Racing Point teď očekává mnohem lepší začátek sezóny, čelí ale jinému "nebezpečí"

Petr Hlawiczka, 8. ledna 2019, 06:40 Google+

Racing Point (bývalá Force India) je stáj, která byla loni v létě jen tak tak zachráněna Lawrencem Strollem se skupinou investorů. Nyní podle jejího šéfa Otmara Szafnauera čelí odlišnému nebezpečí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull

Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Existenční finanční problémy má za sebou a může se plně připravovat na sezónu 2019. Větší množství peněz ale přináší jiná rizika pro stáj, která byla vzhledem ke svému omezenému rozpočtu známá svou velkou efektivitou.

"Jedna věc, kterou děláme dobře, je efektivita, jsme efektivní tým. To znamená, že vzhledem ke vstupům, které mám, získáváme větší výstupy. Tak je to jednoduché. Protože se nyní zvýšili vstupy, výstupy nemusí být proporcionálně větší, to je riziko," uvědomuje si Szafnauer.

"Vždy tedy říkám lidem, i když budeme mít ty finanční zdroje, že nesmíme ztratit naši efektivitu - ta musí zůstat stejná. Pokud si efektivitu udržíme a vstupy budou vyšší, pak budou výstupy mnohem vyšší. Musíme zajistit, abychom neztratili efektivitu. To je jednoduché, když nemáte moc peněz," vysvětluje šéf Racing Pointu.

img-responsive

Otmar Szafnauer vzhledem k vyšším finančním zdrojům očekává na trati lepší výsledky | foto: Sahara Force India

"Byl jsem u týmů, kde zkoumali každý vývojový směr, což bylo taky špatné, protože když se s omezenými lidskými, nikoliv finančními, zdroji chcete věnovat vývoji všeho, tak se občas vydáte špatnými cestami," což si podle Szafnauera jeho tým v posledních letech "nikdy nemohl dovolit."

Museli se rozhodovat toho, co téměř jistě přinese kýžené výsledky. "Musíme zajistit, abychom nezačali chodit do všeho. Nebude to jednoduchá věc. Když si ale uvědomujete to nebezpečí, pak dokážete věci vždy vrátit a zajistit, že je udržíte," domnívá se 54letý Brit.

img-responsive

Force India loni v létě přišla o všechny body, přesto se ve zbytku sezóny dokázala dostat na sedmé místo za McLaren | foto: Sahara Force India

Větší finanční zdroje by se podle něj měli v sezóně 2019 odrazit na vyšší konkurenceschopnosti na dráze, navíc si budou moci dovolit nabrat další lidi. Do závodů by letos měli vstoupit v lepší formě než loni," kdy jsme nemohli realizovat některá výkonnostní vylepšení, byť jsme se něco naučili."

"K tomu ale teď bude docházet. Když dorazíme do Austrálie, budeme tam mít naše závodní auto takové, jaké jsme jej navrhli a vyvinuli, nebudeme závodit s autem z představení. Tato samotná věc nám pomůže, aniž bychom museli prozkoumávat další cesty," dodává Szafnauer.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Racing Point teď očekává mnohem lepší začátek sezóny, čelí ale jinému "nebezpečí"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen po nárazu do Zdi šampionů v Kanadě

"Piloti, kteří volají po nižším přítlaku, s těmito auty neumí jezdit," říká Magnussen

Max Verstappen s Red Bullem RB15

"Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

Nico Hülkenberg ve Velké ceně Kanady

"Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2019

Pirelli přes četné stížnosti od týmů nedostalo ani jeden požadavek na změnu pneumatik. Na čem zapracuje?

Sebastian Vettel v Kanadě

Komisaři o Vettelově penalizaci v Kanadě - fanouška Ferrari Pirra mrzí obzvlášť jedna věc

V kuloárech se formuje budoucnost královny motorsportu

Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

Mechanici Mercedesu stihli těsně před startem dát vůz Lewise Hamiltona dohromady

Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

Robert Kubica v kvalifikaci na Velkou cenu Kanady 2019

"Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

Přilba Sebastiana Vettela před závodem v Monaku

Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

Lando Norris s porouchaným McLarenem ve Velké ceně Kanady

"Zdi jsem se nedotkl." McLaren stále vyšetřuje záhadnou poruchu Norrise + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ross Brawn má vizi, jak by F1 měla vypadat, návrhy změn probírá s týmy

Jde to pomalu, směr je ale správný. Brawn se těší, až provede větší změny v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes o dramatické opravě Hamiltonova vozu před startem. Co stálo za zrychlením Lewise v GP Kanady?

  2. "Kubica je jasně pomalejší než Russell, Williams je mrtvý," hodnotí Villeneuve

  3. Vettel: "F1 už není sport, do kterého jsem se zamiloval"

  4. "Honda ve výkonu zaostává," uznává Helmut Marko. Kdy dostane Red Bull nový motor?

  5. Představení nových pravidel pro rok 2021 odloženo, naplňují se obavy menších týmů?

  6. "Vůz funguje všude, výsledek z Kanady můžeme zopakovat." Co chystá Renault pro domácí závod?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud