"Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Petr Hlawiczka, 6. února 2019, 06:30 Google+

Podle šéfa Red Bullu byly změny v technický pravidlech drahou chybou, což by nyní podle něj připustili i majitelé z Liberty Media. Týmy kvůli změnám aerodynamiky investovaly spoustu peněz, vliv na předjíždění a lepší show bude přesto minimální.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.02. 11:49) Napište svůj názor
Christian Horner kritizuje nová pravidla

Christian Horner kritizuje nová pravidla | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pření i zadní křídla budou letos širší a jednodušší, omezení se týká také bočnicových panelů a brzdových kanálků. Cílem bylo usnadnit jízdu monopostů za sebou a zvýšit počet předjížděcích manévrů. Jak moc to změní závodění?

"Vůbec si nemyslím, že by se mělo nějak změnit. Z toho, co pozorujeme, jsou vlastnosti auta v různých oblastech okruhu jen lehce odlišné, ale pokud jde o jízdu těsně za sebou, tak to podle mě nezpůsobí žádný rozdíl," odpovídá šéf Red Bullu.

"Na počátku roku ale dojde k tomu, že někteří to budou mít správně a jiní ne. Vývoj a evoluce pak budou velmi rychlé v průběhu prvních tři nebo čtyř měsíců," domnívá se Horner.

"Myslím si, že i Liberty přijme to, že šlo zřejmě o chybu narychlo prosadit tuto změnu předního křídla před letošním rokem. Vybrali si izolovaně to nejlepší z budoucího konceptu pro rok 2021 a rychle to nasadili na současné auto," pokračuje.

img-responsive

Změny aerodynamiky před sezónou 2019 podle Hornera k lepšímu závodění moc nepomůžou | foto: Red Bull Content Pool

"A jako se všemi těmi změnami, není tam žádná zázračná věc. Všechno musí harmonicky fungovat se vším. Vzít jen přední křídlo a říct, že to zlepší závodění, je celkem naivní a nakonec i drahý přístup. A břemeno těchto nákladů samozřejmě spočívá na týmech," kritizuje Horner zbytečnou změnu, která je v přepočtu přišla na 400 mil. Kč.

"Myslím si, že závod v Austrálii bude úplně stejný. Problém tam nespočívá ve voze, ale v okruhu. V Austrálii nemáte žádné tvrdé brzdné zóny před pomalými zatáčkami. Dokud tedy nedojde k velkému rychlostnímu rozdílu mezi auty, pak je předjíždění naprosto nemožné.

Platí to už několik let, netýká se to této sady pravidel. Jde o skvělé místo, skvělý podnik, ale okruh má svá omezení v poskytování dobrého závodění," dodává na účet Velké ceny Austrálii, kde se 17. března pojede první závod letošní sezóny.

Vytisknout

Diskuze: "Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.02.2019 11:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v GP Japonska

Ferrari ve snaze získat titul zvyšuje rozpočet svého F1 týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud