Proč Haas nesáhl ke změně jezdecké sestavy? Steiner objasňuje důvody

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 26. prosince 2019, 23:48 Google+

Haas letos zažil svoji nejhorší sezonu ve Formuli 1. Chvíli se zdálo, že tuto mizérii odnese vyhazovem Romain Grosjean. Nestalo se tak. O důvodech, proč se stáj rozhodla ponechat současný jezdecký tandem, vypráví její šéf.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 29.12. 11:36) Napište svůj názor
Günther Steiner v Rakousku

Günther Steiner v Rakousku | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Americký tým Haas má za sebou nepovedený ročník. Ten byl dokonce nejhorším v jeho nepříliš dlouhé historii, jenž se váže k působení ve Formuli 1.  Tým Guenthera Steinera se trápil především s nefungující aerodynamikou a špatným pochopením pneumatik Pirelli. Olej do ohně průběžně přilévali také oba piloti, neboť došlo k několika jejich vzájemným kolizím.

Není proto divu, že se začalo spekulovat o změně jezdecké sestavy. Hůře na tom byl Francouz Romain Grosjean, jemuž se nedařilo ideálně. Proto se zdálo být jednu chvíli téměř jasné, že jeho místo získá Nico Hulkenberg, kterého ze svých služeb propustil po konci sezony Renault. Nestalo se tak a třiatřicetiletý Grosjean bude u Haasu pokračovat.

O důvodech, proč ke změně nedošlo, se rozpovídal šéf týmu Guenther Steiner. Podle slov Itala totiž nemohou být dávány nedobré výsledky za vinu pilotům i když jedním dechem dodává, že vzájemné kolize, jako byla třeba ta ze Silverstone, ho rozhodně nepotěšily. „Podle mě nemůžeme v žádném případě z naší nepovedené sezony vinit piloty. Proto necháváme naši jezdeckou sestavu nezměněnou. Upřímně si myslím, že s naším autem nešlo jezdit lépe. I když je také pravda, že můžete vždy odvést lepší práci, třeba jen tím, že do sebe vzájemně nenarazíte,“ naráží Steiner na letošní kolize Magnussena s Grosjeanem.

img-responsive

Kevin Magnussen v závodě v Mexiku | foto: Haas F1 Team

Charismatický Ital věří, že se jeho tým z bídného ročníku dostatečně poučil. Stabilita by přitom měla být jednou z hlavních cest k nápravě. „Myslím, že z pohledu budoucnosti otevře tento rok našim jezdcům oči. V testech se o něm oba vyjadřovali velmi dobře, přičemž nakonec to nevyšlo. Nebylo to prostě takové, jak to vypadalo. Pak nastaly různé situace, kdy jsme se asi snažil až moc o dosažení nějakého dobrého výsledku, jenže to neklaplo, protože auto zkrátka nebylo dostatečně dobré,“ popisuje Steiner.

S přístupem k následujícímu ročníku však budou muset u Haasu hodně váhat a vlastně nejen u něj. Sezona 2020 je totiž poslední, ve které se objeví současná generace monopostů. Hned o rok později spatří světlo světa zbrusu nové stroje, jež vzniknou podle diametrálně odlišných technických pravidel.

Čelní představitel Haasu si je jistý, že nejlepší týmy dostanou výraznou výhodu. „Mají náskok, možná až dva roky, upřímně mě to ale netrápí, protože s tím nemůžu nic udělat. Mají zkrátka mnohem víc zdrojů a možností. Tím to hasne,“ uzavírá Steiner.

Vytisknout

Diskuze: Proč Haas nesáhl ke změně jezdecké sestavy? Steiner objasňuje důvody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 29.12.2019 11:36 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska po penalizaci Gaslyho

George Russell byl jedním z účastníků dramatického momentu

Vypadáme poněkud "hloupě", zhodnotil Wolff vzájemný incident svých jezdců

Lando Norris s přebarveným McLarenem MCL60

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

Max Verstappen s Red Bullem

V kvalifikaci nejrychlejší Verstappen, Leclerc předposlední

Max Verstappen se zlatou medialí za vítězství v závodě v Monaku

V neobyčejném tréninku nejrychlejší Red Bully

Fernando Alonso gratuluje Maxovi Verstappenovi k vítězství po závodě Monaku

Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

Max Verstappen v závodě v ulicích Monaka

Na úvod v Barceloně nejrychlejší Verstappen

Španělská trať se v závěrečné pasáži vrací do historie

Úprava barcelonské trati slibuje více soubojů

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v Mexiku

Albona čeká první kompletní sezona u Red Bullu. Jaká má očekávání?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  2. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  3. Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

  4. McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

  6. "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud