Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Petr Hlawiczka, 20. srpna 2019, 06:45 Google+

Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe připouští, že na počátku sezóny 2019 kvůli své ztrátě na špici očekávali horší výsledky, než nakonec dosáhli. Nicméně na špičku podle jeho slov stále nemají, dále proto chtějí tvrdě pracovat na snížení své ztráty.

Počet komentářů:  127 komentářů (Poslední 23.08. 22:09) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy RA617H

Pohonná jednotka Hondy RA617H | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Se svým novým partnerem, s Red Bullem, dokázali v posledních 4 závodech před letní přestávkou dokonce dvakrát vyhrát, z toho Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Hungaroringu a Daniil Kvjat to dotáhl v Německu na pódium i s vozem Toro Rosso.

"Když jsme začali testovat v Barceloně a na počátku sezóny vstupovali do prvního závodu, tak jsem pozoroval velký rozdíl mezi naší výkonností a výkonnosti špičky. Tlačili jsme na to dále a velmi tvrdě pracovali na tom, abychom tu ztrátu stáhli, stále je však přítomná," potvrzuje Tanabe, jenž se k vedení F1 projektu Hondy vrátil před sezónou 2018.

"Získali jsme s Maxem [Verstappenem] dvě vítězství, dobré je i to, že se jednou na pódium dostalo také Toro Rosso. Německo bylo velmi náročným závodem. Týmy a piloti pracovali velmi precizně a rychle reagovali na měnící se podmínky. To nám zajistilo dobrý výsledek," pokračuje japonský šéf.

Statistika nejrychlejších kol letošní sezóny - vedou piloti Red Bullu poháněného Hondou

Statistika nejrychlejších kol letošní sezóny - vedou piloti Red Bullu poháněného Hondou | zdroj: DHL

"Zatím to jde lépe, než jsme očekávali. Naše touha je však větší než současné výsledky. Vím, že to není jednoduché. Tým, jezdci a motor dobře spolupracují - máme na to, abychom náš cíl dosáhli. Myslím teď na to," hodnotí Tanabe.

Japonský výrobce pohonných jednotek v první části sezóny nasadil již dvě vylepšení, která jim pomohla snížit svou ztrátu na špičku. "Je to trochu náročné vám ukázat, co mám v mysli, ale vlastně jsem moc šťastný. Lidé v Sakuře pracují velmi tvrdě a hodně lidí nás uvnitř Hondy sleduje."

"První vítězství je jedním z milníků. Náš cíl je ale vyšší. Jsem moc šťastný, ale nepřestáváme. Stále další, další, o jedno víc. Cílem je šampionát. A k tomu máme pořád daleko," uznává sportovní ředitel Hondy.

img-responsive

Red Bullu se s Hondou daří, dosahované výsledky předčí očekávání | foto: Red Bull Content Pool

I když Red Bull svého japonského partnera chválí s tím, že původně postavil auto spíše s efektivní aerodynamikou, nyní se se stoupající sílou motoru začíná soustředit na maximální přítlak, což zvyšuje jeho celkovou konkurenceschopnost.

Tanabe si deficitu svého motoru na špičku dobře uvědomuje, šla ostatně vidět i v Maďarsku před letní přestávkou. "Nejen v tomto závodě, ale od prvního závodu. Můžeme shrnout ztrátu či výkonnostní rozdíl mezi námi a Mercedesem. Tento druh dat nám dává určitý cíl či skutečnou odpověď na naši ztrátu."

Po letní přestávce hodlá přijít s další specifikaci pohonné jednotky, která by jim měla pomoci být blíže Mercedesu zejména na okruzích kladoucích důraz zejména na výkon motoru - jako je Spa či Monza. Podaří se tam Red Bullu s Hondou urvat další vítězství a předstihnout v šampionátu druhé Ferrari?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 127, poslední 23.08.2019 22:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 127 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  2. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  3. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  6. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud