Magnussen popisuje sezonu Haasu. Kdy si v týmu uvědomili, že je něco špatně?

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 22. prosince 2019, 15:05 Google+

Haas letos prožil těžkou sezonu. Americký tým se trápil se svým vozem, kterému nedokázal ideálně porozumět ani do poslední Velké ceny. Situaci, jenž u stáje panovala, popisuje Kevin Magnussen.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.12. 17:45) Napište svůj názor
Kevin Magnussen v kvalifikaci v Německu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Německu | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Americký tým Haas zažil letos velmi těžkou sezonu. Stáj Guenthera Steinera sice měla za cíl být tou nejlepší ze zbytku pole, jenže to se nepovedlo. K této metě měl totiž zámořský tým hodně daleko. Doslova na míle, řeklo by se.  Většinu času u Haasu nerozuměli svému vozu. Trápili se s vyvážením i správným fungováním pneumatik.

Jejich stroj sice dokázal být místy velmi rychlý – obzvláště v kvalifikacích, avšak do závodů se toto solidní tempo většinou přenést nepodařilo. To mělo za následek hned v prvních kolech po startu rychlý propad celým polem. Není proto divu, že Haas obsadil v konečném účtování Poháru konstruktérů jen předposlední pozici. Hůře na tom byl už pouze beznadějně poslední Williams.

Zásadní varovná indikace o tom, že má stáj problém se podle Kevina Magnussena objevila už v Bahrajnu, tedy v závodě, který byl na programu jako druhý v pořadí. „Už v Bahrajnu bylo jasné, že máme starosti. Bylo to ale zvláštní, protože v předsezonních testech bylo naše auto opravdu fajn, v prvním závodě stejně tak. Dokonce i v bahrajnské kvalifikaci jsme skončili vysoko, jenže závod byl pak noční můrou. Vše se nám rozsypalo. Od té doby jsme v týmu měli paniku, zvlášť když jsme neustále nemohli nalézt příčinu problému,“ popisuje Dán.

img-responsive

Kevin Magnussen v závodě v Brazílii | foto: Haas F1 Team

 

Vše nakonec dospělo až do fáze, kdy se Haas rozhodl na vůz nasazovat komponenty z předsezonních testů i v průběhu ročníku samotného. Tím pádem v podstatě zahodil vývoj trvající několik měsíců. Vše s jediným cílem – přijít na to, co je špatně. To se nicméně nepodařilo a celá stáj laborovala s nepochopeným vozem až do posledního závodu v Abú Zabí. Dokonce i tehdy nasadil Romain Grosjean podlahu, která byla vyvíjena pro předsezonní testování. V dnešní Formuli 1 je to věc, která už je prakticky nevídaná, ale dobře to ukazuje rozměr trápení Haasu.

„Hodně jsme se soustředili na pneumatiky. Já si však myslím, že celý problém byl spíše v aerodynamice. Náš balíček prostě nebyl dostatečně silný a stabilní, Bylo to hodně deprimující, když uvážím, že jsme měli kvalifikace, které byly opravdu silné, přičemž pak přišly závody, kde jsme nemohli ani bojovat,“ líčí Magnussen.

V souvislosti s Haasem se hodně spekulovalo také o jezdecké sestavě pro příští rok.Nahnuté to měl Romain Grosjean, na jehož místo měl podle mnohých zdrojů nastoupit Nico Hulkenberg. Nestalo se. Americký tým proto bude i příští sezonu závodit se stejnými piloty.

Vytisknout

Diskuze: Magnussen popisuje sezonu Haasu. Kdy si v týmu uvědomili, že je něco špatně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.12.2019 17:45 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Turecku

Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

Permane, Alan

Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

Lewis Hamilton s trofejí za 1. místo po GP Turecka

Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

Tým Mclaren na Nürburgringu

Jak si stojí McLaren? Šéf týmu Seidl je realistický

Max Verstappen s Red Bullem RB16

Red Bull Verstappenovi v Turecku nastavil špatně křídlo, podle Brawna doplatil na nezkušenost

Charles Leclerc a Sebastian Vettel v závodě v Turecku

Binotto je spokojený. Kdy podle něj nastal v případě Ferrari zlom?

Lance Stroll a Sergio Pérez v závodě v Turecku

Strollův turecký propad? Racing Point ví, co za ním stojí

Michael Schumacher na tiskové konferenci v Indii v roce 2013

Schumacher o Hamiltonovi: "Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly" + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Todt N. - Todt J.

Na kterého ze svých jezdců je nejvíce pyšný Nicolas Todt?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto je spokojený. Kdy podle něj nastal v případě Ferrari zlom?

  2. Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

  3. Jak si stojí McLaren? Šéf týmu Seidl je realistický

  4. Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

  5. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  6. Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud