Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Petr Hlawiczka, 18. října 2018, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si chce s hodnocením aerodynamických změn pro příští sezónu počkat na první jízdy s novými monoposty, které jsou na turbulentní vzduch velmi citlivé.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.10. 10:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



Současná generace je hodně citlivá na úplav, který vzniká za vozy. Jízda těsně za sebou v zatáčkách je obtížná, vozy se smýkají a rychle odcházejí pneumatiky, jejichž životnost je velmi nízká.

Jak moc to vnímají piloti během závodů? "S našim autem můžete cítit dalšího jezdce, který je až pět sekund před vámi," prozradil například pilot Daniel Ricciardo.

img-responsive

Daniel Ricciardo (vlevo) s Helmutem Markem | foto: Red Bull Content Pool

F1 chce tento problém vyřešit v roce 2021 změnou technických pravidel, menší úpravy v aerodynamice plánuje již pro příští sezónu. Marko je ale spíše skeptický, pokud jde o jejich dopad závodění: "Musíme si počkat a uvidíme, co to v reálu přinese."

Podobné úpravy sice pomohly v IndyCar, v F1 ale fungovat nemusí: "IndyCar není srovnatelné s F1 kvůli odlišnému standardu v šasi. Pokud jsou ve hře různá řešení, jak tomu je ve Formuli 1, tak to je neuvěřitelně náročné takový problém zkrátka vyřešit," dodává odborný poradce Red Bullu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.10.2018 10:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kupříkladu tuto kombinaci v barvách Mercedesu zřejmě jen tak neuvidíme

Max Verstappen a Mercedes? Toto Wolff na něj prý nemá ani telefon...

Ferrari na rovinkách dosahuje nejvyšších rychlostí ze všech

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Průjezdu novým okruhem ve Vietnamu

GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

  2. Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

  3. Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

  4. GP Vietnamu: První onboard VIDEO z nového okruhu

  5. Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

  6. Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud