"Nová přední křídla ukážou, zda jde F1 správným směrem, měkčí pneumatiky nemají smysl," tvrdí Pirelli

Petr Hlawiczka, 7. února 2019, 06:35 Google+

Sportovní ředitel Pirelli Mario Isola hájí nová pravidla s tím, že by mohla ukázat správnou cestu k lepšímu závodění. Měkčí pneumatiky by podle něj byly zbytečné.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.02. 12:40) Napište svůj názor
Pirelli připravilo pět stupňů tvrdosti, v rámci zjednodušení se během závodů ale budeme setkávat pouze se třemi barvami

Pirelli připravilo pět stupňů tvrdosti, v rámci zjednodušení se během závodů ale budeme setkávat pouze se třemi barvami | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Zatímco někteří, jako například šéf Red Bullu Christian Horner, nová pravidla kritizují, tak jiní je považují za správný krok. Podle Maria Isoly by mohla pomoci k většímu předjíždění a ukázat směr k lepší závodní podívané.

"Při rozhovorech s týmy se ukazuje, že podle nich budou mít změny v pravidlech různý dopad. Cílem je snížit přítlak, pokusit se zvýšit počet předjetí na dráze, což je důležitou součástí show - spíše než počet zastávek," říká šéf Pirelli.

"Snad se tedy ubíráme správným směrem. Nejde o obrovský krok ve srovnání s rokem 2018, je ale velmi užitečné poznat, zda se ubíráme správným směrem, protože pokud to před rokem 2020 potvrdíme, tak by mohlo dojít k dalšímu kroku, a potom před rokem 2021 k velkým změnám," pokračuje pro Racefans Isola.

img-responsive

Robert Kubica při testování nového předního křídla v Maďarsku | foto: Williams F1 Team

Také potvrzuje odklon od snahy neustále změkčovat pneumatiky kvůli umělému zvyšování počtu zastávek: "Loni se většina závodů jela na jednu zastávku. Týmy mají různý přístup, snaží se zvolnit své závodní tempo, spíše než aby na to tlačily a zvyšovali počet zastávek, protože se propadají do provozu a těžko předjíždějí. To je náročnější, proto volí jiný přístup."

"V tomto okamžiku a po rozhovorech s jezdci jsme si řekli, že kdybychom neustále změkčovali směsi, tak by výsledkem bylo ještě pomalejší tempo. To je k ničemu, musíme najít jiný způsob," uznává šéf italského dodavatele pneumatik.

img-responsive

Mario Isola změny vítá | foto: Pirelli

"Pro rok 2019 je lepší vybrat směsi, které jsou o něco konsistentnější, řekněme lehce tvrdší než loni, aby se sice jelo zase na jednu zastávku, ale aby na to piloti mohli více tlačit. Letos bude také k dispozici o pět kilo paliva více. To znamená, že v závodech, kde byli loni omezeni palivem, na to budou moci tlačit, budou moci zvolit jiné závodní tempo," těší Isolu.

Letos dojde také k zjednodušení ve značení směsí - Pirelli připravilo pouze 5 místo sedmi stupňů tvrdosti pneumatik, ty ale značí od C1 (nejtvrdší) po C5 (nejměkčí). V závodě se budeme setkávat jen s třemi barvami - s červenou, žlutou a bílou. Pro ty budou nominovány různé pneumatiky z uvedené škály C1 - C5.

Jak je rozpoznáme během testů v sezóně 2019, to ukazuje následující obrázek:

Značení tvrdosti pneumatik pro testy v sezóně 2019

Značení tvrdosti pneumatik pro testy v sezóně 2019 | zdroj: Pirelli

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Nová přední křídla ukážou, zda jde F1 správným směrem, měkčí pneumatiky nemají smysl," tvrdí Pirelli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.02.2019 12:40 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner kritizuje nová pravidla

"Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Týmová režie neměla zvýhodnit Vettela," tvrdí šéf Ferrari a chlácholí naštvaného Leclerca + VIDEO

  2. Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

  3. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  4. Jubilejní závod vyhrává Hamilton, konkurenci zcela vymazal

  5. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  6. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud