Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Petr Hlawiczka, 17. června 2019, 06:20 Google+

Stížnosti na pneumatiky ze strany týmů slýcháváme často, Pirelli však nedostalo ani jeden oficiální požadavek na úpravu směsí či konstrukcí. Co by mělo změnit?

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 18.06. 13:47) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Letos přišel italský výrobce s pneumatikami, kterou jsou o 0,4 mm užší, aby zabránil jejich přehřívání a tvorbě puchýřů. A Mercedes, který je se svou koncepcí maximálního přítlaku dokáže nejlépe zahřívat, zatím vyhrál všech sedm závodů.

Proto je Pirelli kritizováno i velkými týmy, které požadují návrat loňských konstrukcí, protože s nimi nedokážou pracovat. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce prohlásil, že jsou dělány na míru Mercedesu, jenž se loni jako jediný trápil s puchýři.

Pirelli by je však v průběhu sezóny mohlo změnit pouze tehdy, pokud by byly při jejich používání byla ohrožena bezpečnost. Jinak by to musela požadovat FIA či alespoň 7 z 10 týmů. Oficiálně se však zatím neozval nikdo.

img-responsive

Mercedes dominuje více než v minulosti, soupeři se s tím těžko vyrovnávají | foto: Pirelli

"Je úplně jasné, jak může během sezóny dojít k úpravě konstrukce či směsi. Nedostal jsem zatím žádný požadavek. Pokud bych dostal nějaký rozumný, tak bychom jej zvážili. Zvážili bychom, co je třeba u pneumatik změnit, a prodiskutovali bychom to s FIA," komentuje šéf Pirelli Mario Isola.

"My, Pirelli, můžeme upravit konstrukci nebo směs, specifikaci pneumatik, jen kvůli bezpečnosti. Momentálně ale nepanují žádné obavy o bezpečnost. I kdyby zaslal požadavek FIA, tak upřímně nevím, co bych v něm napsal, protože nevidím žádný důvod ke změně z pohledu bezpečnosti. Fakt ne. Nemáme žádné obavy o bezpečnost," pokračuje.

Pirelli podle něj splnilo cíle, který byly společně s vedením F1, s FIA a s týmy stanoveny pro rok 2019, tedy eliminovat tvorbu puchýřů, snížit přehřívání, zvětšit rozdíly mezi směsi a rozšířit provozní rámec. Snad jen ta poslední jmenovaná věc by chtěla ještě vylepšit, jak přiznává Isola.

img-responsive

Mario Isola (vpravo) s vítězem kvalifikace na GP Bahrajnu Charlesem Leclercem | foto: Pirelli

Všechny týmy ale loni po závodě v Abú Zabí měly možnost si vyzkoušet letošní specifikace - každý dostal 20 sad. Přesto si nikdo z nich nestěžoval, nikdo se neozval ani během letošních dvoutýdenních předsezónních testů.

"Máme jasné a striktní procesy vynakládat stejné úsilí pro všechny týmy. To, jak navrhnou své auto, jak generují přítlak, jak navrhnout zavěšení - to je jejich práce. My ještě musíme zapracovat na provozním rámci, ale větší část úkolu jsme zvládli a teď to je na nich, aby generovali energii," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 18.06.2019 13:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Brazílii

Bude Bottas v Abu Dhabi penalizován?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 ve Velké ceně Brazílie 2019

McLaren po 2072 dnech na pódiu a s jistotou 4. místa v šampionátu. Jeho šéf už šťastnější být nemůže + VIDEO

Sebastian Vettel a Charles Leclerc způsobili Ferrari velkou ostudu

"Jeden z jezdců Ferrari by měl přijmout vinu za kolizi," říká Brawn. Co radí Binottovi?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

Carslos Sainz obdržel dodatečně pohár za třetí místo v závodě v Brazílii

FOTO: Nezastavitelný Verstappen, ostudná havárie Ferrari a chybující Mercedes s Hamiltonem

Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso poháněným Hondou před rudým Ferrari Charlese Leclerca

Nejrychlejší sektory: Red Bull nejlepší v zatáčkách, Ferrari na rovinkách. Nejvyšší max. rychlost dosáhla Honda

Sebastian Vettel a Charles Leclerc v Brazílii

Piloti Ferrari nakonec penalizaci unikli, Hülkenberg nikoliv. Proč?

Max Verstappen a Rubens Barrichello po kvalifikaci v Brazílii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel vinu za kolizi se svým týmovým kolegou odmítá

Carlos Sainz jako jediný zvládl jednozastávkovou strategii

Sainzovi pomohla jednozastávková strategie až na pódium, Red Bull v boxech překonává rekord!

Lewis Hamilton v Mexiku

Hamilton penalizován, McLaren má pódium

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP BRAZÍLIE: Verstappen vítězí, červená karta pro Ferrari + VIDEO

  2. Binotto reaguje na kolizi svých jezdců. Propukla u Ferrari válka?

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Máme rychlost, máme výkon, jsem optimistou," libuje si Vettel

  4. Hamilton penalizován, McLaren má pódium

  5. Je smutné, jak rychle dnes lidé soudí, říká Vettel

  6. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud