"Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

PG, 20. června 2019, 06:20 Google+

Fernando Alonso prozradil, že když se Nico Rosberg překvapivě rozhodl ukončit svou kariéru hned po zisku mistrovského titulu, tak o svém možném přestupu jednal se sportovním ředitelem Mercedesu Totem Wolffem. Ten se ale nakonec rozhodl dát prostor svému svěřenci Valtterimu Bottasovi.

Počet komentářů:  58 komentářů (Poslední 21.06. 23:09) Napište svůj názor
Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto

Fernando Alonso se zajímá o návrat do F1, chtěl by ale vítězné auto | foto: McLaren

Sdílejte článek

V období, kdy se Hondě nedařilo připravit konkurenceschopnou pohonnou jednotku a kariéra Alonsa u McLarenu stagnovala, se rozhodl zavolat šéfovi dominantního týmu F1.

"V minulosti jsem měl kontakt s Mercedesem," potvrzuje španělský pilot, jemuž se o víkendu podařilo s Toyotou zvítězit v Le Mans a ovládnout vytrvalostní šampionát WEC. "Už v roce 2016, kdy se Nico Rosberg rozhodl odejít, jsem hovořil s Totem Wolffem, ale nakonec jsme se nikdy definitivně nedohodli. Byl jsem u McLarenu a nebylo to jednoduché nalézt řešení."

Místo spojení s jeho bývalým týmovým kolegou zůstal u McLarenu, sedačky u Stříbrných šípů se dočkal Bottas, jenž si ji drží dodnes, byť stále zůstává ve stínu Hamiltona.

img-responsive

Fernando Alonso zakončil sezónu 2016 s nejhorším motorem za zády v první desítce nejlepších jezdců | foto: Honda Racing F1

Alonso svůj návrat do F1 příští rok nevylučuje: "Jsem otevřený vůči zajímavým nabídkám. Pokud se rozhodnu vrátit do F1, pak pouze tehdy, budu-li mít reálnou šanci na vítězství v mistrovství světa. Nemám zájem o projekty, které začínají od nuly. Chci hned vítězné auto," klade si podmínky.

"Nechci v budoucnu ničemu zavírat dveře. Auta hodně miluji. V F1 nezávodím, ale každý víkend končím s volantem v rukou. Pořád chci vyhrát Trojkorunu. Zatím se to povedlo pouze Grahamovi Hillovi a dokázat to dnes, v moderní éře, to by byla skvělá věc," pokračuje 37letý Alonso.

I když dosáhl pouze na 2 mistrovské tituly, tak ve opakuje, že ve své kariéře ničeho nelituje: "F1 se pohybuje v cyklech: v některých letech dominoval Red Bull, jindy Mercedes, pak Williams, Ferrari či McLaren. Existuje pět či šest špičkových týmů, které zažily období dominance. Je těžké předvídat, který je pro daný rok ten správný, do kterého přestoupit."

img-responsive

Fernando svůj návrat do F1 nevylučuje, jakoukoliv nabídku by ale nepřijal | foto: Scuderia Ferrari

"Stále se cítím být šťastný, i když jsem někdy to vítězné auto neměl. Dvakrát jsem byl velmi blízko titulu, ale dva už jsem vyhrál. Existují talentovaní piloti, kteří nikdy neměli šanci jej získat. Když se ohlédnete zpět za kariérami jezdců, tak vždy musíte učinit rozhodnutí, ale nedokážete předvídat budoucnost. Takže to je OK. Ničeho nelituji, protože jsem dělal to, co podle mě v té době bylo správné," popisuje zkušený jezdec.

Při dotazu na radu svému bývalému zaměstnavateli - Ferrari, jež se letos trápí, protože pořád zaostává za Mercedesem, Alonso uvedl: "Trpělivost. Není to jednoduché, když se od vás každý víkend očekává vítězství - a Ferrari je nejznámějším a nejoblíbenějším týmem na světě."

"Když jsem za něj jezdil, tak nám scházely schopnosti a technické zdroje, ale byli jsme konkurenceschopní. Nyní mají velmi konkurenceschopné auto, ale prostředí příliš velkého tlaku moc nepomáhá. A Mercedes je navíc velmi silný," dodává Alonso.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 21.06.2019 23:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 58 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

Kevin Magnussen s Haasem VF-19

Co je horší než pomalé auto? Vůz Haasu, který je občas velmi rychlý

Lando Norris v závodě v Maďarsku

Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

Charles Leclerc v tréninku v Maďarsku

Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc s Ferrari SF90

"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Helmut Marko vysvětluje, proč se museli zbavit Gaslyho a díky čemu Red Bull už předstihl Ferrari

  2. Bude muset Leclerc změnit svůj jezdecký styl?

  3. Radost, smutek a vzpomínky Formuli 1 nikdy neminou

  4. "Čtyři dobré závody ještě neznamenají, že je všechno fantastické," tvrdí šéf týmu F1. V čem je problém?

  5. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  6. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud