Holandský pilot Red Bullu po své první zastávce pociťoval na výjezdu ze zatáček při sešlápnutí plynu. Vůz se podle něj choval tak, jako by zatahoval ruční brzdu.
"Jak se mohl najednou objevit tento problém?" nechápal pilot během jízdy. Jeho šéf Christian Horner mu připomněl, aby se "pro tuto chvíli zklidnil a znovu se soustředil." Verstappen se po chvíli ozval s tím, že to je "opravdu stále bídné... V tuto chvíli toho asi moc nedokážeme," sdělil rádiem týmu po třetím přenastavení motoru, které představovalo "ten nejlepší kompromis." Z boxové zídky mu pak sdělili: "Nic s tím teď nenaděláme, Maxi. Musíš se s tím zkrátka sžít. Jsi dostatečně rychlý."
"Začalo se u něj trochu projevovat opoždění nástupu turba. Vyšetřujeme, co se vlastně stalo. Mohli jste slyšet, jaká nastavení měl změnit, abychom mu s tím pomohli," popisoval po závodě Horner. "Nebylo to optimální. Max chtěl z vozu dostávat každou kapku výkonu, narušovalo to jeho rytmus během kola."
3 - Wins
— Formula 1 (@F1) December 2, 2019
2 - Poles
9 - Podiums
278 - Points
This has been the best season of @Max33Verstappen's #F1 career, earning him P3 in the championship pic.twitter.com/DrzYw44OVL
Verstappen i přesto dokázal předjet Charlese Leclerca na trati a do cíle dojet se ztrátou 16 sekund na vítězného Lewise Hamiltona. Problém ale nešel během závodu vyřešit, nyní se mu za něj po analýze omluvil technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
"Snažili jsme se to zlepšit určitou změnou nastavení po zastávce v boxech, pilot pak musel dělat kompromisy při sešlapování plynu. Je nám toho problému během závodu moc líto," kaje se po úspěšném zakončení sezóny, kdy druhý Red Bull dojel šestý a Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným stejnou pohonnou jednotkou devátý.
#F1 How 2019 has ended up in terms of used power-unit components?@ScuderiaFerrari most reliable (2.8 components used), 2. @MercedesAMGF1 (3.1), 3. @RenaultSportF1 (4.2), 4. @HondaRacingF1 (4.5) 📊: pic.twitter.com/gRLkkmUr1I
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) December 3, 2019
"Nezpůsobil mu velkou ztrátu, pokud jde o pozici, ale existovala velká šance, že k ní vzhledem k situaci v závodu dojde. Měli bychom být dost perfektní v poskytování výkonnosti pohonné jednotky našim pilotům a týmům," pokračuje Tanabe.
Poté vyzdvihuje pozitiva z finálové velké ceny: "Podařilo se nám odjet neděle bez závodního selhání, kvůli kterému by auto muselo zastavit, což je pro nás dobré. Máme však oblast ke zlepšení. Také jsme měli pár potíží v tréninku. Musíme tedy vyřešit všechny věci ze závodního víkendu," uvědomuje si technický ředitel Hondy.