Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Petr Hlawiczka, 13. září 2019, 06:30 Google+

Strategická skupina Formule 1 na svém posledním zasedání zamítla návrhy na návrat tankování během závodů či dvě povinné zastávky během pro jejich zatraktivnění.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 15.09. 20:23) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen při reklamní akci Shellu

Kimi Räikkönen při reklamní akci Shellu | foto: Shell

Sdílejte článek

Schůzka byla přesto konstruktivní a bylo dosaženo pokroku v oblasti pravidel pro sezónu 2021. Další je plánována na začátek příštího měsíce před elektronickým hlasováním Světové rady motorsportu ohledně nových pravidel - to musí proběhnout do 31. října.

S návratem tankování, které jsme v průběhu velkých cen mohli v F1 pozorovat naposledy v roce 2009, přišel prezident FIA Jean Todt kvůli snížení hmotnosti současných monopostů, na což si stěžují piloti. Některé týmy ale varovaly, že by to jen zvýšilo náklady a závody by navíc učinilo nudnějšími.

Ze stolu byl smeten také návrh na využití tří povinných směsí pneumatik, piloti by tak museli do boxů během grand prix zamířit nejméně dvakrát. Týmy se kvůli nákladům nedohodly na žádném dalším způsobu snížení hmotnosti vozů, tento problém tedy v roce 2021 nebude vyřešen.

img-responsive

Ferrari má na poslední sezónu s tankováním špatné vzpomínky | foto: Scuderia Ferrari

Zatímco Pirelli ve Francii testuje 18" pneumatiky, tak se hovořilo také o zákazu zahřívacích deček. U větších pneumatik zvýšení teploty před výjezdem není tak kritické, ale týmům se tato změna moc nezamlouvá, protlačit se ji naopak snaží FOM s FIA.

Během zasedání zazněly rovněž námitky proti právu veta Ferrari či navrhované standardizaci některých dílů pro rok 2021. Hovořilo se také o pneumatikách pro příští rok - vzhledem k atraktivním závodům v poslední době klesá chuť měnit směsi pneumatik.

Pirelli dá týmům možnost si poprvé vyzkoušet své produkty pro sezónu 2020 po posledním letošní velké ceně v Abú Zabí. Ty budou příští rok distribuovány, pokud se stáje F1 nedohodnou na pokračování s letošními směsmi.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 15.09.2019 20:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sebastian Vettel ve vzájemném rozhovoru

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

Max Verstappen může v zítřejším závodě získat třetí triumf v sezóně

Pole-position v Brazílii patří Verstappenovi, Mercedes odstartuje až z druhé řady

Startovní rovinka v Brazílii

GRAFIKA: Startovní rošt v Brazílii - Verstappen v 1. řadě před Vettelem, Leclerc putuje dozadu

Lewis Hamilton v závodě v americkém Austinu

Ve třetím tréninku byl nejrychlejší Hamilton před Verstappenem

Sebastian Vettel po závodě v Japonsku

Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

Sebastian Vettel v kvalifikaci v americkém Austinu

Druhý trénink nejrychlejší Vettel před Leclercem, Kubica a Kvjat havarovali

Alexander Albon v kvalifikaci v americkém Austinu

Úvodní mokrý trénink ovládl Albon. Pak ale havaroval

Valtteri Bottas při oslavách konstruktérského titulu s Mercedesem

Bottase srovnávání s Rosbergem už nudí, na poražení Hamiltona má svůj tajný plán

Robert Kubica v F1 příští rok zůstane, i když ne jako závodní pilot Williamsu

Haas trpělivě čeká na rozhodnutí Kubici

Fernando Alonso během testování s Toyotou v Jižní Africe

Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Lecler (vlevo) se Sebastianem Vettelem na tiskové konferenci v Monze

"Neodepisujte Vettela," varuje šéf Mercedesu. Proč?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  2. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  3. Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

  4. Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

  5. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  6. Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud