Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Petr Hlawiczka, 17. června 2019, 06:20 Google+

Stížnosti na pneumatiky ze strany týmů slýcháváme často, Pirelli však nedostalo ani jeden oficiální požadavek na úpravu směsí či konstrukcí. Co by mělo změnit?

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 18.06. 13:47) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Letos přišel italský výrobce s pneumatikami, kterou jsou o 0,4 mm užší, aby zabránil jejich přehřívání a tvorbě puchýřů. A Mercedes, který je se svou koncepcí maximálního přítlaku dokáže nejlépe zahřívat, zatím vyhrál všech sedm závodů.

Proto je Pirelli kritizováno i velkými týmy, které požadují návrat loňských konstrukcí, protože s nimi nedokážou pracovat. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce prohlásil, že jsou dělány na míru Mercedesu, jenž se loni jako jediný trápil s puchýři.

Pirelli by je však v průběhu sezóny mohlo změnit pouze tehdy, pokud by byly při jejich používání byla ohrožena bezpečnost. Jinak by to musela požadovat FIA či alespoň 7 z 10 týmů. Oficiálně se však zatím neozval nikdo.

img-responsive

Mercedes dominuje více než v minulosti, soupeři se s tím těžko vyrovnávají | foto: Pirelli

"Je úplně jasné, jak může během sezóny dojít k úpravě konstrukce či směsi. Nedostal jsem zatím žádný požadavek. Pokud bych dostal nějaký rozumný, tak bychom jej zvážili. Zvážili bychom, co je třeba u pneumatik změnit, a prodiskutovali bychom to s FIA," komentuje šéf Pirelli Mario Isola.

"My, Pirelli, můžeme upravit konstrukci nebo směs, specifikaci pneumatik, jen kvůli bezpečnosti. Momentálně ale nepanují žádné obavy o bezpečnost. I kdyby zaslal požadavek FIA, tak upřímně nevím, co bych v něm napsal, protože nevidím žádný důvod ke změně z pohledu bezpečnosti. Fakt ne. Nemáme žádné obavy o bezpečnost," pokračuje.

Pirelli podle něj splnilo cíle, který byly společně s vedením F1, s FIA a s týmy stanoveny pro rok 2019, tedy eliminovat tvorbu puchýřů, snížit přehřívání, zvětšit rozdíly mezi směsi a rozšířit provozní rámec. Snad jen ta poslední jmenovaná věc by chtěla ještě vylepšit, jak přiznává Isola.

img-responsive

Mario Isola (vpravo) s vítězem kvalifikace na GP Bahrajnu Charlesem Leclercem | foto: Pirelli

Všechny týmy ale loni po závodě v Abú Zabí měly možnost si vyzkoušet letošní specifikace - každý dostal 20 sad. Přesto si nikdo z nich nestěžoval, nikdo se neozval ani během letošních dvoutýdenních předsezónních testů.

"Máme jasné a striktní procesy vynakládat stejné úsilí pro všechny týmy. To, jak navrhnou své auto, jak generují přítlak, jak navrhnout zavěšení - to je jejich práce. My ještě musíme zapracovat na provozním rámci, ale větší část úkolu jsme zvládli a teď to je na nich, aby generovali energii," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 18.06.2019 13:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v Singapuru moc důvodů k radosti neměl

"Nebylo to skvělé, museli jsme to ale udělat." Mercedes obhajuje 'nepřirozené' zpomalení Bottase

Sebastian Vettel a Charles Leclerc po závodě v Singapuru

FOTO: Neděle v Singapuru - Piloti Ferrari se vystřídali na čele, Mercedes potopil Hamiltona

Mechanici Williamsu byli znovu nejrychlejší

V boxech nejrychlejší Williams, jak v Singapuru vypadaly strategie?

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 v Singapuru

Časy a rychlosti v sektorech: Magnussen zazářil v závěru, Hülkenberg s Renaultem na rovinkách

Kevin Magnuseen s Haasem VF-19 v Singapuru

Nejrychlejší kolo zajel Magnussen - připravil o bod Bottase, sám ho ale nezískal

Sebastian Vettel je zpět - po roce opět vítězí

GP SINGAPURU: Velký návrat Vettela, Mercedes bez pódia + VIDEO

Sebastian Vettel po úspěšné kvalifikaci v Kanadě

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mohli jsme jednoduše vyhrát," lituje Hamilton své strategie

Charles Leclerc ve večerní kvalifikaci

ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Ferrari v Singapuru šokovalo soupeře. Mění se obrázek hry? + VIDEO

Charles Leclerc se raduje z vítězství v kvalifikaci v Singapuru

FOTO: Sobota v Singapuru - soupeři mladého Leclerca stíhají marně

Daniel Ricciardo bude mít zítra před sebou složitý závod

Ricciardo diskvalifikován, pilot Renaultu bude startovat z boxů

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Singapuru: "Netuším, kde dnes Ferrari vzalo tu svou rychlost"

  2. ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Ferrari v Singapuru šokovalo soupeře. Mění se obrázek hry? + VIDEO

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

  5. Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

  6. GRAFIKA: Startovní rošt po diskvalifikaci Ricciarda - Leclerc před Hamiltonem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud