"Nová přední křídla ukážou, zda jde F1 správným směrem, měkčí pneumatiky nemají smysl," tvrdí Pirelli

Petr Hlawiczka, 7. února 2019, 06:35 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola hájí nová pravidla s tím, že by mohla ukázat správnou cestu k lepšímu závodění. Měkčí pneumatiky by podle něj byly zbytečné.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.02. 12:40) Napište svůj názor
Pirelli připravilo pět stupňů tvrdosti, v rámci zjednodušení se během závodů ale budeme setkávat pouze se třemi barvami

Pirelli připravilo pět stupňů tvrdosti, v rámci zjednodušení se během závodů ale budeme setkávat pouze se třemi barvami | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Zatímco někteří, jako například šéf Red Bullu Christian Horner, nová pravidla kritizují, tak jiní je považují za správný krok. Podle Maria Isoly by mohla pomoci k většímu předjíždění a ukázat směr k lepší závodní podívané.

"Při rozhovorech s týmy se ukazuje, že podle nich budou mít změny v pravidlech různý dopad. Cílem je snížit přítlak, pokusit se zvýšit počet předjetí na dráze, což je důležitou součástí show - spíše než počet zastávek," říká šéf Pirelli.

"Snad se tedy ubíráme správným směrem. Nejde o obrovský krok ve srovnání s rokem 2018, je ale velmi užitečné poznat, zda se ubíráme správným směrem, protože pokud to před rokem 2020 potvrdíme, tak by mohlo dojít k dalšímu kroku, a potom před rokem 2021 k velkým změnám," pokračuje pro Racefans Isola.

img-responsive

Robert Kubica při testování nového předního křídla v Maďarsku | foto: Williams F1 Team

Také potvrzuje odklon od snahy neustále změkčovat pneumatiky kvůli umělému zvyšování počtu zastávek: "Loni se většina závodů jela na jednu zastávku. Týmy mají různý přístup, snaží se zvolnit své závodní tempo, spíše než aby na to tlačily a zvyšovali počet zastávek, protože se propadají do provozu a těžko předjíždějí. To je náročnější, proto volí jiný přístup."

"V tomto okamžiku a po rozhovorech s jezdci jsme si řekli, že kdybychom neustále změkčovali směsi, tak by výsledkem bylo ještě pomalejší tempo. To je k ničemu, musíme najít jiný způsob," uznává šéf italského dodavatele pneumatik.

img-responsive

Mario Isola změny vítá | foto: Pirelli

"Pro rok 2019 je lepší vybrat směsi, které jsou o něco konsistentnější, řekněme lehce tvrdší než loni, aby se sice jelo zase na jednu zastávku, ale aby na to piloti mohli více tlačit. Letos bude také k dispozici o pět kilo paliva více. To znamená, že v závodech, kde byli loni omezeni palivem, na to budou moci tlačit, budou moci zvolit jiné závodní tempo," těší Isolu.

Letos dojde také k zjednodušení ve značení směsí - Pirelli připravilo pouze 5 místo sedmi stupňů tvrdosti pneumatik, ty ale značí od C1 (nejtvrdší) po C5 (nejměkčí). V závodě se budeme setkávat jen s třemi barvami - s červenou, žlutou a bílou. Pro ty budou nominovány různé pneumatiky z uvedené škály C1 - C5.

Jak je rozpoznáme během testů v sezóně 2019, to ukazuje následující obrázek:

Značení tvrdosti pneumatik pro testy v sezóně 2019

Značení tvrdosti pneumatik pro testy v sezóně 2019 | zdroj: Pirelli

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Nová přední křídla ukážou, zda jde F1 správným směrem, měkčí pneumatiky nemají smysl," tvrdí Pirelli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.02.2019 12:40 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay

McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Sebastian Vettel s Ferrari SF90, které je na rovinkách suverénně nejrychlejší

Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner kritizuje nová pravidla

"Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

  2. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  3. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  6. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud