ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo i přes ztrátu v úvodu kola zajíždí rekord, Kimi přes 356 km/h. Závod na 2 zastávky?

Petr Hlawiczka, 27. října 2018, 23:00 Aktualizováno 28.10.2018, 11:00 Google+

MEXIKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si vedli piloti během kvalifikace v jednotlivých částech okruhu? Kdo dosahoval nejvyšších rychlostí na rovinkách, jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Mexika 2018?

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 29.10. 10:37) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14 v kvalifikaci překvapil všechny včetně svého týmu

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB14 v kvalifikaci překvapil všechny včetně svého týmu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek


První sektor
je náročný na výkon motoru, protože obsahuje dlouhou rovinku s DRS  zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po třech pomalejších zatáčkách následuje další, kratší rovinka s druhou DRS zónou.

Pak přichází na řadu druhý technický sektor začínající třemi pomalými zatáčkami a rychlými esíčky, kde je důležité správné vyvážení vozu. Třetí sektor začíná brzděním před stadionem a technickou pasáží, po které piloti najíždějí na cílovou rovinku.

Okruh se nachází ve výšce 2 285 m n. m., kde má řidší vzduch velký dopad na aerodynamiku (týmy proto volí max. přítlak), na chlazení i motory (turbo musí točit max. otáčky).

Mapa okruhu v Mexiku

Mapa okruhu v Mexiku | zdroj: Formula1.com

Red Bull potvrdil, že má v Mexiku formu. Zatímco jsme očekávali, zda se Max Verstappen, jenž ovládl všechny tři tréninky, stane nejmladším vítězem kvalifikace a porazí Mercedesy a Ferrari, tak se to nečekaně podařilo Danielovi Ricciardovi.

Australan po celý víkend i v prvních dvou částech kvalifikace zůstával ve stínu svého týmového kolegy a dojel si pro své třetí pole-position kariéry (předtím se mu to povedlo jen dvakrát v Monte Carlu). Loňský rekord okruhu překonal o 1,5 sekundy.

Pořadí týmů dle relativní konkurenceschopnosti v mexické kvalifikaci

Pořadí týmů dle relativní konkurenceschopnosti v mexické kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V prvním sektoru přitom na Vettela ztratil 0,444 sekundy, ve zbylých dvou ale předvedl rekordy a dal dohromady čisté kolo, což se kromě něj v Q3 podařilo už jen Sebovi a Pérezovi. Verstappena přetlačil těsně o 24 tisícin, Hamilton zaostal o dalších 37 tisícin sekundy.

Mercedesu se podařilo změnit proti včerejšku nastavení šasi i motoru a lídr šampionátu bude startovat ze druhé řady. Očekává, že si zítra Red Bull pojede nadále svou ligu a oni s Ferrari budou hrát druhé housle. Bottas ale s pátým místem vůbec spokojený nebyl, na svého týmového kolegu ztratil přes 4 desetiny sekundy - auto mu ale fungovalo po výměně pohonné jednotky dobře.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Mexiku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Mexiku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ferrari to zřejmě mohlo dotáhnout před Hamiltona, jenže Vettel po skvělém první sektoru nakupil drobné chyby a ve druhém pokusu se nezlepšil (byl o 0,141 s pomalejší), Räikkönen také nedal dohromady ideální kolo. Může je ale těšit vysoká rychlost na rovinkách a dobré závodní tempo, což by jim v závodu mohlo pomoci posunout se dopředu.

Kimi na rovince dosáhl maximální rychlosti 356,4 km/h, Hamilton byl se svým Mercedesem o 8,4 km/h pomalejší. Ricciardo to bude mít s udržením své pozice na rovinkách těžké, jelikož na Ferrari ztrácel 14,5 km/h. O něco lépe na tom byly i oba vozy Toro Rosso poháněné Hondou (-10,5 km/h).

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Mexiku (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Mexiku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie

Prvních šest pilotů postoupilo z Q2 na ultra-měkkých pneumatikách, na nichž budou startovat do závodu, Renaulty a Sauberu budou na hyper-měkkých ve velké nevýhodě a pod velkým tlakem vozů za nimi, kteří začnou na trvanlivějších směsích - Force India se například záměrně vyhnula postupu do Q3 na nejměkčí směsi.

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP Mexika 2018

Počet zbývajících sad pneumatik pro GP Mexika 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejlépe dle simulací zítra vychází dvouzastávková strategie, ale jednozastávková je také možná, pokud piloti dokážou pneumatiky šetřit. Hyper-měkká směs je o 0,5 s/kolo rychlejší, ale odchází mnohem dříve - podle už po jednom ostřejším kole.

Nejrychleji tedy vypadá tato strategie: start na ultra-měkkých pneumatikách s přechodem na super-měkké po 9. kolech a s druhou zastávkou ve 40. kole pro další sadu super-měkkých.

Nejrychlejší strategie pro GP Mexika

Nejrychlejší strategie pro GP Mexika | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pokud bude pilot začínat na hyper-měkkých, bude muset k mechanikům již po 5. kolech, a poté absolvovat dva stinty o 33 kolech na super-měkkých pneumatikách. Pomalejší jednozastávková strategie počítá se začátkem na ultra-měkké směsi a s přezutím na super-měkkou po 15 - 18 okruzích.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo i přes ztrátu v úvodu kola zajíždí rekord, Kimi přes 356 km/h. Závod na 2 zastávky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 29.10.2018 10:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo si to nejlepší nechal až na sobotní odpoledne

Kvalifikaci v Mexiku ovládly vozy Red Bullu, Hamilton před Vettelem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud