Renault pro rok 2019 staví zcela nové auto, z loňského RS18 zachová jedinou věc

Petr Hlawiczka, 25. ledna 2019, 06:10 Google+

Renault se pro sezónu 2019 rozhodl postavit zcela nový motor i monopost. RS19 od svého předchůdce zdědí pouze posilovač řízení.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 27.01. 18:15) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Renaultem RS18 v v Mexiku

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v v Mexiku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Kvůli změnám v aerodynamických pravidlech, která mají usnadnit jízdu vozů těsně za sebou s následným předjížděním, toho musí týmy upravit hodně. Francouzský tým se toho rozhodl ale využít a kromě nové pohonné jednotky postaví taky úplně nové auto.

"Je to vždy výzva dát dohromady auto skládající se s tisíců a tisíců dílů. A jedinou věc, kterou jsme si přenesli z loňského vozu, je posilovač řízení. To vám dává představu o tom, jak se celý zbytek mění. Děláme to proto, že chceme vymáčknout více výkonnosti z každé oblasti," prozrazuje výkonný ředitel Marcin Budkowski.

"Vyžaduje to velké úsilí, postavit vše od nuly, navíc dle nových pravidel, jde však o výkonnostní cíl. Čím později na tom děláte, tím více výkonnosti máte, ale o to více to je stresující vše včas zvládnout," pokračuje pro Motorsport šéf Renaultu, který již s novým vozem prošel všemi povinnými testy. Představí jej  12. února ve své továrně v Enstone, předsezónní testy tak stihne.

img-responsive

Renault ve snaze dostihnout špičku všechno předělává | foto: Renault Sport F1

"Je to těsné, hodně těsné. Ale tak tomu je vždy. Pokud by to tak nebylo, bylo by to špatné, jelikož dle definic vše necháváte až na ten nejzazší možný okamžik, abyste získali co nejvíce výkonnosti, než se pustíte do výroby dílů a jejich nasazování na auto. Odsunuli jsme to na později, ale snad z těch správných výkonnostních důvodů a auto dostaneme přesně před prvním testem a představením. Tak by tomu mělo být," hodnotí Budkowski.

Zcela nová je i pohonná jednotka RE19
Kromě nového šasi hýří nadšením také kvůli nové pohonné jednotce RE19: "Jsme velmi optimističtí, pokud jde o motor. Ale s ním je to podobné jako s šasi - nikdy není hotový, dokud nezabalíte kus, který jde na první závod. Pokud jde o výkonnost, je to velmi slibné, stále nám však zbývá odškrtnout všechny položky, pokud jde o spolehlivost a životnost, na čemž teď ve Viry pracujeme."

"Stále pracujeme na motoru, s nímž začneme rok - výkonnost a spolehlivost je nakonec kompromisem. Z kteréhokoliv motoru můžete získat více výkonu, ale nemusí vydržet tolik závodů a částí víkendů, kolik chcete. Musíme tedy zjistit, kdy se ukazatel zastaví, pokud jde o výkonnost vs. spolehlivost. Jsme nicméně optimističtí," dodává Budkowski.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault pro rok 2019 staví zcela nové auto, z loňského RS18 zachová jedinou věc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 27.01.2019 18:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel ve Velké ceně Japonska 2018

Vettel je strašně přeceňovaný, myslí si Irvine. Jak si u něj vede Hamilton vs.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  3. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  4. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud