"Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Petr Hlawiczka, 6. února 2019, 06:30 Google+

Podle šéfa Red Bullu byly změny v technický pravidlech drahou chybou, což by nyní podle něj připustili i majitelé z Liberty Media. Týmy kvůli změnám aerodynamiky investovaly spoustu peněz, vliv na předjíždění a lepší show bude přesto minimální.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.02. 11:49) Napište svůj názor
Christian Horner kritizuje nová pravidla

Christian Horner kritizuje nová pravidla | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pření i zadní křídla budou letos širší a jednodušší, omezení se týká také bočnicových panelů a brzdových kanálků. Cílem bylo usnadnit jízdu monopostů za sebou a zvýšit počet předjížděcích manévrů. Jak moc to změní závodění?

"Vůbec si nemyslím, že by se mělo nějak změnit. Z toho, co pozorujeme, jsou vlastnosti auta v různých oblastech okruhu jen lehce odlišné, ale pokud jde o jízdu těsně za sebou, tak to podle mě nezpůsobí žádný rozdíl," odpovídá šéf Red Bullu.

"Na počátku roku ale dojde k tomu, že někteří to budou mít správně a jiní ne. Vývoj a evoluce pak budou velmi rychlé v průběhu prvních tři nebo čtyř měsíců," domnívá se Horner.

"Myslím si, že i Liberty přijme to, že šlo zřejmě o chybu narychlo prosadit tuto změnu předního křídla před letošním rokem. Vybrali si izolovaně to nejlepší z budoucího konceptu pro rok 2021 a rychle to nasadili na současné auto," pokračuje.

img-responsive

Změny aerodynamiky před sezónou 2019 podle Hornera k lepšímu závodění moc nepomůžou | foto: Red Bull Content Pool

"A jako se všemi těmi změnami, není tam žádná zázračná věc. Všechno musí harmonicky fungovat se vším. Vzít jen přední křídlo a říct, že to zlepší závodění, je celkem naivní a nakonec i drahý přístup. A břemeno těchto nákladů samozřejmě spočívá na týmech," kritizuje Horner zbytečnou změnu, která je v přepočtu přišla na 400 mil. Kč.

"Myslím si, že závod v Austrálii bude úplně stejný. Problém tam nespočívá ve voze, ale v okruhu. V Austrálii nemáte žádné tvrdé brzdné zóny před pomalými zatáčkami. Dokud tedy nedojde k velkému rychlostnímu rozdílu mezi auty, pak je předjíždění naprosto nemožné.

Platí to už několik let, netýká se to této sady pravidel. Jde o skvělé místo, skvělý podnik, ale okruh má svá omezení v poskytování dobrého závodění," dodává na účet Velké ceny Austrálii, kde se 17. března pojede první závod letošní sezóny.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Naivní, zbytečná a drahá chyba," hodnotí šéf Red Bullu letošní změnu pravidel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.02.2019 11:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Přední křídlo vozu Maxe Verstappena před závodem v Japonsku

Věří si Verstappen letos ještě na vítězství?

Carlos Sainz s McLarenem MCL34

McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Německu

Magnussen a top tým? Zasloužím si ho, říká Dán

Alain Prost a Cyril Abiteboul v tréninku v Abú Zabí

Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 na Hockenheimu

"Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

Charles Leclerc a Max Verstappen na tiskovce v Monaku

Leclerc nebo Verstappen? Irvine říká, kdo má podle něj vyšší potenciál

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce

"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Lewis Hamilton v závodě v Soči

Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

Sebastian Vettel v Japonsku

"Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

Sebastian Vettel v závodě v Japonsku

Vyhrál by Vettel, nebýt špatného startu? Binotto poodkryl pozadí GP Japonska

  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v GP Japonska

Ferrari ve snaze získat titul zvyšuje rozpočet svého F1 týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

  2. Hamilton prozrazuje s čím není u letošního Mercedesu spokojený

  3. "Žádné změny." Vettel si svůj kvalifikační pokrok a rekord v Suzuce nedokáže vysvětlit

  4. "Snad se F1 v roce 2021 obejde bez DRS," doufá Hamilton

  5. Abiteboul hodnotí letošní sezonu."Je nejtěžší v mé kariéře," říká

  6. McLaren už věří, že může Renault porazit a skončit čtvrtý. Jeho šéf ale ví, že to nestačí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud