Leclerc podle Brawna zašel v Monaku příliš daleko, Ferrari až 3. nejrychlejším týmem

Petr Hlawiczka, 28. května 2019, 06:30 Google+

Sportovní šéf Formule 1 si všímá prohlubujících se potíží Ferrari v letošní honbě za titulem a chyb Charlese Leclerca v poslední Velké ceně Monaka.

Počet komentářů:  56 komentářů (Poslední 29.05. 18:10) Napište svůj názor
Charles Leclerc v úvodu víkendové Velké ceny Monaka

Charles Leclerc v úvodu víkendové Velké ceny Monaka | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Leclerc byl v několika úvodních kolech opravdu skvělý. Pak zašel příliš daleko a zaplatil vysokou cenu za svou netrpělivost. Jeho reakce ale byla pochopitelná," popisuje Brawn.

"Šlo o jeho domácí závod a v první pokus za přední tým. Měl to být speciální okamžik, skončil však zklamáním. Po určitých problémech ve čtvrtek nabídl sobotní poslední trénink určité světlo, když skončil první," shrnuje šéf F1. Leclerc byl před kvalifikaci první s náskokem 5 setin na Valtteriho Bottase.

"Pak ale přišla facka v podobě strategické chyby, o níž Mattia Binotto otevřeně přiznal, že šlo o špatný výpočet týmu - a Charles se propadl až na 16 příčku. Z této startovní pozice pramenila v neděli přemíra snahy," usuzuje 64letý Brit, jenž kdysi Scuderii šéfoval.

Ferrari navíc v Monaku ve své výkonnosti kleslo až za Red Bull, byť Sebastian Vettel nakonec dojel druhý - k tomu mu ovšem pomohla penalizace Maxe Verstappena za nebezpečné vypuštění v boxech během safety-car fáze. Za skvělý výsledek svého týmového kolegy tak může Leclerc, jenž si po chybě poškodil pneumatiku o bariéru, když se v Rascasse natlačil vedle Nica Hülkenberga. Ta mu poté okousávala podlahu, jejíž kousky museli z dráhy sesbírat maršálové.

"Pro Ferrari šlo o těžký víkend, i když zaznamenali svůj nejlepší výsledek roku. Druhé místo spadlo Sebastianovi Vettelovi po skončení závodu, v němž nehrál klíčovou roli. Po celou dobu seděl za Verstappenem, ale nedokázal mu udělat žádné skutečné starosti," pokračuje Brawn.

"Odráží to víkend, kdy byla Scuderia třetím nejrychlejším týmem. to se dalo předvídat po tom, co jsme pozorovali v Barceloně, kde se s autem trápili obzvlášť v třetím sektoru té dráhy. Zdá se, že sezóna stáji z Maranella uniká, není ale čas na to se vzdávat - musí se poučit ze svých chyb, pokud se chce posunout dobředu," vybízí svůj bývalý tým.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Leclerc podle Brawna zašel v Monaku příliš daleko, Ferrari až 3. nejrychlejším týmem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 56, poslední 29.05.2019 18:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 56 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového Ferrari

Ferrari jako první oznamuje datum odhalení vozu pro sezónu 2020. Proč to učiní dříve než obvykle?

Lando Norris s McLarenem MCL34

Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa Yamahy zapůsobil + VIDEO

Letošní pneumatiky Pirelli

Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet Verstappena?

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Monaku

Dva skalpy u kasina - Sainz o svém startu, kterým soupeře nepotěšil + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  2. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  3. Co radí Webber Vettelovi?

  4. Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

  5. Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

  6. Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud