Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

PH, 16. května 2019, 13:20 Google+

Letošní výkony Ferrari jsou nejen v Itálii pro fanoušky velkým zklamání. Z pěti závodů si neodvezlo ani jedno vítězství, naopak Mercedes si připsal pětkrát double za sebou. V Maranellu ale kvůli tomu nepanuje žádná panika, alespoň to tvrdí výkonný ředitel Louis Camilleri. A věří, že brzy budou vyhrávat.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 17.05. 13:50) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během testů pneumatik v Barceloně

Sebastian Vettel během testů pneumatik v Barceloně | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Žádná panika, výkonný ředitel drží ochrannou ruku nad Binottem
Zatímco tamější média píší o "skutečné krizi" poté, co Ferrari nepomohla ani poslední vylepšení vozu a pohonné jednotky v Barceloně, kde se byla jejich ztráta ještě větší než v předchozích podnicích.

Podle odborníka na motory Maria Illiena nasazování nové specifikace ve Španělsku nedává smysl: "V Barceloně z nového motoru neplynou téměř žádné výkonnostní benefity. Děláte to tam pouze tehdy, pokud máte potíže se svým předchozím motorem, jako například potíže se spolehlivostí, kterou můžete napravit pouze s novým vylepšením motoru."

Vedení týmu se však snaží situaci uklidnit: "Nedochází k žádné panice. Mou prací je zabránit šíření drbů. Nyní je tedy čas na to, abychom se spojili," říká Camilleri. A zastává se technického šéfa Mattii Binotta, jehož pozice je podle některých v ohrožení. "Má mou plnou podporu," pokračuje výkonný ředitel Ferrari.

"Jsem si jistý tím, že najdeme řešení. Máme k dispozici 2 testovací dny a určitě se rychle zotavíme. Nemám křišťálovou kouli, takže vám neřeknu, kdy k tomu dojde, ale jsem si jistý tím, že nám testy pomůžou," ujišťuje Camilleri.

img-responsive

Ferrari nasadilo v Barceloně novou specifikaci motoru i aerodynamické díly, ztrátu na Mercedes ale nestáhlo | foto: Scuderia Ferrari

Do příštího týdne, kdy je na programu Velká cena Monaka, to ale nebude. Tam čeká Ferrari další náročný podnik: "Nachází se tam spousta úzkých a pomalých zatáček, které se podobají třetímu sektoru v Barceloně, kde jsme po celý víkend měli problémy."

Může vyhrát Mercedes všechny závody?
Na otázku, zda Mercedes může vyhrát všechny závody v sezóně 2019, v motorhomu týmu v Barceloně Binotto, Sebastian Vettel i Charles Leclerc odpověděli jasným: "Ne."

"Jsme zklamáni naší výkonností, od vylepšení jsme čekali více, i když fungovala dobře. Naše maximální rychlost je dobrá, ale sále máme několik zranitelností, kterým teď musíme lépe porozumět," přiznává Binotto.

"Kvůli nedotáčivosti ztrácíme v každé zatáčce," říká dále. Mercedes zvolil delší rozvor a odlišný koncept předního křídla - obsahuje co největší plochu pro generování maximálního přítlaku, zatímco Ferrari šlo cestou efektivity. Je sice rychlé na rovinkách, ale v zatáčkách v Barceloně ztrácelo více než dvojnásobek - 1,3 vteřiny (z toho 0,7 s v posledních 7 zatáčkách posledního sektoru) oproti půlsekundovému zisku na dvou rovinkách. A zdá se, že jeho koncept jim nenabízí tak velké možnosti pro vývoj, jako je tomu v případě německé stáje.

Ztráta týmů na Mercedes v Barceloně v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách a na rovinkách

Ztráta týmů na Mercedes v Barceloně v pomalých, středně-rychlých a rychlých zatáčkách a na rovinkách | zdroj: Formula1.com

Ta loni souhlasila i se zvýšením palivového limitu pro závod ze 105 na 110 kg, proto zůstala u generování maximálního přítlaku. Vyšší odpor je sice náročnější na spotřebu, ale 5 kg nárůst množství benzínu (dárek aerodynamikům) a nejefektivnější motor v poli dělají své. Díky vyššímu přítlaku Mercedes také dokáže dostát pneumatiky do ideálního provozního rámce, zatímco ostatní soupeři se s pozměněnými konstrukcemi trápí.

"Není pochyb o tom, že jsme v pomalých zatáčkách slabí. Není to jen o přítlaku, je v tom více. Je to o managementu pneumatik, vyvážení a možná i o konceptu auta. Nemáme v tom momentálně jasno. Stále na to nemáme odpověď," krčí rameny technický ředitel Scuderie. Proč ale byli tak konkurenceschopní v Bahrajnu a v Baku, kde se nachází plno pomalých zatáček? "Zatím na to nemáme odpověď."

Poté komentuje sobotní kvalifikační deficit svého týmu: "Osm desetin sekundy je hodně na této relativně krátké vzdálenosti, čas jsme ale ztráceli v každé zatáčce od páté do patnácté. Samozřejmě před sebou máme spoustu úkolů, protože nám v zatáčkách schází přilnavost."

img-responsive

Stáj z Maranella stále hledá odpovědi na to, proč tolik ztrácí | foto: Pirelli

"Stále máme dobré auto, dokážeme vyhrát"
Bude muset Ferrari přistoupit ke změně konceptu a svůj monopost výrazně předělat? "Znovu - myslím si, že na to neexistuje jednoduchá odpověď. Jde o součást věcí, které musíme zanalyzovat. Pokud je na vině koncept, tak záleží na tom, která část koncept. To určuje, jak rychle můžeme zareagovat. Barcelona nás do budoucna jen posílí. Být silným znamená projít si takovým cvičením, na které zatím nemáte odpověď," odpovídá technický ředitel.

"Zatím na stole necháváme vzhledem k našemu potenciálu body, proto s počátkem sezóny nemůžeme být naprosto spokojeni. Ale ve světle výkonnosti pořád nejde o žádné velké drama. Stále máme dobré auto," zdůrazňuje Binotto.

Opravdu věří, že se Ferrari může na Mercedes dotáhnout? "Myslím, že dříve nebo později k tomu dojde, ano." A dojde k tomu včas, aby ještě zachránili tuto sezónu? "Ehm, těžká otázka. Rozhodně jde momentálně už o hodně bodů." Pokud ne sezónu, podaří se to alespoň v oblasti výkonnosti? "Myslím, že ano. Po stránce výkonnosti to je stále možné." Věříte tedy, že auto má stále potenciál na vítězství? "Ano," dodává Binotto.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 17.05.2019 13:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Niki Lauda patří mezi nejznámější piloty F1

Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

Vývojová pilotka Williamsu Jamie Chadwicková

Williams přijímá do své akademie pilotku, Chadwicková bude F1 týmu pomáhat s vývojem

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pracuje se s pneumatikami letos hůře? Pirelli stížností týmů nechápe: "Provozní rámec se nezměnil!"

Obrázek, který vyvolává diskuzi - neporazitelný Mercedes

Pět z pěti. Téma, které hýbe F1

Toto Wolff má důvod k radosti, ale příliš dopředu zatím hledět nehodlá.

Vyhrát letos všechny závody? Nemožné, zní z tábora Mercedesu

Nick Yelloly v rámci sezónních testů v Barceloně

Racing Point plánuje před letní pauzou představit téměř nové auto

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas s Mercedesem W10

Za pomalý start Bottase v GP Španělska nemohla spojka. Na co přišel Mercedes?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mladý talent Ferrari se v testech moc nevytáhl: havaroval při 200 km/h. Co bylo příčinou?

  2. Za pomalý start Bottase v GP Španělska nemohla spojka. Na co přišel Mercedes?

  3. Vyhraje Mercedes všechny GP? U Ferrari nepanikaří: "Vůz bude mít brzy na vítězství." Změní koncept?

  4. Další novinka kalendáře potvrzena: F1 se po 35 letech vrací Zadnvoortu + VIDEO

  5. Druhý den testů v Barceloně nejrychlejší Mazepin s Mercedesem, Toro Rosso před Ferrari

  6. Renault s novým motorem vyřešil spolehlivost i výkon, během testů v Barceloně definuje akční plán

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud