Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

PH, 10. října 2018, 07:30 Google+

Ferrari podle Sebastiana Vettela cestu k titulu Mercedesu v posledních závodech příliš ulehčilo, Lewis Hamilton by přitom uvítal těsné bitvy až do samotného závěru. Co stojí za poklesem formy italské stáje? Svůj názor přidává Ross Brawn i Charlie Whiting.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední včera 18:00) Napište svůj názor
Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý pilot se během 7 závodů propadl o 67 bodů za svého rivala, který z nich s Mercedesem vyhrál šest a již  příští týden ve Spojených státech amerických si může předčasně zajistit titul.

Má Vettel po nadějích na titul?
Má Vettel po titulu? "Můžete říct, že téměř. Samozřejmě, že ještě nějaká šance zbývá. V posledních několika závodech jsme jim to ale příliš usnadnili. Nicméně si také zaslouží uznání, odjeli je dobře. Taková je hra. Musíme se dívat na sebe a odvést svou práci v příštích několika podnicích, pak se uvidí. Samozřejmě, že to ničemu nepomohlo, když jsme dojeli šestí a oni závod vyhráli," uznává jezdec Ferrari.

Mercedes měl v posledních třech velkých cenách jasně navrch v kvalifikaci, Ferrari k tomu přidalo špatnou strategii v Singapuru, chyby při výběru pneumatik (Japonsko) a Vettel naposledy v Suzuce několik vlastních chyb. Cítí, že nebýt nich, mohl s Mercedesem bojovat.

img-responsive

Vettel už má "téměř" po titulu | foto: Scuderia Ferrari

"Velmi těžko se tam předjíždí s těmi rychlými zatáčkami a následuje soupeře do kopce, ale myslel jsem si, že bych si mohl hrát s vozem a přimět pneumatiky k tomu, aby vydržely celkem dlouho. Samozřejmě, že se to nikdy nedozvíme, protože jsem utrpěl v provozu atd., ale s tím, co jsem měl v závodě, jsem byl ze svého pohledu spokojený," tvrdí Vettel.

Hamilton by si přál těsné souboje až do konce
Hamilton po Suzuce přiznal, že mu těsné souboje chybí: "Miluji závody a ty bitvy. Přál bych si jich mít více. Být schopný si to spolu rozdat s klukem, proti kterému závodíte, vidět, kdo brzdí dříve, kdo zaváhá, to je ta nejvyšší výzva vaší duševní stability pod tlakem. Vždycky to vítám a jsem rád a vděčný za ty okamžiky, jako v minulém závodě v Rusku. Strategie moc nefungovala, ale bylo to vlastně dobré dát mi možnost prokázat své schopnosti v těch vypjatých okamžicích."

"Když máme takové závody jako v Monze, tak je miluji. Byl bych rád, kdyby byl každý z nich takový. Upřímně jsem si myslel, že takové budou, protože v předchozích dvou závodech byli silní. Ale je pravda, že ztratili hodně výkonnosti a je to pro ně teď těžší. Samozřejmě bych chtěl závodit až do konce, v každém závodě bojovat jako v Monze. Takové miluji a čím dál více je vítám. Žel tomu tak není. Nemůžu ale dovolit, aby to ubralo něco ze skvělé práce, kterou odvádíme, a z našeho štěstí," říká Hamilton.

img-responsive

Hamilton by si přál vyrovnanější duely s Vettelem | foto: Pirelli

Stojí za poklesem výkonnosti náhlá smrt lídra nebo monitorování motoru?
Vettel pro trápení Ferrari a pokles formy v posledních závodech nemá moc vysvětlení: "Bylo to velmi těsné. V posledních závodech jsme nebyli tak silní a k tomu, že jsme byli lepší v závodě, přispěl fakt, že na to nemuseli tlačit, takže se nikdy nedozvíme skutečný obrázek."

Podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna se ale teď na Scuderii podepisuje smrt jejího bývalého šéfa Sergia Marchionneho: "Do Monzy byli schopni bojovat o oba tituly, ale cesty do Singapuru, Ruska a Japonska to zhatily, obzvlášť mezi jezdci... Ve srovnání s loňskem se spolehlivost Ferrari zlepšila, kde je tedy problém? Bezpochyby jde o šok z náhlé smrti jejich lídra, Sergia Marchionneho, který byl tak silným měřítkem v týmu. Bude to mít velký vliv a je to naprosto pochopitelné."

Podle ředitele závodu Charlieho Whitinga pokles výkonnosti Ferrari rozhodně nesouvisí s tím, že by FIA začala přísněji monitorovat jejich pohonnou jednotku a baterie: "Nejsem si moc jistý, proč k tomuto poklesu formy došlo. Spekulovalo se, že za tím je nějaký magický senzor, které jsme u nich nasadili. Nebudu zabíhat do dalších detailů, jen řeknu, že z pohledu výkonnosti motoru nesouhlasím s tím, na co se poukazuje. Nemá to žádnou souvislost."

Na požadavek, jestli může objasnit, zda FIA přidala do pohonné jednotky Ferrari druhé čidlo, ředitel závodů FIA odpověděl: "Ne. Pokud bych to udělal, řekl bych vám o vozu Ferrari vše, a popisoval bych jejich auto všem týmům. To nebudu dělat."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 15.10.2018 18:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne u McLarenu moc štěstí na konkurenceschopnou techniku neměl

"Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Carlos Sainz s Renaultem RS18

"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Fernando Alonso skončil v Japonsku daleko za body

Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

  2. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  3. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  4. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  5. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  6. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud