ANALÝZA sektorů: Kde si Verstappen prohrál kvalifikaci a jakých rychlostí piloti dosahovali?

Petr Hlawiczka, 28. října 2017, 23:25 Aktualizováno 29.10.2017, 12:00 Google+

MEXIKO - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti vedli v jednotlivých sektorech mexického okruhu během kvalifikace a co bližšího z toho můžeme o jejich formě před závodem vyvodit? S jakou strategií do něj půjdou?

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 29.10. 18:05) Napište svůj názor
Max Verstappen v Mexiku nedal dohromady čisté kolo, rychlost na pole-position přitom měl

Max Verstappen v Mexiku nedal dohromady čisté kolo, rychlost na pole-position přitom měl | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

První sektor je náročný na výkon motoru, protože obsahuje dlouhou rovinku s DRS  zónou, na jejímž konci se měří maximální rychlosti (tzv. speed trap). Po třech pomalejších zatáčkách následuje další, kratší rovinka s druhou DRS zónou.

Pak přichází na řadu druhý technický sektor začínající třemi pomalými zatáčkami a rychlými esíčky, kde je důležité správné vyvážení vozu. Třetí sektor začíná brzděním před stadionem a technickou pasáží, po které piloti najíždějí na cílovou rovinku.

Okruh se nachází ve výšce 2 285 m n. m., kde má řidší vzduch velký dopad na aerodynamiku (týmy proto volí max. přítlak), na chlazení i motory (turbo musí točit max. otáčky).

Mapa okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez

Mapa okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez | zdroj: Formula1.com

Šťastný Vettel, který chce vyhrát poslední tři závody, byť má už jen teoretickou naději na titul, si dnes připsal jubilejní 50. pole-position své kariéry. V Q3 zajel perfektní kolo, o 86 tisícin předčil Verstappena a vylepšil loňský rekord okruhu na 1:16,488 min.

Max všechny v Q2 překvapil, když najednou o půl sekundy přeskočil Mercedesy. V poslední části mohl vyhrát, nepodařilo se mu však poskládat dohromady všechny sektory, což v Q3 dokázal pouze Vettel. Připsal si ale nejlepší čas v 1. a v 3. sektoru.

Relativní výkonnost týmů dle nejlepších sektorů v Mexiku a srovnání s předchozí kvalifikací v USA

Relativní výkonnost týmů dle nejlepších sektorů v Mexiku a srovnání s předchozí kvalifikací v USA | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Mexiko Mercedesu nesvědčí a Hamilton bude startovat až z třetí pozice. Zaostával ve všech sektorech, nejvíce ztratil v tom posledním technickém vedoucím přes stadion - v něm byl o téměř 3 desetiny pomalejší než Verstappen.

Zajímavý byl komentář Bottase, jenž věřil, že by svého týmového kolegu předčil, pokud by jej pilot Red Bullu v jeho ostrém pokusu nezbrzdil. První tři týmy jsou si co do výkonnosti velmi vyrovnané, zítra proto můžeme očekávat velmi zajímavý závod.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Mexiku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Mexiku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Výborného výsledku dosáhl Ocon, jenž bude startovat z 6. místa před Ricciardem. To může mrzet Hülkenberg, jehož nejrychlejší sektory svědčí o tom, že dravého Francouze s Force Indií mohl zdolat.

Překvapením je až 10. příčka Péreze, jenž se chtěl předvést hnán početnými davy domácích fanoušků. Zklamal také Haas, který byl dnes nejpomalejší poté, co ztrácel na Sauber 2 desetiny sekundy.

Zajímavý je čas Alonso, jenž v Q1 dosáhl pátého nejrychlejšího kola a v součtu sektoru na čas Verstappena z Q3 ztratil 1,18 sekundy a na vítězného Vettela jen 1,024 s. Chování vozu si pochvaloval a není divu, že vzhledem k deficitu staršího motoru Honda (ten nový ze včerejška si šetří na poslední 2 závody) ocenil šasi McLarenu jako nejlepší v poli.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Mexiku (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Mexiku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejvyšší rychlost na rovince byla dnes naměřena Oconovi s Force Indií: 355,6 km/h (dosáhl ji v Q2 v 20:39:14 hod našeho času). Vozy poháněné Mercedesy suverénně okupují první čtyři příčky.

Haas s motorem Ferrari byl o 6,4 km/h pozadu, Ricciardo s Renaultem tam ztrácel 9,5 km/h a Alonso s Hondou 11,2 km/h. Španělovi nezbývá než letos spoléhat na šasi a těšit se na příští rok, japonská automobilka s bájnou specifikací 4 už nepřijde (doposud nebyla vynalezena).


Pneumatiky a strategie
Teploty dráhy během kvalifikace vystoupali na 44 °C, vzduch na 24 °C. Podobné podmínky se očekávají také zítra, kdy je optimální strategie jasná: jízda na jednu zastávku, jelikož má degradace zůstat nízká.

Počet sad pneumatik, které pilotům zbývají pro závod

Počet sad pneumatik, které pilotům zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na ultra-měkké buď ujedou ze začátku 30. kol a přejdou na super-měkkou směs, nebo po 16. kolech na měkkou. Po startu na super-měkké vydrží cca 39 okruhů s optimálním přezutím na ultra-měkkou pro závěrečný stint. Strategie ultra-měkká - ultra-měkká (v 22. kole) a super-měkká (v 50. kole) je na papíře o něco pomalejší i náročnější kvůli provozu.

Rozdíl mezi ultra-měkkou a super-měkkou směsí se pohyboval kolem 0,6 s. Oproti včerejšku se dráha zlepšila, úrovně přilnavosti ale zůstávají stále celkem nízké, což je dáno i nedostatkem přítlaku v řídkém vzduchu tak vysoko nad mořem. Většina proto volila ultra-měkkou směs, někteří se rozhodli pro zahřátí na ideální teplotu odjed dvě přípravná kola.

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA sektorů: Kde si Verstappen prohrál kvalifikaci a jakých rychlostí piloti dosahovali?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 29.10.2017 18:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas má na rozhodnutí z kvalifikace svůj názor

"Špatný týden pro komisaře," hodnotí naštvaně Wolff rozhodnutí netrestat…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud