K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Petr Hlawiczka, 26. května 2018, 18:30 Aktualizováno 27.5.2018, 12:00 Google+

MONAKO - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých částech Monte Carla, kolik jim zbývá pneumatik a s jakými strategiemi zítra nejpravděpodobněji nastoupí do závodů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

První sektor začíná velice záludnou a úzkou zatáčkou Ste. Devote, do níž se obtížně brzdí a která je náročná na správný průjezd. Po klikatícím se stoupání do kopce piloti projíždějí středně rychlým úsekem kolem kasina a po vyhnutí se hrbolu v levé straně trati začíná před brzděním do Mirabeau druhý sektor.

Na jeho začátku se nachází nejpomalejší místo - vlásenka Faremont Hill (44 km/h, otáčky motorů padají k 4500 ot/min). Po projetí dvou pomalých pravotočivých zatáček následuje nejdelší úsek na plný plyn vedoucí tunelem. 175 metrů před šikanou 10/11 s nejtvrdším brzděním se nachází speed trap - místo měření maximálních rychlostí. Končí zatáčkou Tabac, která dnes před 2 roky přesunuta o 2,5 blíže k moři, proto je o něco pomalejší (což je ale kompenzováno rovnějším místem dále).

Třetí sektor začíná za první ze středně rychlých levotočivých zatáček před rychlou šikanou 13/14, kde je nádherné pozorovat monoposty na limitu prudce měnící směr, řítící se podél svodidel. V závěru přichází série pomalých zatáček: šikana 15/16 a dvě pravotočivé kolem kavárny Rascasse a nájezd na cílovou rovinku.

Mapa městského okruhu v Monte Carlu

Mapa městského okruhu v Monte Carlu | zdroj: Formula1.com

Ricciardo byl od čtvrtku k neudržení, ovládl všechny tréninky a dnes i kvalifikaci, v níž zajel na nových hyper-měkkých pneumatikách neuvěřitelný rekord okruhu - 1:10,809 min! Loňské maximum Räikkönen překonal o 1,368 s. Jde teprve o jeho druhé pole-position kariéry, to první zde dosáhl před 2 roky. Po Hamiltonovi s Vettelem se stává teprve třetím letošním vítězem kvalifikace.

Red Bull byl dle našich předpokladů vycházejících z 3. sektoru z Barcelony nejrychlejší, hořko však bylo na druhé straně garáže. Verstappenovi sice vůz po havárii v 3. tréninku opravili, ale po nastartování zjistili únik oleje z převodovky a bylo po nadějích. Verstappen místo boje o pole-position s nejrychlejším vozem jen smutně sledoval průběh z boxů.

Rakouský tým je tedy nejrychlejší a vzhledem ke své závodní rychlosti a šetrnosti k pneumatikám je velmi pravděpodobné, že si svou pozici na čele zítra udrží. Ferrari druhé a Mercedes těsně za ním. Německý tým zkusil první kola v Q2 na ultra-měkkých pneumatikách, svůj sebevědomý pokus musel ale rychle ukončit, jinak by dál zřejmě nepostoupil.

Střed pole je za nimi velmi vyrovnaný, nejlépe je na tom dle součtu sektorů McLaren. Oproti Španělsku si nejvíce polepšil Williams, nejvíce si naopak pohoršil Haas, jehož vozu pomalé zatáčky nesedí.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti založené na nejrychlejších sektorech | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Lídr šampionátu Hamilton dokázal Ricciarda překonat pouze v 1. sektoru, v dalších dvou už ale ztrácel a nakonec mu čas stačil až na třetí příčku. Před něj se protlačil Vettel, jenž poskládal dohromady ideální kolo.

Totéž se už povedlo jen Oconovi, který díky tomu dostal svou Force Indii na 6. místo do pozici nejlepšího týmu ze zbytku pole. Alonsovi se v posledním pokusu podařilo překonat čas Sainze s Renaultem, ale na mladého Francouze to nestačilo zejména kvůli pomalému prostřednímu sektoru, bude tedy startovat ze 7. pozice. Pokud by dal dohromady ideální kolo, byl by před ním.

Totéž platí pro Gaslyho, jenž mohl být dokonce o tři místa výše - postup do Top 10 je ale i tak pro Toro Rosso výborný výsledek, byť Honda se zde dostala loni s McLarenem do Q3 s oběma vozy.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Za zmínku stojí také výkon nováčka Sirotkina, jenž se dostal do Q2 a vybojoval 13. místo, zatímco jeho zkušenější týmový kolega z Williamsu Stroll se poroučel už v první části, kde byl o 0,6 sekundy pomalejší.

Nejvyšší rychlost zaznamenal Räikkönen s Ferrari těsně za tunelem - 289,6 km/h, Vettel byl jen o 0,7 km/h pomalejší, Hamilton se Stříbrným šípem velmi těsně za nimi - 288,7 km/h. Tyto motory patří ke špici a v kvalifikaci jsou si co do výkonu velmi podobné, v závodním režimu už má navrch Mercedes.

Renaultu patří třetí příčka, jeho tovární vozy na rovince ztrácely jen 2 - 2,6 km/h. McLaren s vyšším odporem však byl druhým nejpomalejším týmem - horší bylo už jen Toro Rosso poháněné Hondou, která zaostávala o více než 7 km/h.

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Monaku

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Jak to vypadá se strategiemi a především s hyper-měkkou směsí, jejíž trvanlivost ve čtvrtek týmy trochu postrašila? Po dnešku to znovu vypadá, že jednozastávková strategie bude možná. Díky důležitosti pozice na dráze bude zřejmě tou strategií, kterou budou týmy bez většího přemýšlení volit.

Klíčové bude si ji trochu hlídat a vyhnout se drolení, zejména u předních kol. Ti startující mimo elitní desítku budou mít možnost volby, takže bude zajímavé sledovat, zda zvolí start na ultra-měkké směsi či nějakou alternativní strategii. Super-měkká se může ve druhém stintu objevit, bude záležet na degradaci hyper-měkké směsi.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Teoreticky je nejrychlejší tato jednozastávková strategie: start na hyper-měkkých pneumatikách, po 14 kolech přezutí na super-měkké. Druhou nejrychlejší je start na ultra-měkkých a po 25 kolech přezutí na super-měkké.

Google+ Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

McLaren jedná s Ricciardem o přestupu. Proč ho pilot Red Bullu nevylučuje?

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi

Ani ve Francii? Mercedes s nasazením nové specifikace motoru stále váhá

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v tréninku v Monaku

Ferrari v Monaku použilo nové zadní zavěšení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  2. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  3. Kde nám to drhne, milá F1?

  4. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

  5. Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

  6. Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud