První sektor je náročný na výkon motoru, protože obsahuje dlouhou rovinku s DRS zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po třech pomalejších zatáčkách následuje další, kratší rovinka s druhou DRS zónou.
Pak přichází na řadu druhý technický sektor začínající třemi pomalými zatáčkami a rychlými esíčky, kde je důležité správné vyvážení vozu. Třetí sektor začíná brzděním před stadionem a technickou pasáží, po které piloti najíždějí na cílovou rovinku.
Okruh se nachází ve výšce 2 285 m n. m., kde má řidší vzduch velký dopad na aerodynamiku (týmy proto volí max. přítlak), na chlazení i motory (turbo musí točit max. otáčky).
Šťastný Vettel, který chce vyhrát poslední tři závody, byť má už jen teoretickou naději na titul, si dnes připsal jubilejní 50. pole-position své kariéry. V Q3 zajel perfektní kolo, o 86 tisícin předčil Verstappena a vylepšil loňský rekord okruhu na 1:16,488 min.
Max všechny v Q2 překvapil, když najednou o půl sekundy přeskočil Mercedesy. V poslední části mohl vyhrát, nepodařilo se mu však poskládat dohromady všechny sektory, což v Q3 dokázal pouze Vettel. Připsal si ale nejlepší čas v 1. a v 3. sektoru.
Mexiko Mercedesu nesvědčí a Hamilton bude startovat až z třetí pozice. Zaostával ve všech sektorech, nejvíce ztratil v tom posledním technickém vedoucím přes stadion - v něm byl o téměř 3 desetiny pomalejší než Verstappen.
Zajímavý byl komentář Bottase, jenž věřil, že by svého týmového kolegu předčil, pokud by jej pilot Red Bullu v jeho ostrém pokusu nezbrzdil. První tři týmy jsou si co do výkonnosti velmi vyrovnané, zítra proto můžeme očekávat velmi zajímavý závod.
Výborného výsledku dosáhl Ocon, jenž bude startovat z 6. místa před Ricciardem. To může mrzet Hülkenberg, jehož nejrychlejší sektory svědčí o tom, že dravého Francouze s Force Indií mohl zdolat.
Překvapením je až 10. příčka Péreze, jenž se chtěl předvést hnán početnými davy domácích fanoušků. Zklamal také Haas, který byl dnes nejpomalejší poté, co ztrácel na Sauber 2 desetiny sekundy.
Zajímavý je čas Alonso, jenž v Q1 dosáhl pátého nejrychlejšího kola a v součtu sektoru na čas Verstappena z Q3 ztratil 1,18 sekundy a na vítězného Vettela jen 1,024 s. Chování vozu si pochvaloval a není divu, že vzhledem k deficitu staršího motoru Honda (ten nový ze včerejška si šetří na poslední 2 závody) ocenil šasi McLarenu jako nejlepší v poli.
Nejvyšší rychlost na rovince byla dnes naměřena Oconovi s Force Indií: 355,6 km/h (dosáhl ji v Q2 v 20:39:14 hod našeho času). Vozy poháněné Mercedesy suverénně okupují první čtyři příčky.
Haas s motorem Ferrari byl o 6,4 km/h pozadu, Ricciardo s Renaultem tam ztrácel 9,5 km/h a Alonso s Hondou 11,2 km/h. Španělovi nezbývá než letos spoléhat na šasi a těšit se na příští rok, japonská automobilka s bájnou specifikací 4 už nepřijde (doposud nebyla vynalezena).
Pneumatiky a strategie
Teploty dráhy během kvalifikace vystoupali na 44 °C, vzduch na 24 °C. Podobné podmínky se očekávají také zítra, kdy je optimální strategie jasná: jízda na jednu zastávku, jelikož má degradace zůstat nízká.
Na ultra-měkké buď ujedou ze začátku 30. kol a přejdou na super-měkkou směs, nebo po 16. kolech na měkkou. Po startu na super-měkké vydrží cca 39 okruhů s optimálním přezutím na ultra-měkkou pro závěrečný stint. Strategie ultra-měkká - ultra-měkká (v 22. kole) a super-měkká (v 50. kole) je na papíře o něco pomalejší i náročnější kvůli provozu.
Rozdíl mezi ultra-měkkou a super-měkkou směsí se pohyboval kolem 0,6 s. Oproti včerejšku se dráha zlepšila, úrovně přilnavosti ale zůstávají stále celkem nízké, což je dáno i nedostatkem přítlaku v řídkém vzduchu tak vysoko nad mořem. Většina proto volila ultra-měkkou směs, někteří se rozhodli pro zahřátí na ideální teplotu odjed dvě přípravná kola.