Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Petr Hlawiczka, 20. srpna 2019, 06:10 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola tvrdí, že za úspěšným vstupem Mercedesu do letošní sezóny nestojí tenčí pneumatiky, které letos představili. Změnami nechtěli nikoho zvýhodňovat, je pouze na týmech, aby jejich produktům lépe porozuměli - jak se to podařilo i McLarenu.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 25.08. 11:11) Napište svůj názor
Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Italský výrobce nasadil pneumatiky s tenčím běhounem již loni ve třech závodech, dva z nich tehdy Mercedes vyhrál. A letos na nich dále dominuje, když ovládl všech osm prvních závodů. To vedle některé týmy k tomu, aby lobovaly za návrat starých konstrukcí, nápad však nezískal dostatečnou (tj. alespoň 70%) podporu.

Podle Isoly se však letos u pneumatik nezměnila pouze tloušťka běhounu a za rozdílné výkony mezi týmy může spíše to, jak se dokázaly přizpůsobil úpravám.

"Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na vteřinu na Mercedes: co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsem někdy rychlé. Máme další týmy, jež byly schopny pneumatikám porozumět," upozorňuje šéf Pirelli.

img-responsive

Nové pneumatiky nezvýhodňují Mercedes, ten jim jen lépe porozuměl a odvádí lepší práci | foto: Pirelli

"Když se podíváte na předchozí ročníky, tak jsme na počátku sezóny vždy měly týmy, které pneumatikám rozuměli lépe než ostatní. Někdy to je Mercedes, jindy Red Bull, Ferrari nebo někdo jiný," pokračuje Isola.

Výsledky ze tří loňských závodů, v nichž byl Mercedes úspěšný, podle něj nikterak nesouvisejí s tenčím běhounem: "V závodě v Barceloně dominoval Mercedes. Ale potom jsme měli v sezóně test, v němž Sebastian [Vettel] jezdil na normálním a tenčím běhounu. Podle jeho hodnocení byl ten tenčí lepším. Šlo o jeho slova, ne o moje."

"V Barceloně tedy bylo jasné, že je tenčí běhoun lepší - nehovořím o Mercedesu. V Paul Ricard se jel závod, který nám neřekl, že je jedno auto o moc rychlejší než druhé. V Silverstone pak vyhrál Mercedes. Je tedy těžké prohlásit, že tenčí běhoun poskytuje jednomu či druhému vozu jasnou výhodu," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 25.08.2019 11:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg zvažuje, co bude dělat dál

Alfa Romeo, Red Bull či Williams? Hülkenberg uznává, že budoucnost v F1 už ve svých rukou nemá

Sebastian Vettel v závodě v Singapuru

Očekávání Ferrari před Singapurem. Věří si Scuderia na příčky nejvyšší?

Robert Kubica v kvalifikaci v Maďarsku

Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  2. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  3. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  4. Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

  5. Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

  6. Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud