Honda přiveze 4. specifikaci svého motoru už do Belgie. Přesvědčí McLaren?

Petr Hlawiczka, 3. srpna 2017, 06:40 Google+ Exkluzivně

Honda se snaží napravit pošramocenou pověst a co nejdříve nasadit další verzi své pohonné jednotky. McLaren se dočká hned po letní přestávce ve Spa. Bude to ale stačit na to, aby chtěl partnerství s japonským výrobcem zachovat?

Počet komentářů:  23 komentářů (Poslední 08.08. 14:05) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy

Pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Jak jsme vás již informovali, Honda po předčasně zrušenou dohodou se Sauberem horlivě hledá nového zákazníka. Její manažer Masaši Jamamoto jednal tento týden v Maďarsku o podmínkách případné spolupráce s Toro Rosso s odborným poradcem Red Bullu Helmutem Markem.

McLaren totiž není spokojen s jejími pokroky a zvažuje všechny možnosti včetně ukončení spolupráce. Japonské automobilce tak hrozí, že by pro své pohonné jednotky příští rok nenašla odběratele. Pokud by se s Toro Rosso dohodla, což by ve Wokingu byli ochotni podpořit dodávkou převodovek do Faenzy, mohla by si ztrátu svého britského odběratele dovolit.

Čtvrtá specifikace s vyšším výkonem i spolehlivostí
Tomu chce ale zabránit, proto čtvrtou specifikaci svých pohonných jednotek přiveze už k příštímu závodu do Belgie. Výkon i spolehlivost by měly být vyšší, zůstává však otázkou, nakolik to zapůsobí na McLaren, kterému kromě Hondy zbývá už jen Renault poté, co s ním v obavách z jeho příliš velké síly odmítly spolupracovat Mercedes a Ferrari.

img-responsive

Třetí specifikaci své pohonné jednotky si Honda poprvé otestovala během tréninku v Baku, do závodu ji nasadila v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Specifikace 2 byla představena v Barceloně, to už jsme pracovali na specifikaci 3. V té době jsme věděli, že pracujeme na některých dobrých věcech, ale v tu chvíli ještě nebyly připravené. Na jejich nasazení jsme proto potřebovali několik dalších měsíců," řekl sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa.

Nasazení druhé a třetí specifikace dělilo 6 týdnů, čtvrtá specifikace bude tedy nasazena 9 týdnů po té třetí - dříve, než se původně čekalo. Její výkonnost má být zpočátku jen lehce vyšší (do 15 koní), Honda nicméně doufá, že poskytne potenciál pro větší nárůst před příchodem páté specifikace (až o 40 koní).

I po nasazení čtvrté specifikace tedy bude dost ztrácet a vzniká otázka, zda tak velký deficit jsou vůbec v Japonsku do příští sezóny schopni dohnat, když chtějí zůstat u svého současného konceptu. Zároveň to ale bude znamenat další penalizace na startovním roštu pro Stoffela Vandoornea a Fernanda Alonsa.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Belgie 2017

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Belgie 2017 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Kudy dál - pokračovat s Hondou nebo přejít k Renaultu?
A o jeho udržení i pro příští rok McLaren moc stojí. Španělská hvězda však už nechce riskovat jakékoliv další marnění svého krátícího se času v F1 s nekonkurenceschopným motorem za zády.

Je nějaká naděje, že by zůstal? "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," uvedl během závodního víkendu v Maďarsku provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale.

Britský tým stále nic nepodepsal, konečné rozhodnutí ale slibuje učinit do září, aby stihl připravit šasi pro testování v Abú Zabí na konci roku pro  případného nového dodavatele motorů. Zůstane u Hondy nebo přejde k Renaultu, který je v současné době o zhruba 60 koní výše? Čtvrtá specifikace letošní pohonné jednotky z japonské Sakury mu může leccos napovědět.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda přiveze 4. specifikaci svého motoru už do Belgie. Přesvědčí McLaren?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 08.08.2017 14:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 23 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel testuje v Maďarsku

"Za den svět naruby neotočíte, nabrali jsme však ten správný směr," věří Vettel…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  2. Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

  3. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  4. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

  5. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  6. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud