day #F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/cvihUeWk1Y
"Renault dělá obrovské pokroky v nasazování výkonnostních vylepšení během sezóny, to je povzbudivé. Ale je to samozřejmě zklamání dostávat všechny ty penalizace a zažívat odstoupení v závodech," popisuje své rozporuplné pocity.
"Je to důležité, abychom v tom měli transparentní a otevřený vztah, abychom problémy analyzovaly a pokusili se je společně vyřešit," pokračuje šéf McLarenu, který se rozhodl před závodem vrátit ke starší B-specifikaci motoru.
Nelituje toho, že nezůstali u specifikace C? "Musíme si nejdříve počkat, nemyslím si, že by to s tím souviselo. Opět jde o spekulaci, fakt se na to musíme podívat. Podle mě to nesouviselo se specifikací motoru," odpovídá Seidl.
Norrisova pohonná jednotka navíc nebyla na konci své životnosti, před sebou měla ještě dostatečný počet kilometrů, které měla bez problému zvládnout.
McLaren tedy lituje výsledku z Belgie, kdy přišel minimálně o Norrisovo páté místo a 10 bodů. Zajímavé bylo, že v trénincích ani v kvalifikaci nebyl moc konkurenceschopný, za to v neděli byla jeho rychlost nejlepší ze zbytku pole.
"Půjde o velmi zajímavou analýzu v dalším týdnu - co bylo tím důvodem, že jsme najednou byli čtvrtým nejrychlejším autem, protože jsme to po páteční a sobotní strategii nečekali. U Landa jsme v kvalifikaci sice dosáhli pokroku a k postupu do Q3 mu scházela desetina, očekával jsem ale odlišný závod," přiznává Seidl.