"Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Petr Hlawiczka, 19. června 2019, 06:40 Google+

Ferrari před Velkou cenou Francie očekává, že se v ní bude i přes určitá vylepšení vozu trápit. Jaké kroky činí na pozadí pro zvýšení své konkurenceschopnosti?

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 20.06. 12:59) Napište svůj názor
Charles Leclerc s Ferrari SF90

Charles Leclerc s Ferrari SF90 | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Paul Ricard pro nás byl loni náročným okruhem a uvědomujeme si, že tento druh trati není pro náš balík obzvlášť výhodný," prohlašuje šéf Scuderie Mattia Binotto.

Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa však rudým vozům může hrát do karet jejich rychlost na rovinkách: "Ve Francii očekáváme další tuhou bitvu. Okruh v některých ohledech podobný Montrealu a dlouhé rovinky pro nás budou představovat výzvu."

"Na rozdíl od Kanady tady ale máme zatáčky projížděné celou škálou rychlostí, což by mělo nahrávat nám. Těšíme se na to, že budeme mít opět šanci dát správně dohromady pár věcí," pokračuje Wolff, jenž se před závody i přes dominanci Mercedesu vždy raději drží při zemi.

img-responsive

Bude mít o víkendu ve Francii Ferrari na to, aby porazilo Mercedes? | foto: Mercedes AMG F1 Team

Loni v Paul Ricard zvítězil Lewis Hamilton poté, co Sebastian Vettel kolidoval s Valtterim Bottasem v první zatáčce. Druhý Kimi Räikkönen, jehož u Ferrari letos nahradil Charles Leclerc, dojel třetí za talentovaným Maxem Verstappenem s Red Bullem.

Ferrari letos není tak konkurenceschopné - schází mu přítlak a nedokáže správně zahřívat pneumatiky, proto dosahuje v zatáčkách nižších rychlostí než Mercedes. Velké změny vozu SF90 či dokonce jeho B-specifikaci sice nechystá, v nadcházejících podnicích ale hodlá nasadit několik vylepšení, která by mu měla pomoci lépe směřovat budoucí vývoj.

"Budeme mít několik drobných evolucí, prvků, které představují užitečný pokrok pro definování směru, jímž se vydáme při vývoji vozu. Nepůjde o řešení našich problémů, ale technická vazba těchto evolucí bude důležitá pro další kroky, které podnikneme," vysvětluje Binotto.

img-responsive

Ferrari chystá pro nadcházející závody celou řadu vylepšení, která by mu měla pomoci zlepšit práci s pneumatikami | foto: Scuderia Ferrari

Tento víkend by Ferrari mělo představit nové přední křídlo, o týden později v Rakousku novou podlahu. V Silverstone potom přijde s novým difuzorem vytvářejícím více přítlaku a v Hockenheimu s novými bočnicovými panely.

Kromě toho v Maranellu posilují i personálně: z Liberty přichází Stephen Boyd jako nový strategický odborník, z Toro Rosso Maurizio Tomasselli, jenž se věnuje vývoji šasi. Aerodynamické oddělení posílí Hermann Wolche z Mercedesu, motorové oddělení Francois Dejoyneaux z Renaultu. Z Red Bullu přijde Nigel Rupert-Nuttling, jenž bude mít za úkol CFD korelaci na dráze a zpět se vrací konstruktér Simone Resta z Alfy Romeo, jak jsme již dříve avizovali.

"Potřebuji obzvlášť technickou podporu," potvrzuje Binotto, jenž musí plnit roli šéfa týmu i technického ředitele. "Je pravda, že máme doma a na trati několik lidí, kteří pomáhají řídit celý tým, protože tým je důležitější než individuality."

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 20.06.2019 12:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly s Red Bullem RB15

Gaslyho chuť roste, po velkém zlepšení v Silverstone chce víc

Valtteri Bottas v Rakousku

Co říká Bottas na možnost využití mentálního kouče?

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Sleduje Hamilton výsledky svého bývalého týmu?

Vettel, Sebastian

Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

Antonio Giovinazzi v kvalifikaci v Kanadě

S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Silverstone

Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

Fernando Alonso se poohlíží po jiných odvětvích motorsportu

Návrat do "neatraktivní" F1 pro Alonsa už není prioritou. Kam má namířeno?

Trať v Melbourne

Další tradiční okruh prodloužil smlouvu s F1

Pierre Gasly předvedl v Silverstone výrazné zlepšení

"Gaslymu pomohla v Británii změna přístupu, nikoliv Verstappenovo nastavení," říká Horner

Simone Resta bude působit opět u Ferrari

Technický ředitel Alfy Romeo míří zpět k Ferrari

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Pátek

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Sobota

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

  2. Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

  3. S Räikkönenem Giovinazzi prohrává na celé čáře. Co na to šéf Alfy Romeo?

  4. Helmut Marko zná lék na Vettelovy problémy

  5. Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

  6. Bottas se v Silverstone přiblížil nové smlouvě s Mercedesem, Ocon jedná s "mnoha týmy"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud