Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn i prezident FIA sice usilují o zjednodušení motorů, jenže to další automobilky přesto neláká. A ty současné stojí spíše o zachování současného řešení s motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
"Argumentujeme, že pokud máme přesvědčit ke vstupu dalšího dodavatele, velkého výrobce či skvělou značku, pak musíme naslouchat a říct si, co musíme udělat. Jenže momentálně to nevypadá, že by se chtěl od roku 2021 někdo zavázat," říká sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff.
"Zachování současných pravidel by potom vedlo spíše k tomu, že bychom se vyhnuli dalším nákladům a dodatečnému vývoji současných pohonných jednotek. Dají se udělat některé věci, pomoci nichž můžete upravit motor, abyste získali lepší zvu a vyhnuli se diskusím kolem palivové efektivity. To je tedy něco, o čem se stále bavíme," pokračuje šéf vedoucího týmu letošního šampionátu.
Zavázaly by se Stříbrné k účasti v F1 i v dalších 5 letech? "Myslím, že se to kromě motorových pravidel týká také komerčních dohod, které budeme chtít mít s Liberty. Přistoupíme k tomu stejně jako v minulosti tehdy, pokud v těchto oblastech bude jasno," odpovídá Wolff.
Mercedes má tedy dobře našlápnuto k zisku pátého titulu v řadě za sebou, i když mu letos Ferrari se svým motorem šlape na paty a v kvalifikačním režimu je dokonce výkonnější, sedm závodů před koncem ale Scuderia stále ztrácí 25 mistrovských bodů.
Ross #Brawn reveals concept of 2021 #F1 car with a new front profile & new rear construction - PHOTO 📸: pic.twitter.com/fs3Pt4DKSe
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 13, 2018