Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Petr Hlawiczka, 20. srpna 2019, 06:10 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola tvrdí, že za úspěšným vstupem Mercedesu do letošní sezóny nestojí tenčí pneumatiky, které letos představili. Změnami nechtěli nikoho zvýhodňovat, je pouze na týmech, aby jejich produktům lépe porozuměli - jak se to podařilo i McLarenu.

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 25.08. 11:11) Napište svůj názor
Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Italský výrobce nasadil pneumatiky s tenčím běhounem již loni ve třech závodech, dva z nich tehdy Mercedes vyhrál. A letos na nich dále dominuje, když ovládl všech osm prvních závodů. To vedle některé týmy k tomu, aby lobovaly za návrat starých konstrukcí, nápad však nezískal dostatečnou (tj. alespoň 70%) podporu.

Podle Isoly se však letos u pneumatik nezměnila pouze tloušťka běhounu a za rozdílné výkony mezi týmy může spíše to, jak se dokázaly přizpůsobil úpravám.

"Samozřejmě víme, že Mercedes je velmi rychlý. Ale zapomeňte na vteřinu na Mercedes: co můžeme říct o McLarenu? Toro Rosso a Renault jsem někdy rychlé. Máme další týmy, jež byly schopny pneumatikám porozumět," upozorňuje šéf Pirelli.

img-responsive

Nové pneumatiky nezvýhodňují Mercedes, ten jim jen lépe porozuměl a odvádí lepší práci | foto: Pirelli

"Když se podíváte na předchozí ročníky, tak jsme na počátku sezóny vždy měly týmy, které pneumatikám rozuměli lépe než ostatní. Někdy to je Mercedes, jindy Red Bull, Ferrari nebo někdo jiný," pokračuje Isola.

Výsledky ze tří loňských závodů, v nichž byl Mercedes úspěšný, podle něj nikterak nesouvisejí s tenčím běhounem: "V závodě v Barceloně dominoval Mercedes. Ale potom jsme měli v sezóně test, v němž Sebastian [Vettel] jezdil na normálním a tenčím běhounu. Podle jeho hodnocení byl ten tenčí lepším. Šlo o jeho slova, ne o moje."

"V Barceloně tedy bylo jasné, že je tenčí běhoun lepší - nehovořím o Mercedesu. V Paul Ricard se jel závod, který nám neřekl, že je jedno auto o moc rychlejší než druhé. V Silverstone pak vyhrál Mercedes. Je tedy těžké prohlásit, že tenčí běhoun poskytuje jednomu či druhému vozu jasnou výhodu," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 25.08.2019 11:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  3. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  4. "Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

  5. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  6. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud