"Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

Petr Hlawiczka, 16. dubna 2019, 06:20 Google+

Ferrari se podle bývalého mistra světa Formule 1, Nica Rosberga, vydalo v oblasti aerodynamiky špatným směrem, a nyní jej čeká spousta práce s náročným přepracováním vozu SF90.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 18.04. 11:12) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italská stáj se již na první pohled hodně liší - její přední křídlo se směrem k okrajům svažuje. Díky tomu po zjednodušení aerodynamiky lépe odvádí zvířený vzduch od předních kol mimo důležité povrchy za cenu nižšího přítlaku.

A ten vozu SF90 v zatáčkách chybí: zatímco na rovinkách v Číně získával na Mercedesy k dobru 0,4 sekundy (předtím v Bahrajnu až 0,5 s), tak v zatáčkách ztrácel 0,7 s. I když se to Scuderia snažila kompenzovat největším velkým zadním křídlem, tak se ji slabinu odstranit nepodařilo.

Navíc kvůli aerodynamickému vyvážení nelze zvyšovat přítlak pouze v na zádi, je to nutné učinit i v předu. Jenže odlišný koncept předního křídla ji to zřejmě neumožňuje.

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů)

Srovnání předních křídel Mercedesu, Ferrari a Alfy Romeo (shora dolů) | zdroj: Formula1.com

"O víkendu se snažili zvětšit zadní křídlo, ale neměli ho tak velké, jak by potřebovali. Potřebují ho vyrobit, ale není to jen o nasazení zadního křídla, protože to nepředstavuje efektivní způsob. Jeho poměr přítlaku k odporu je totiž 1:1 - zvýšíte přítlak, zvýšíte odpor," uvádí Rosberg.

"To není směr, kudy se ubírat. Ten vyžaduje ho odebrat z ostatních míst vozu, jako z předního křídla, z bočnic. To je to, na co se teď opravdu musí zaměřit. Ale to vyžaduje spoustu práce. Bude to trvat, což není moc dobré," pokračuje bývalý pilot Mercedesu.

img-responsive

Ferrari v zatáčkách ztrácí více, než získává na rovinkách | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari by se svým konceptem mohlo slavit úspěch pouze na několika okruzích, kde se jezdí s nízkým přítlakem (např. Monza). Jenže ani tam nemusí mít jistotu, že uspějí - soupeři pro ně mohou vyvinout zvláštní díly. Příští závod se pojede v Ázerbájdžánu, kde je rovinka ještě delší než v Číně, uprostřed okruhu se ale nachází několik pomalých zatáček typických pro městské okruhy.

"Ferrari zkrátka bude silné na tratích s mnoha rovinkami. Pokud jde o Baku, tak tam si nejsem úplně jistý. Nachází se tam tolik pomalých zatáček, kde budou ztrácet, a hodně rovinek, kde budou získávat. Těžko posoudit, jestli půjde o okruh, kde budou vpředu. Uvidíme," popisuje Rosberg.

Mercedes podle něj od předsezónních testů, ve kterých dominovalo Ferrari, natolik zlepšil svůj vůz, že na něj Scuderia mít nebude ani na okruzích, kde by měla být papírově napřed: "Momentálně bych Mercedes viděl vpředu všude - včetně Barcelony!"

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 18.04.2019 11:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

První tisícovka za námi

Tisíc Grand Prix a jejich podoby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud