Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Petr Hlawiczka, 18. října 2018, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si chce s hodnocením aerodynamických změn pro příští sezónu počkat na první jízdy s novými monoposty, které jsou na turbulentní vzduch velmi citlivé.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.10. 10:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



Současná generace je hodně citlivá na úplav, který vzniká za vozy. Jízda těsně za sebou v zatáčkách je obtížná, vozy se smýkají a rychle odcházejí pneumatiky, jejichž životnost je velmi nízká.

Jak moc to vnímají piloti během závodů? "S našim autem můžete cítit dalšího jezdce, který je až pět sekund před vámi," prozradil například pilot Daniel Ricciardo.

img-responsive

Daniel Ricciardo (vlevo) s Helmutem Markem | foto: Red Bull Content Pool

F1 chce tento problém vyřešit v roce 2021 změnou technických pravidel, menší úpravy v aerodynamice plánuje již pro příští sezónu. Marko je ale spíše skeptický, pokud jde o jejich dopad závodění: "Musíme si počkat a uvidíme, co to v reálu přinese."

Podobné úpravy sice pomohly v IndyCar, v F1 ale fungovat nemusí: "IndyCar není srovnatelné s F1 kvůli odlišnému standardu v šasi. Pokud jsou ve hře různá řešení, jak tomu je ve Formuli 1, tak to je neuvěřitelně náročné takový problém zkrátka vyřešit," dodává odborný poradce Red Bullu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.10.2018 10:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mick Schumacher na Závodě šampionů v Mexiku

V šampionátu F2 vyhrál svůj první závod. Cítí se Schumacher junior připraven na vstup do F1?

Max Verstappen na pódiu po GP Španělska

Verstappen je pro Hondu velmi důležitý, přiznává její šéf

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

  2. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

  3. Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

  4. FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

  5. "Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

  6. "Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud