"Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Petr Hlawiczka, 6. února 2019, 06:30 Google+

Podle šéfa Red Bullu byly změny v technický pravidlech drahou chybou, což by nyní podle něj připustili i majitelé z Liberty Media. Týmy kvůli změnám aerodynamiky investovaly spoustu peněz, vliv na předjíždění a lepší show bude přesto minimální.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.02. 11:49) Napište svůj názor
Christian Horner kritizuje nová pravidla

Christian Horner kritizuje nová pravidla | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pření i zadní křídla budou letos širší a jednodušší, omezení se týká také bočnicových panelů a brzdových kanálků. Cílem bylo usnadnit jízdu monopostů za sebou a zvýšit počet předjížděcích manévrů. Jak moc to změní závodění?

"Vůbec si nemyslím, že by se mělo nějak změnit. Z toho, co pozorujeme, jsou vlastnosti auta v různých oblastech okruhu jen lehce odlišné, ale pokud jde o jízdu těsně za sebou, tak to podle mě nezpůsobí žádný rozdíl," odpovídá šéf Red Bullu.

"Na počátku roku ale dojde k tomu, že někteří to budou mít správně a jiní ne. Vývoj a evoluce pak budou velmi rychlé v průběhu prvních tři nebo čtyř měsíců," domnívá se Horner.

"Myslím si, že i Liberty přijme to, že šlo zřejmě o chybu narychlo prosadit tuto změnu předního křídla před letošním rokem. Vybrali si izolovaně to nejlepší z budoucího konceptu pro rok 2021 a rychle to nasadili na současné auto," pokračuje.

img-responsive

Změny aerodynamiky před sezónou 2019 podle Hornera k lepšímu závodění moc nepomůžou | foto: Red Bull Content Pool

"A jako se všemi těmi změnami, není tam žádná zázračná věc. Všechno musí harmonicky fungovat se vším. Vzít jen přední křídlo a říct, že to zlepší závodění, je celkem naivní a nakonec i drahý přístup. A břemeno těchto nákladů samozřejmě spočívá na týmech," kritizuje Horner zbytečnou změnu, která je v přepočtu přišla na 400 mil. Kč.

"Myslím si, že závod v Austrálii bude úplně stejný. Problém tam nespočívá ve voze, ale v okruhu. V Austrálii nemáte žádné tvrdé brzdné zóny před pomalými zatáčkami. Dokud tedy nedojde k velkému rychlostnímu rozdílu mezi auty, pak je předjíždění naprosto nemožné.

Platí to už několik let, netýká se to této sady pravidel. Jde o skvělé místo, skvělý podnik, ale okruh má svá omezení v poskytování dobrého závodění," dodává na účet Velké ceny Austrálii, kde se 17. března pojede první závod letošní sezóny.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.02.2019 11:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v GP Japonska

Ferrari ve snaze získat titul zvyšuje rozpočet svého F1 týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  2. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

  6. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud