Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Petr Hlawiczka, 10. října 2018, 06:20 Google+

Ferrari podle Sebastiana Vettela cestu k titulu Mercedesu v posledních závodech příliš ulehčilo, Lewis Hamilton by přitom uvítal těsné bitvy až do samotného závěru. Co stojí za poklesem formy italské stáje? Svůj názor přidává Ross Brawn i Charlie Whiting.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 15.10. 18:00) Napište svůj názor
Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Německý pilot se během 7 závodů propadl o 67 bodů za svého rivala, který z nich s Mercedesem vyhrál šest a již  příští týden ve Spojených státech amerických si může předčasně zajistit titul.

Má Vettel po nadějích na titul?
Má Vettel po titulu? "Můžete říct, že téměř. Samozřejmě, že ještě nějaká šance zbývá. V posledních několika závodech jsme jim to ale příliš usnadnili. Nicméně si také zaslouží uznání, odjeli je dobře. Taková je hra. Musíme se dívat na sebe a odvést svou práci v příštích několika podnicích, pak se uvidí. Samozřejmě, že to ničemu nepomohlo, když jsme dojeli šestí a oni závod vyhráli," uznává jezdec Ferrari.

Mercedes měl v posledních třech velkých cenách jasně navrch v kvalifikaci, Ferrari k tomu přidalo špatnou strategii v Singapuru, chyby při výběru pneumatik (Japonsko) a Vettel naposledy v Suzuce několik vlastních chyb. Cítí, že nebýt nich, mohl s Mercedesem bojovat.

img-responsive

Vettel už má "téměř" po titulu | foto: Scuderia Ferrari

"Velmi těžko se tam předjíždí s těmi rychlými zatáčkami a následuje soupeře do kopce, ale myslel jsem si, že bych si mohl hrát s vozem a přimět pneumatiky k tomu, aby vydržely celkem dlouho. Samozřejmě, že se to nikdy nedozvíme, protože jsem utrpěl v provozu atd., ale s tím, co jsem měl v závodě, jsem byl ze svého pohledu spokojený," tvrdí Vettel.

Hamilton by si přál těsné souboje až do konce
Hamilton po Suzuce přiznal, že mu těsné souboje chybí: "Miluji závody a ty bitvy. Přál bych si jich mít více. Být schopný si to spolu rozdat s klukem, proti kterému závodíte, vidět, kdo brzdí dříve, kdo zaváhá, to je ta nejvyšší výzva vaší duševní stability pod tlakem. Vždycky to vítám a jsem rád a vděčný za ty okamžiky, jako v minulém závodě v Rusku. Strategie moc nefungovala, ale bylo to vlastně dobré dát mi možnost prokázat své schopnosti v těch vypjatých okamžicích."

"Když máme takové závody jako v Monze, tak je miluji. Byl bych rád, kdyby byl každý z nich takový. Upřímně jsem si myslel, že takové budou, protože v předchozích dvou závodech byli silní. Ale je pravda, že ztratili hodně výkonnosti a je to pro ně teď těžší. Samozřejmě bych chtěl závodit až do konce, v každém závodě bojovat jako v Monze. Takové miluji a čím dál více je vítám. Žel tomu tak není. Nemůžu ale dovolit, aby to ubralo něco ze skvělé práce, kterou odvádíme, a z našeho štěstí," říká Hamilton.

img-responsive

Hamilton by si přál vyrovnanější duely s Vettelem | foto: Pirelli

Stojí za poklesem výkonnosti náhlá smrt lídra nebo monitorování motoru?
Vettel pro trápení Ferrari a pokles formy v posledních závodech nemá moc vysvětlení: "Bylo to velmi těsné. V posledních závodech jsme nebyli tak silní a k tomu, že jsme byli lepší v závodě, přispěl fakt, že na to nemuseli tlačit, takže se nikdy nedozvíme skutečný obrázek."

Podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna se ale teď na Scuderii podepisuje smrt jejího bývalého šéfa Sergia Marchionneho: "Do Monzy byli schopni bojovat o oba tituly, ale cesty do Singapuru, Ruska a Japonska to zhatily, obzvlášť mezi jezdci... Ve srovnání s loňskem se spolehlivost Ferrari zlepšila, kde je tedy problém? Bezpochyby jde o šok z náhlé smrti jejich lídra, Sergia Marchionneho, který byl tak silným měřítkem v týmu. Bude to mít velký vliv a je to naprosto pochopitelné."

Podle ředitele závodu Charlieho Whitinga pokles výkonnosti Ferrari rozhodně nesouvisí s tím, že by FIA začala přísněji monitorovat jejich pohonnou jednotku a baterie: "Nejsem si moc jistý, proč k tomuto poklesu formy došlo. Spekulovalo se, že za tím je nějaký magický senzor, které jsme u nich nasadili. Nebudu zabíhat do dalších detailů, jen řeknu, že z pohledu výkonnosti motoru nesouhlasím s tím, na co se poukazuje. Nemá to žádnou souvislost."

Na požadavek, jestli může objasnit, zda FIA přidala do pohonné jednotky Ferrari druhé čidlo, ředitel závodů FIA odpověděl: "Ne. Pokud bych to udělal, řekl bych vám o vozu Ferrari vše, a popisoval bych jejich auto všem týmům. To nebudu dělat."

Vytisknout

Diskuze: Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 15.10.2018 18:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren

Button vzpomíná: Alonso byl lišák, jak porazil Hamiltona?

Max Verstappen se v Barceloně dlouho držel před Hamiltonem

"Red Bull urgentně potřebuje více přilnavosti a vyšší výkon. A Péreze vpředu," usuzuje Brundle

Christian Horner a Toto Wolff v Bahrajnu

Wolff motorům Red Bull nevěří. A jasně vysvětlil proč

Bernie Ecclestone s Lewisem Hamiltonem

"Hamilton v boji o titul Verstappena snadno porazí," předpovídá Ecclestone

Fernando Alonso - závod v Barceloně

Ocon? Zatím na něj nestačím, uznává Alonso

Sergio Pérez při testování nového Red Bullu RB16B

Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

Daniel Ricciardo během kvalifikace v Barceloně

McLaren očekává dlouhou bitvu s Ferrari, pro zbytek sezóny má jasný cíl

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Start GP Španělska - Pérez v hloubi pole

"Pérez vpředu zoufale chybí. Potřebujeme jej tam, abychom Mercedes dostali pod tlak," říká Horner

Všechno dobré - nakonec Mercedes dokázal to nejdůležitější, vyhrát závod.

Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

  2. Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

  3. Nekonečný příběh: FIA si opět posvítí na flexibilní křídla, Hamilton si stěžuje na Red Bull

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

  5. GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

  6. Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud