"Paul Ricard pro nás byl loni náročným okruhem a uvědomujeme si, že tento druh trati není pro náš balík obzvlášť výhodný," prohlašuje šéf Scuderie Mattia Binotto.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa však rudým vozům může hrát do karet jejich rychlost na rovinkách: "Ve Francii očekáváme další tuhou bitvu. Okruh v některých ohledech podobný Montrealu a dlouhé rovinky pro nás budou představovat výzvu."
"Na rozdíl od Kanady tady ale máme zatáčky projížděné celou škálou rychlostí, což by mělo nahrávat nám. Těšíme se na to, že budeme mít opět šanci dát správně dohromady pár věcí," pokračuje Wolff, jenž se před závody i přes dominanci Mercedesu vždy raději drží při zemi.
Loni v Paul Ricard zvítězil Lewis Hamilton poté, co Sebastian Vettel kolidoval s Valtterim Bottasem v první zatáčce. Druhý Kimi Räikkönen, jehož u Ferrari letos nahradil Charles Leclerc, dojel třetí za talentovaným Maxem Verstappenem s Red Bullem.
Ferrari letos není tak konkurenceschopné - schází mu přítlak a nedokáže správně zahřívat pneumatiky, proto dosahuje v zatáčkách nižších rychlostí než Mercedes. Velké změny vozu SF90 či dokonce jeho B-specifikaci sice nechystá, v nadcházejících podnicích ale hodlá nasadit několik vylepšení, která by mu měla pomoci lépe směřovat budoucí vývoj.
"Budeme mít několik drobných evolucí, prvků, které představují užitečný pokrok pro definování směru, jímž se vydáme při vývoji vozu. Nepůjde o řešení našich problémů, ale technická vazba těchto evolucí bude důležitá pro další kroky, které podnikneme," vysvětluje Binotto.
Tento víkend by Ferrari mělo představit nové přední křídlo, o týden později v Rakousku novou podlahu. V Silverstone potom přijde s novým difuzorem vytvářejícím více přítlaku a v Hockenheimu s novými bočnicovými panely.
Kromě toho v Maranellu posilují i personálně: z Liberty přichází Stephen Boyd jako nový strategický odborník, z Toro Rosso Maurizio Tomasselli, jenž se věnuje vývoji šasi. Aerodynamické oddělení posílí Hermann Wolche z Mercedesu, motorové oddělení Francois Dejoyneaux z Renaultu. Z Red Bullu přijde Nigel Rupert-Nuttling, jenž bude mít za úkol CFD korelaci na dráze a zpět se vrací konstruktér Simone Resta z Alfy Romeo, jak jsme již dříve avizovali.
"Potřebuji obzvlášť technickou podporu," potvrzuje Binotto, jenž musí plnit roli šéfa týmu i technického ředitele. "Je pravda, že máme doma a na trati několik lidí, kteří pomáhají řídit celý tým, protože tým je důležitější než individuality."