Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Petr Hlawiczka, 17. června 2019, 06:20 Google+

Stížnosti na pneumatiky ze strany týmů slýcháváme často, Pirelli však nedostalo ani jeden oficiální požadavek na úpravu směsí či konstrukcí. Co by mělo změnit?

Počet komentářů:  42 komentářů (Poslední 18.06. 13:47) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Letos přišel italský výrobce s pneumatikami, kterou jsou o 0,4 mm užší, aby zabránil jejich přehřívání a tvorbě puchýřů. A Mercedes, který je se svou koncepcí maximálního přítlaku dokáže nejlépe zahřívat, zatím vyhrál všech sedm závodů.

Proto je Pirelli kritizováno i velkými týmy, které požadují návrat loňských konstrukcí, protože s nimi nedokážou pracovat. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce prohlásil, že jsou dělány na míru Mercedesu, jenž se loni jako jediný trápil s puchýři.

Pirelli by je však v průběhu sezóny mohlo změnit pouze tehdy, pokud by byly při jejich používání byla ohrožena bezpečnost. Jinak by to musela požadovat FIA či alespoň 7 z 10 týmů. Oficiálně se však zatím neozval nikdo.

img-responsive

Mercedes dominuje více než v minulosti, soupeři se s tím těžko vyrovnávají | foto: Pirelli

"Je úplně jasné, jak může během sezóny dojít k úpravě konstrukce či směsi. Nedostal jsem zatím žádný požadavek. Pokud bych dostal nějaký rozumný, tak bychom jej zvážili. Zvážili bychom, co je třeba u pneumatik změnit, a prodiskutovali bychom to s FIA," komentuje šéf Pirelli Mario Isola.

"My, Pirelli, můžeme upravit konstrukci nebo směs, specifikaci pneumatik, jen kvůli bezpečnosti. Momentálně ale nepanují žádné obavy o bezpečnost. I kdyby zaslal požadavek FIA, tak upřímně nevím, co bych v něm napsal, protože nevidím žádný důvod ke změně z pohledu bezpečnosti. Fakt ne. Nemáme žádné obavy o bezpečnost," pokračuje.

Pirelli podle něj splnilo cíle, který byly společně s vedením F1, s FIA a s týmy stanoveny pro rok 2019, tedy eliminovat tvorbu puchýřů, snížit přehřívání, zvětšit rozdíly mezi směsi a rozšířit provozní rámec. Snad jen ta poslední jmenovaná věc by chtěla ještě vylepšit, jak přiznává Isola.

img-responsive

Mario Isola (vpravo) s vítězem kvalifikace na GP Bahrajnu Charlesem Leclercem | foto: Pirelli

Všechny týmy ale loni po závodě v Abú Zabí měly možnost si vyzkoušet letošní specifikace - každý dostal 20 sad. Přesto si nikdo z nich nestěžoval, nikdo se neozval ani během letošních dvoutýdenních předsezónních testů.

"Máme jasné a striktní procesy vynakládat stejné úsilí pro všechny týmy. To, jak navrhnou své auto, jak generují přítlak, jak navrhnout zavěšení - to je jejich práce. My ještě musíme zapracovat na provozním rámci, ale větší část úkolu jsme zvládli a teď to je na nich, aby generovali energii," dodává Isola.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 18.06.2019 13:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 42 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly předvedl v Silverstone výrazné zlepšení

"Gaslymu pomohla v Británii změna přístupu, nikoliv Verstappenovo nastavení," říká Horner

Simone Resta bude působit opět u Ferrari

Technický ředitel Alfy Romeo míří zpět k Ferrari

Do budoucích pravidel jsou vkládány naděje na atraktivnější podívanou

Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Je už Red Bull 2. nejrychlejším týmem? Hodnotí šéf Ferrari + VIDEO

Lando Norris s McLarenem

"Špatné rozhodnutí, Norris za týmem přesto stojí." McLaren potřeboval ještě 5 kol, aby jeho strategie zabrala

Charles Leclerc a Max Verstappen si na dráze nedarují ani centimetr

Změnil se nějak přístup komisařů k závodění mezi piloty?

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Silverstone

Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

Valtteri Bottas v úvodu Velké ceny Británie 2019 před Lewisem Hamiltonem

Bottas se v Silverstone přiblížil nové smlouvě s Mercedesem, Ocon jedná s "mnoha týmy"

Charles Leclerc v Silverstone vystrčil lokty

"Nebylo v tom nic osobního!" Leclerc o své tvrdosti v soubojích s Verstappenem

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  3. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  4. "Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

  5. Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

  6. Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud