Honda sice otestovala novou specifikaci už v Japonsku, ale ani v Mexiku kvůli optimalizování její kalibrace a vysoké nadmořské výšce s ní nezávodila - nižší hustota vzduchu má dopad na spalovací proces a turbodmychadlo musí více zabrat, aby to kompenzovalo (o 20 % méně kyslíku v nadmořské výšce kolem 2280 m n. m.).
Specifikace č. 3. se ale za záda vozů Toro Rosso v Brazílii vrátí: "Má rychlost v posledních podnicích byla opravdu fantastická a v Austinu jsem si dojel po skvělé body, pak jsem byl hodně rychlý v Mexiku, i když jsme nezískali výsledek, který jsme si možná zasloužili. Proto jdu do posledních dvou závodu roku takt pozitivně naladěn," říká Brendon Hartley.
Budeme mít ve voze poslední specifikaci motoru Honda a víme, že přináší mnohem více výkonnosti. Další hodnotu přidá nový aerodynamický balík a zdá se, že mému jízdnímu stylu sedí," potvrzuje Novozélanďan, jemuž se čtyřmi body mezi piloty letos patří až 19. příčka - hůře je na tom už jen Sergej Sirotkin.
Toro Rosso si podle něj může v Brazílii dát za cíl body poté, co jeho týmový kolega Pierre Gasly dojel v Mexiku i se starším motorem a po startu ze zadních řad po penalizaci na bodovaném desátém místě. "Těším se opět na boj o body poté, co jsme v posledních několika závodech přijali taktické penalizace, abychom maximalizovali naše šance v posledních dvou podnicích sezóny," uvádí francouzský pilot, jehož příští rok čeká přestup k Red Bullu.