Každý jezdec má dle současných pravidel k dispozici obecně tři motory na sezónu bez toho, aniž by byl jakkoli penalizován. Vzhledem k celkovému počtu jedenadvaceti velkých cen v letošní sezóně se jedná tedy o průměrnou výdrž jedné pohonné jednotky na sedm závodů. Týmům se přirozeně nabízí pro nasazení druhého kusu Kanada, kde se bude závodit až za měsíc.
Ve Ferrari ale nehodlají jen tak přihlížet k současnému stavu v šampionátu, kdy jejich největší konkurenti od Mercedesu dosáhli v každém z dosavadních čtyřech závodů double (a mají tím náskok téměř tří vítězství) a tak první velký upgrade pohonné jednotky představí ve svém voze již o tomto víkendu ve Španělsku. Aby se pokusili vyhnout budoucím penalizacím, tak se k první verzi motoru zřejmě vrátí na méně náročných tratích na výkon jako jsou Monako, Maďarsko a Singapur.
"Momentálně jsme v šampionátu pozadu a musíme to dohánět, což jak víme znamená, že naše vývojové práce budou klíčem k této sezóně," říká šéf stáje Ferrari Mattia Binotto pro oficiální web F1. "Jak jsme přivezli nový aerodynamický balík do Baku, přineseme do Barcelony v této oblasti také nějaké novinky. Budeme mít k tomu navíc novou pohonnou jednotku, kterou představíme v kalendáři s předstihem, jelikož druhá specifikace měla být přivezena do Kanady."
"Shell vyvinul v úzké spolupráci s naším týmem odlišné složení závodního maziva, které bude také představeno s novou pohonnou jednotkou, poskytující zvýšený výkon," dodává. "Je to jenom díky nesmírnému týmovému úsilí, tím jak se každý tvrdě snaží zajistit, že budeme schopni tyto novinky přivézt dříve."