DISKUZE K ČLÁNKU Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?
Rok 1978, na scéně se objevuje fenomenální Lotus 79 a soupeři jsou náhle jen statisty. Ovšem v GP Švédska nasazuje Brabham typ BT46B s mohutným ventilátorem v zádi a zcela „černé rakve“ vymaže. Novinka nejenže neměla dlouhého trvání, ale ani nebyla první.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ligier
12:44 11.12.2024 109.81.113.XXXZa mne 100% ano, popravdě současná F1 mne až tak moc nebaví, možná tím, co se děje, možná věkem, možná tím, že vím o každém pšouku a ne jak kdysi, že čekám až vyjde časák...? Rád zavzpomínám nebo se dozvím něco nového jako dnes. Tehdy to bylo o pokus / omyl a ne jen o PC, takže každé auto bylo poznat nejen podle barev, řídili to chlapi, a šlo o vše... -
juras
20:27 10.12.2024 88.103.92.XXX
Za mě prosím další články...
Dneska obdivuju lidí kteří studují mikrodetaily na monopostech a sledují technický vývoj...mě to vůbec přitažlivé nepřijde.
Naopak pro mě je korunovaným králem inovací a nových konstrukcí Colin Chapman.
Dnes je králem konstruktérů Adrian Newey...a nikde ve startovním poli nevidím někoho kdo by vyčníval z davu...nespíš proto, že vývoj monopostu se odehrává v PC.
Jinak v diskuzi poznamenané fanouškovství...komu, proč apod. je taky hodně zajímavá otázka. -
tom11
16:24 10.12.2024 194.212.104.XXXopravdu myslíš, RoBertino, ten poslední odstavec vážně? předpokládám spíše, že se jedná čistě o otázku řečnickou. chtěl bych vidět jediného fandu F1, který by něco takového nezhltnul jedním dechem
jak víš, "ujetiny" jakéhokoliv kalibru miluji. takže jen houšť a větší kapky.
ale zase to nepřežeň, ať nám to nezevšední, jako současný kalendář F1-
RoBertino
17:25 10.12.2024 185.63.97.XXXOd Tebe jsem ani jinou odpověď nečekal, Tome, ale to víš, v dnešní hyperkorektní době je třeba se pro jistotu zeptat. V každém případě děkuji za reakci a určitě se Ty i ostatní dočkáte. Teď bude na řadě asi celková statistika, ale pak stoprocentně najdu pár zajímavostí, co nejsou obecně známé.
-
-
Qasen
15:26 10.12.2024 109.81.114.XXXDovolím si malou, zdánlivě nesouvisející odbočku - podle čeho si vlastně každý vybírá svůj oblíbený tým? Většinou je to na celý život... Je to jako u lidí o prvním dojmu? Já mohu za sebe říct, že první kontakt s F1 byl díky modelům z ABC a tehdy se mi právě nejvíce libila P-34 od p. Vyškovského. Kdyby tedy v dnešní době jezdil Tyrrell, asi bych fandil právě jemu (i díky té odvaze jít do něčeho nového, inovativního). A McLarenu fandím od 84 roku, kdy to Lauda urval o půl bodu (dodnes si pamatuji titulek ze Světa motorů "Půl bodu pro mistra světa" Škoda, že je dnes F1 tak svázaná tolika předpisy, pokud se objeví něco nového, neotřelého, tak to stejně nakonec není vidět, protože je to buďto v hodně šedé zóně a nebo to je někde hluboko uvnitř-
RoBertino
16:00 10.12.2024 185.63.97.XXXJá bych si dovolil tento nápad využít a udělat z něj samostatný článek „Komu fandím a proč?“ Jde jen o to, zda mi lidé poskytnou dost podkladů. Pravda, něco mám z ankety, tak by se to mohlo povést. Každopádně Tyrrell byl velmi specifický a třeba když jsem měl možnost předat Dereku Gardnerovi právě onen papírový P34, tak o něm hodně zajímavě mluvil. -
-
-
RoBertino
15:53 11.12.2024 185.63.97.XXXModří už vědí . Je to pravda, arch. Vyškovský udělal JS11 se startovním číslem 25, ale jmenovku LAFFITE. Když jsem se ho po létech ptal, samozřejmě to přesně nevěděl, ale asi se to opět točilo kolem podkladů - dělal „efjedničky“ podle jedné nebo dvou fotek a protože rozhodně nebyl technik, tak si to nějak propojil. Na výsledku to ale nic nezměnilo.
-
-
-
kik
15:11 10.12.2024 136.226.198.XXXŽe byl "dřevař" Tyrrell experimentátor - viz "stonožka" jsem věděl ale že experimentoval s ventilátorem mě překvapilo. Jen mě tak napadlo jestli by se to v případě nasazení chovalo stejně jako u toho Brabhamu - tedy že by to vozy za monopostem bombardovalo vším sajrajtem co by byl na trati.
Chapman ten přísavný efekt vyřešil originálněji a účinněji. Bohužel to ale od něj vetšina stájí odkoukala a Lotus rychle technický náskok ztratil.-
RoBertino
15:58 10.12.2024 185.63.97.XXXChapman měl náskok už ve formě Lotusu 78 a následnou „devětasedmdesátku“ si tak ještě mohl pošetřit, protože 78 byla pořád konkurenceschopná. Onen sajrajt byl nejspíš jedním z důvodů, proč ho zakázali. Spekulovat, jak by se zařízení chovalo u Tyrrella, už nelze, protože opravdu proběhl jen test na Paul Richardu, kde byli sami.
Byť se hodně opisovalo - Tyrrell třeba obšlehl 79 prostřednictvím firmy Tamiya, tak nakonec se ukázalo, že vývoj šel mnohem rychleji. A Champan doplatil na problémy s osmdesátkou i kontroverzní 81, ale to už jsou jiné příběhy.-
Ligier
12:42 11.12.2024 109.81.113.XXXOsobně si spíš myslím zda ty ventilátory (do dnes věděl teda jen o Brabhamu) nebyly reakcí na Lotus 78... Protože všem bylo jasné, že to je cesta a už během roku 1978 se o svá řešení snažili ale zrovna s objemnou Alfou byl problém pokud vím...
-
-
Aktuálně
Poslední závod 8.12.2024
GP Abú Zabí58 kol (306,183 km)
Abú Zabí
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí