"Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

Petr Hlawiczka, 12. srpna 2019, 06:20 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner varuje vedení Formule 1 před pocity samolibosti. I přes čtyři vydařené poslední závody v ní je rozhodně co napravovat. Vysvětluje, v čem je podle něj problém, zatímco šéf Red Bullu Christian Horner do nebes vychvaluje Maxe Verstappena.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 17.08. 23:59) Napište svůj názor
Souboj o první zatáčku v Maďarsku

Souboj o první zatáčku v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Po nudné Velké ceně Francie jsme mohli před letní přestávkou sledovat napínavé závody plné předjížděcích manévrů i těsných soubojů na čele: v Rakousku, v Británii, v Německu a v Maďarsku. Přesto bychom se podle Steinera neměli nechat unést, F1 nutně potřebuje změny.

"Po čtyřech dobrých můžou přijít čtyři špatné"
"Musíte být opatrní kvůli tomu, že jsme měli dobrou show, a nikdy nezapomínat, že to nechceme kvůli čtyřem dobrým podívaným zabít. Pořád ji musíme zlepšovat. Víte, jde o úroveň hry, protože tohle může být podle mě ten nejlepší sport na světě, takže na to nikdy nesmíme zapomínat,"
říká Steiner, jenž by si přál vyrovnanější pole.

"Čtyři dobré závody neznamenají, že je teď všechno dobré. Někdo má miliardový rozpočet a žije v tomto vysněném světě. Pořád existuje riziko, že po čtyřech dobrých přijdou čtyři špatné. Pak si budeme stěžovat. Jsme příliš reaktivní," pokračuje šéf Haasu.

img-responsive

Adrian Newey (vlevo) s Güntherem Steinerem v padoku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Musíte podle mě vnímat celkový obrázek. Ano, měli jsme čtyři dobré závody, děkujeme. Chceme však 21 nebo 22 takových. Zaměřil bych se na tohle - pracovat na tom, aby byly dobré všechny," vysvětluje šéf týmu, jemuž mezi konstruktéry patří předposlední příčka - horší už je pouze Williams s jedním bodem.

Největší problém současné F1
Největším problémem je podle něj příliš velký odstup špičky od středu pole, vysoké náklady a rozdíly v rozpočtech: "Pro mě je celkový obrázek o rozpočtovém stropu, který přichází. Pořád tvrdím, že sice nevyřeší všechny problémy, ale jde o krok správným směrem."

"A pak v tom pokračovat, nechat lidi více závodit. Já jsem zcela pro, pracovat na tomto. Nepřestat v tom kvůli tomu, že jsme teď měli čtyři závody a všechno je fantastické - protože není!" dodává Steiner.

img-responsive

Max Verstappen v posledních závodech trochu narušil pořádky na čele | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Díky Bohu za Maxe," pochvaluje si šéf Red Bullu
Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera může F1 děkovat za Maxe Verstappena, který byl tím hlavním důvodem, proč byly poslední závody zajímavé. Holanďan z těch čtyř dokázal dokonce dva vyhrát.

"V tuto chvíli díky Bohu za Maxe Verstappena a Red Bull v F1, protože jinak by šlo o celkem nudnou show. Bylo to skvělé i v závodech jako v Maďarsku, i když jsme tam nevyhráli - tohle je F1, kterou fanoušci chtějí vidět," říká Horner.

"Poslední čtyři závody po festivalu nudy ve Francii byly skvělé a snad s nadcházejícími závody přijdou na řadu další vzrušující podniky. Pokud se pole více semkne, pak by Max mohl také závodit na čele s Lewisem a s Ferrari. Budoucnost je růžová," domnívá se šéf Red Bullu, třetího nejlepšího týmu letošního šampionátu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 17.08.2019 23:59 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton za oběma rudými vozy v Belgii

"Na mexických rovinkách budeme proti Ferrari bez šance," tuší před víkendem Hamilton

Lando Norris s McLarenem MCL34 nastaveným pro vysoký přítlak v Maďarsku

Měnit koncept vozu před rokem 2020 není risk, brání se McLaren

Přední křídlo vozu Maxe Verstappena před závodem v Japonsku

Věří si Verstappen letos ještě na vítězství?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34

McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Německu

Magnussen a top tým? Zasloužím si ho, říká Dán

Alain Prost a Cyril Abiteboul v tréninku v Abú Zabí

Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 na Hockenheimu

"Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brendon Hartley v Mexiku

Do Formule E míří další bývalý pilot F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

  2. Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

  3. "Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

  4. McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

  5. Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

  6. "Na mexických rovinkách budeme proti Ferrari bez šance," tuší před víkendem Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud