Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Petr Hlawiczka, 18. října 2018, 06:30 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si chce s hodnocením aerodynamických změn pro příští sezónu počkat na první jízdy s novými monoposty, které jsou na turbulentní vzduch velmi citlivé.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.10. 10:53) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek



Současná generace je hodně citlivá na úplav, který vzniká za vozy. Jízda těsně za sebou v zatáčkách je obtížná, vozy se smýkají a rychle odcházejí pneumatiky, jejichž životnost je velmi nízká.

Jak moc to vnímají piloti během závodů? "S našim autem můžete cítit dalšího jezdce, který je až pět sekund před vámi," prozradil například pilot Daniel Ricciardo.

img-responsive

Daniel Ricciardo (vlevo) s Helmutem Markem | foto: Red Bull Content Pool

F1 chce tento problém vyřešit v roce 2021 změnou technických pravidel, menší úpravy v aerodynamice plánuje již pro příští sezónu. Marko je ale spíše skeptický, pokud jde o jejich dopad závodění: "Musíme si počkat a uvidíme, co to v reálu přinese."

Podobné úpravy sice pomohly v IndyCar, v F1 ale fungovat nemusí: "IndyCar není srovnatelné s F1 kvůli odlišnému standardu v šasi. Pokud jsou ve hře různá řešení, jak tomu je ve Formuli 1, tak to je neuvěřitelně náročné takový problém zkrátka vyřešit," dodává odborný poradce Red Bullu.

Vytisknout

Diskuze: Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.10.2018 10:53 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud