Výkon i spolehlivost
Loni potíže s MGU-K zastínily pokrok Renaultu, před novou sezónou je však jeho zákazník McLaren optimistický: "Nezvoní žádné budíčky. Zdá se, že si pevně věří... pokud jde o výkon a spolehlivost, jsou spokojeni s tím, jak na tom jsou a co se děje na dynamometru," komentuje Zak Brown.
"A obzvlášť spolehlivost - myslí si, že ji vyřešili. Minulý rok měli výkon, ale když ho navýšili, tak se objevily potíže se spolehlivostí. Prožili si své problémy v Mexiku, závodu ale také dominovali, proto se my cítíme dobře," pokračuje šéf McLarenu.
Jeho technický ředitel Tim Goss přidává: "Rozvinuli motor. Zlepšili ho a bude výkonnější. Jednou z velkých výzev, které čelili - všichni čtyři výrobci pohonných jednotek - je změna sportovních pravidel. Na sezónu jsou povoleny jen tři spalovací motory, tři MGU-H a dvě sady baterií a dva MGU-K."
"Jde o obrovský úkol prodloužit životnost pohonných jednotek, zabírá to hodně pozornosti všem čtyřem výrobcům pohonných jednotek, aby zajistili, že dokážou ujet tu vzdálenost navíc a nehonili se jen za výkonností," vysvětluje Goss.
Kvalifikační módy
Podle Browna to ale Renault zvládl, a dokonce by mohl využívat u zvláštní výkonnostní módy pro nevýšení výkonnosti v kvalifikacích, jak se to v posledních sezónách dařilo Mercedesu: "Doufám a myslím si, že je budou mít."
Renault je lepší než Honda
Hlavní inženýr McLarenu Matt Morris uvádí další důvod k optimismu: "Dalším velkým rozdílem poté, co jsem hovořil se všemi kluky u Renaultu, je podle mě to, že mají více zkušeností. Tito kluci se tomu věnují mnohem déle než Honda, to je zkrátka fakt. Umožnilo nám to tak rychle vyřešit zapracování do vozu."
"Jde jednoduše o jejich zkušenosti a totéž platí u nich ve Viry. Je to tam vyspělejší než u Hondy. Možná nemají tolik parádních dynamometrů, ale mají zkrátka více zkušenosti. Momentálně tam u nich provádíme na testovací stolici nějakou práci, a vše jde hladce," pochvaluje si Morris.
Změny dle požadavků McLarenu nakonec už příští rok?
Renault sice uvedl, že McLaren na konstrukci jejich motoru nebude mít až do roku 2020 žádný vliv, ale Tim Goss věří, že před sezónou už k nějakým úpravám pro lepší integraci do jejich šasi dojde.
Na otázku, zda existují u francouzské pohonné jednotky nějaké oblasti, které by chtěl změnit, odpovídá: "Určitě. A oni naslouchají. Udělali jsme určité úpravy. Museli jsme se pokusit dostat motor do auta ve velmi krátkém čase, nebyl čas na překonfigurováni příliš mnoha věcí."
"Určitě jde o odlišný motor, s jiným rozvržením, a my jsme museli opět promyslet způsob, jakým budeme určité věci dělat. Ale před rokem 2019 vedeme s Renaultem - Viry rozhovor, abychom zjistili, co dokážou přizpůsobit," dodává technický ředitel McLarenu.