Piloti dostanou za záda čerstvou 4. specifikaci, která debutovala ve Velké ceně Belgie v Kvjatově monopostu, zbylá trojice s ní závodila až v Monze. Po pouhých dvou podnicích dnes Honda potvrdila, že všichni dostanou z taktických důvodů nový spalovací motor.
Japonský výrobce se chce očividně vyhnout penalizacím v další velké ceně, která se pojede na jeho domácí půdě v Suzuce, kde by také rád dosáhl na vítězství. Ve zbytku sezóny by tak již po nových komponentech sáhnout nemuseli.
Albon, Gasly a Verstappen v Soči obdrží trestných míst za nasazení nového spalovacího motoru, u Kvjata ale bude zapotřebí vyměnit všechny komponenty (kromě baterie), proto odstartuje z konce startovního roštu.
"Mnoho z 18 zatáček na okruhu je pomalých, což znamená, že budeme muset najít v nastavení kompromis mezi tím, co jim bude vyhovovat, a mezi dlouhými rovinkami. V Soči budeme doufat v dobrý výsledek, který by nám dodal sebevědomí před tím, než zamíříme domů k Velké ceně Japonska za 2 týdny," uvádí Honda ve svém prohlášení.
Ta se letos ve výkonnosti i spolehlivosti znatelně posunula kupředu, oproti soupeřům se ale rozhodla nasadit další další vylepšení i za cenu penalizací na roštu. V případě pilotů Red Bullu půjde už o pátý motor, na sezónu jsou přitom povoleny pouze tři. Kvjat použije šestý a Gasly dokonce již sedmý kus.
Nejlépe jsou na tom piloti Mercedesu, Ferrari a jejich zákazníků - Haasu a Williamsu, kteří ve svých autech mají třetí motor, s nimž by si měli také vystačit až do konce roku.
Looking at our PU usage for the rest of the season, in Sochi all 4 drivers will get a new Spec 4 ICE.
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) September 26, 2019
With a different replacement history, Kvyat is changing all elements except the battery. He will start from the back of the grid.
The other 3 will get 5 place grid penalties. pic.twitter.com/uUrjYloO9f