Grosjean o strachu o místo, který ho provázel loni a letos

Robert RoBertino Pavelka, 2. srpna 2019, 11:56 Google+

Haas prochází nepříliš radostným obdobím, které umocňuje kromě slabších výsledků také chování obou pilotů, které už delší dobu zvedá celý management ze stoliček. To je také důvod, proč se možná poněkud předčasně začínají řešit posezónní šarády.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.08. 08:49) Napište svůj názor
Romain Grosjean a Günther Steiner - na začátku roku byl ještě čas na více úsměvů

Romain Grosjean a Günther Steiner - na začátku roku byl ještě čas na více úsměvů | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Nejčerstvější vnitrotýmový incident se odehrál v posledním závodě, kdy si oba zástupci amerického týmu na trati v zatáčce Spitzkehre pohráli s nervy celého osazenstva na boxové zídce - letos už potřetí. Jejich vzájemný duel nakonec nestál Haas cenné body, ale zvedl adrenalin u Günthera Steinera, takže ten se rozhodl pro radikální kroky.

Ovšem na pořadu dne není jen zavedení týmové režie. Ve hře je budoucnost Romaina Grosjeana, neboť francouzskému jezdci vyprší smlouva s Haasem na konci této sezóny. V tomto směru je v nevýhodné pozici, protože po loňských eskapádách s ním vedení uzavřelo pouze jednoletý kontrakt na rozdíl od Magnussena, jehož smlouva je dvouletá.

img-responsive

Romain Grosjean po boku svého týmového kolegy Kevina Magnussena v závodě v Německu | foto: Haas F1 Team

I když se padokem nesly zvěsti, že šéfové Haasu mají dost "legrácek" svých pilotů a sáhnou do sestavy ještě v průběhu roku, Steiner se k tomuto tématu vyjádřil v tom duchu, že by bylo "zoufalé" měnit jezdecké osazení po letní přestávce, nicméně připustil, že ohledně budoucnosti momentální dvojice lze hovořit o nejistotě.

Kdo by měl dostat nepopulárního padáka? Leccos naznačuje vyjádření Grosjeana, který si ulevil pro média a dost možná tím chtěl vyrazit Steinerovi případnou zbraň z ruky. Otázkou zůstává, zda mu to bude platné a lehce cholerickou náladu v týmu jenom ještě více nerozbouří.

"V loňském roce bylo podstatně více důvodů, po nichž jsem letos mohl být mimo hru. Udělal jsem mnoho chyb, kterých jsem se se svými zkušenostmi neměl dopustit. Domnívám se, že jsem se od té doby poučil a zlepšil. Myslím že vše, o čem jsme letos hovořili naznačuje, jak důležité jsou v F1 zkušenosti. Všechno se nyní mění, zaměřujeme se na odlišné věci a ujišťujeme se, že zvládáme vůz zlepšovat - rozhodně je to lepší než použít nějakou novinku a doopravdy nemít tušení, co způsobila.

V závodech jsem se svým výkonem spokojen. Co se týče kvalifikace, mohl jsem být na začátku roku lepší, ale teď už je to tam, kde to bylo. Jak jsem řekl, loni bylo upřímně více důvodů, proč zůstat doma. Letos se domnívám, že jich je mnohem méně," uvedl v dějišti GP Maďarska Grosjean.

img-responsive

Kevin Magnussen tvrdí, že vztah s Grosjeanem je "all right" | foto: Haas F1 Team

Zajímavý je i názor druhé strany. Když posloucháme reakce při soubojích kolo na kolo, vypadá to, jako by piloti Haasu dali vzpomenout na dvojici Senna - Prost, o níž se říkalo, že nemůže bydlet ve stejném hotelu. 

"Myslím, že na trati se v radiokomunikaci obviňujeme a podobně - ale co lidé nevidí, že se mezi závody sejdeme, promluvíme si a chceme najít konstruktivní řešení a pokračovat. Kromě těch incidentů na trati mám dojem, že náš pracovní vztah je hodně dobrý. Romain je dobrý kluk a vycházím s ním bez problémů. Všechno se to asi moc nafukuje. Všichni se těší na nějaké konflikty, ale opravdu to není tak, jak to vypadá," komentuje situaci Magnussen.

img-responsive

Bude mít Grosjean sedačku v Haasu i příští rok? | foto: Haas F1 Team

"Lidé si myslí, že to mezi námi vypadá špatně, ale můj vztah s Kevinem je rozhodně bez problémů. Každý týden si zavoláme, sedneme si a probereme, co bychom mohli udělat lépe, abychom se ujistili, že se některé věci už nebudou opakovat," dodává k tomu Grosjean.

Všechno tedy vypadá téměř idylicky. Jenže je tu pořád ono pověstné - ale - co se stane, až se ti dva zase dostanou v závodním režimu do těsného závěsu. Opravdu to nakonec může vést k tomu, že sestava Haasu dozná po dvou letech změny. Kdo ví?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Grosjean o strachu o místo, který ho provázel loni a letos

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.08.2019 08:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Motor Renaultu, pohled ze zadní strany na turbínu

Renault po letní přestávce přijde ještě s výkonnější specifikací motoru, bez…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  5. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud