Liberty dál usiluje o prosazení rozpočtových stropů v F1. Díky čemu začínají souhlasit i velké týmy?

Petr Hlawiczka, 23. ledna 2019, 06:40 Google+

Společnost Liberty Media vlastnící Formuli 1 dále usiluje o zkvalitnění soutěže prostřednictvím zavedení rozpočtových stropů. A jak se zdá, velcí hráči už nejsou proti. Díky čemu si je získala?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 29.01. 15:47) Napište svůj názor
Návrh Liberty jsou ochotni podpořit i Ferrari a Mercedes

Návrh Liberty jsou ochotni podpořit i Ferrari a Mercedes | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První letošní schůzka Strategické skupiny F1 se uskutečnila minulý týden v Ženevě. Za Ferrari se jí poprvé jakožto nový šéf stáje zúčastnil Mattia Binotto. Bylo zajímavé sledovat, jak si povede jako lídr velkého týmu. Podle zákulisních informací vystupováním připomínal spíše Stefana Domenicaliho než "tvrďáka" Maurizia Arrivabeneho, jehož ve funkci po novém roce vystřídal.

Liberty Media společně s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) představili upravený návrh rozpočtových stropů, které chtějí ve Formuli 1 zavést od roku 2021. V prvním roce by týmy mohly hospodařit s rozpočty o velikosti 185 mil. dolarů (4,3 miliardy Kč), v dalších sezónách by klesly na 160 mil. dolarů (3,7 miliardy Kč) a poté na 135 mil. dolarů (3,2 miliardy Kč).

Jak na to reagovaly velké týmy? Ferrari, McLaren, Mercedes i Red Bull s návrhy souhlasili. K tomu pomohlo i to, že Liberty a FIA z těchto finančních omezení vyjmuli náklady na motory, platy top managementu a jezdců, výdaje na marketing a pohostinství během závodů (hospitality).

img-responsive

Za třemi nejrychlejšími týmy loňské sezóny následovala propast, střed pole jezdil jinou ligu | foto: FIA

Diskutovalo se také o prodeji dílů mezi týmy. Menší stáje z omezením rozpočtů pochopitelně již delší dobu souhlasí, protože jim můžou pomoci stáhnout náskok těch velkých.

"Zřejmě k tomu přispěje, protože to zmenší rozsah jejich výzkumu a vývoje. Odhaduji, že na každou osobu, kterou máme, u nich připadá pět lidí. Pokud se najde cokoliv, co pomůže snížit ten rozdíl mezi technologií, kterou mají oni a my ne, tak to nejspíš hodně pomůže," domnívá se Gene Haas, šéf stejnojmenného amerického týmu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Liberty dál usiluje o prosazení rozpočtových stropů v F1. Díky čemu začínají souhlasit i velké týmy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 29.01.2019 15:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso během testování s Toyotou v Jižní Africe

Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay

McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Sebastian Vettel s Ferrari SF90, které je na rovinkách suverénně nejrychlejší

Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes bude opět těžko k poražení, Ferrari se o to pokusí

Mercedesu motivace nechybí, Ferrari podle Vettela ale má na to jej porazit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  2. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  3. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  6. Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud