Týmy přivítalo odpoledne slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, asfalt 45 °C. Pirelli přivezlo ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, tj. C1 - C3, pneumatiky by tedy měly něco vydržet a stížností by nemělo být mnoho.
Jako první z boxů vyrazil Vettel následovaný Vipsem, kterému svůj vůz propůjčil Pérez. Po rezervních pilotech sáhli také další týmy: Williams nasadil De Vriese místo Albona, Alfa Romeo Kubicu místo Zhoua.
Jezdci se hned vrhli na měřená kola, po 4 minutách jsme měli zaplněnou první desítku, které vévodil Verstappen časem 1:23,163 min. Red Bull i Ferrari dle očekávání přivezli nové díly.
Největší balík vylepšení však představilo Alfa Romeo, Aston Martin kopírující bočnice Red Bullu a McLaren, vůbec nic nového naopak nemá Haas. Většinou se týmy zaměřily na lehčí podlahy omezující poskakování a zadní křídla pro vyšší přítlak.
Zvědaví jsme zejména na Mercedes - budou mu novinky konečně fungovat nebo se vrátí k původnímu konceptu s plnými bočnicemi? A zachrání ještě letošní sezónu? Z prvních kol se zdá, že jim nová podlaha funguje a auto opravdu tolik neskáče.
Po 15 min stále držel první příčku Verstappen (1:22,394) následovaný Leclercem (1:22,746) a Ricciardem (1:23,011). McLaren přivezl téměř nové auto, upravil přední křídlo, zavěšení, brzdové kanálky, bočnice, deflektory, kryt motoru, chlazení i zadní křídlo. Pokud mu vše bude fungovat, mohl by být velmi silný - ostatně na tomto okruhu mu jezdilo velmi dobře již v 1. předsezónních testech.
V polovině tréninku se před Verstappena dostal Sainz (1:19,907), na rozdíl od tvrdých pneumatik u Red Bullu ale použil tu nejměkčí směs. Piloti na ni postupně přecházeli a hodně se zlepšovali, na druhém místě se střídali Cunoda (1:21,814) s Norrisem (1:21,279), jenž měl na voze všechna vylepšení, zatímco Ricciardo jezdil pro srovnání se starší konfigurací auta.
Leclerc (1:19,828) o chvíli později dokázal zajet ještě o 79 tisícin rychleji než jeho týmový kolega, díky tomu je v pořadí přeskočil. Verstappen (1:20,164) ztrácel 3 desetiny. Za nimi skončili na čtvrtém a šestém místě vozy Mercedesu řízené Russellem (1:20,590) a Hamiltonem (1:20,811), mezi ně se dokázal vklínit Alonso (1:20,768 min).
Velmi dobře si vedl De Vries, jenž o desetinu předčil závodního pilota Williamsu Latifiho. Vips s druhým Red Bullem se nehnal za časy, pouze sbíral data o aerodynamice a pneuamtikách.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:19,828 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:19,907 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:20,164 |
4. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,590 |
5. | 14 | Fernando ALONSO | esp | BWT Alpine F1 Team | 1:20,768 |
6. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:20,811 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:21,279 |
8. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri | 1:21,422 |
9. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | McLaren F1 Team | 1:21,737 |
10. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:21,814 |
11. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:21,891 |
12. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:21,920 |
13. | 88 | Robert KUBICA | pol | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:21,975 |
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:22,089 |
15. | 47 | Mick SCHUMACHER | deu | Haas F1 Team | 1:22,146 |
16. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:22,164 |
17. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team ORLEN | 1:22,614 |
18. | T | Nyck DE VRIES | nld | Williams Racing | 1:22,920 |
19. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:23,011 |
20. | T | Jüri VIPS | est | Oracle Red Bull Racing | 1:24,138 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ