Renault pro rok 2019 staví zcela nové auto, z loňského RS18 zachová jedinou věc

Petr Hlawiczka, 25. ledna 2019, 06:10 Google+

Renault se pro sezónu 2019 rozhodl postavit zcela nový motor i monopost. RS19 od svého předchůdce zdědí pouze posilovač řízení.

Počet komentářů:  26 komentářů (Poslední 27.01. 18:15) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Renaultem RS18 v v Mexiku

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v v Mexiku | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Kvůli změnám v aerodynamických pravidlech, která mají usnadnit jízdu vozů těsně za sebou s následným předjížděním, toho musí týmy upravit hodně. Francouzský tým se toho rozhodl ale využít a kromě nové pohonné jednotky postaví taky úplně nové auto.

"Je to vždy výzva dát dohromady auto skládající se s tisíců a tisíců dílů. A jedinou věc, kterou jsme si přenesli z loňského vozu, je posilovač řízení. To vám dává představu o tom, jak se celý zbytek mění. Děláme to proto, že chceme vymáčknout více výkonnosti z každé oblasti," prozrazuje výkonný ředitel Marcin Budkowski.

"Vyžaduje to velké úsilí, postavit vše od nuly, navíc dle nových pravidel, jde však o výkonnostní cíl. Čím později na tom děláte, tím více výkonnosti máte, ale o to více to je stresující vše včas zvládnout," pokračuje pro Motorsport šéf Renaultu, který již s novým vozem prošel všemi povinnými testy. Představí jej  12. února ve své továrně v Enstone, předsezónní testy tak stihne.

img-responsive

Renault ve snaze dostihnout špičku všechno předělává | foto: Renault Sport F1

"Je to těsné, hodně těsné. Ale tak tomu je vždy. Pokud by to tak nebylo, bylo by to špatné, jelikož dle definic vše necháváte až na ten nejzazší možný okamžik, abyste získali co nejvíce výkonnosti, než se pustíte do výroby dílů a jejich nasazování na auto. Odsunuli jsme to na později, ale snad z těch správných výkonnostních důvodů a auto dostaneme přesně před prvním testem a představením. Tak by tomu mělo být," hodnotí Budkowski.

Zcela nová je i pohonná jednotka RE19
Kromě nového šasi hýří nadšením také kvůli nové pohonné jednotce RE19: "Jsme velmi optimističtí, pokud jde o motor. Ale s ním je to podobné jako s šasi - nikdy není hotový, dokud nezabalíte kus, který jde na první závod. Pokud jde o výkonnost, je to velmi slibné, stále nám však zbývá odškrtnout všechny položky, pokud jde o spolehlivost a životnost, na čemž teď ve Viry pracujeme."

"Stále pracujeme na motoru, s nímž začneme rok - výkonnost a spolehlivost je nakonec kompromisem. Z kteréhokoliv motoru můžete získat více výkonu, ale nemusí vydržet tolik závodů a částí víkendů, kolik chcete. Musíme tedy zjistit, kdy se ukazatel zastaví, pokud jde o výkonnost vs. spolehlivost. Jsme nicméně optimističtí," dodává Budkowski.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault pro rok 2019 staví zcela nové auto, z loňského RS18 zachová jedinou věc

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 27.01.2019 18:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 26 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel ve Velké ceně Japonska 2018

Vettel je strašně přeceňovaný, myslí si Irvine. Jak si u něj vede Hamilton vs.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud