Pření i zadní křídla budou letos širší a jednodušší, omezení se týká také bočnicových panelů a brzdových kanálků. Cílem bylo usnadnit jízdu monopostů za sebou a zvýšit počet předjížděcích manévrů. Jak moc to změní závodění?
"Vůbec si nemyslím, že by se mělo nějak změnit. Z toho, co pozorujeme, jsou vlastnosti auta v různých oblastech okruhu jen lehce odlišné, ale pokud jde o jízdu těsně za sebou, tak to podle mě nezpůsobí žádný rozdíl," odpovídá šéf Red Bullu.
"Na počátku roku ale dojde k tomu, že někteří to budou mít správně a jiní ne. Vývoj a evoluce pak budou velmi rychlé v průběhu prvních tři nebo čtyř měsíců," domnívá se Horner.
"Myslím si, že i Liberty přijme to, že šlo zřejmě o chybu narychlo prosadit tuto změnu předního křídla před letošním rokem. Vybrali si izolovaně to nejlepší z budoucího konceptu pro rok 2021 a rychle to nasadili na současné auto," pokračuje.
"A jako se všemi těmi změnami, není tam žádná zázračná věc. Všechno musí harmonicky fungovat se vším. Vzít jen přední křídlo a říct, že to zlepší závodění, je celkem naivní a nakonec i drahý přístup. A břemeno těchto nákladů samozřejmě spočívá na týmech," kritizuje Horner zbytečnou změnu, která je v přepočtu přišla na 400 mil. Kč.
"Myslím si, že závod v Austrálii bude úplně stejný. Problém tam nespočívá ve voze, ale v okruhu. V Austrálii nemáte žádné tvrdé brzdné zóny před pomalými zatáčkami. Dokud tedy nedojde k velkému rychlostnímu rozdílu mezi auty, pak je předjíždění naprosto nemožné.
Platí to už několik let, netýká se to této sady pravidel. Jde o skvělé místo, skvělý podnik, ale okruh má svá omezení v poskytování dobrého závodění," dodává na účet Velké ceny Austrálii, kde se 17. března pojede první závod letošní sezóny.