Pohonná jednotka Ferrari je podle FIA legální, v Kanadě ji ale bude monitorovat ještě přísněji

Petr Hlawiczka, 28. května 2018, 06:30 Google+

Zástupci Mezinárodní automobilové federace (FIA) v Monaku uvedli, že pohonná jednotka Ferrari odpovídá pravidlům. Zároveň však potvrdili, že na ní v Kanadě nasadí další monitorovací systémy. Jak se kauza dostala na světlo světa a pod drobnohled Charlieho Whitinga?

Počet komentářů:  47 komentářů (Poslední 28.05. 23:49) Napište svůj názor
FIA si v tréninku na práci Ferrari s pohonnou jednotkou posvítila, situaci bude dále sledovat

FIA si v tréninku na práci Ferrari s pohonnou jednotkou posvítila, situaci bude dále sledovat | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FIA v Monaku s doklady Ferrari spokojena
Podle závodního ředitele Charlieho Whitinga jim po monitorování během čtvrtečních tréninků Scuderia prokázala, že jejich pohonná jednotka navzdory pochybnostem soupeřů splňuje pravidla. Kontrolní metoda ale byla poměrně složitá a FIA chce v Kanadě nasadit jednodušší systém.

"Jejich povinností je ukázat nám, že auto vyhovuje předpisům. Podle nich to ale bylo těžké. Když jsme sem dojeli, prohlédli si data a softwarové změny, které byly implementovány, tak bylo jasnější, jak na tom přesně jsme. A po prvním dnu jízd jsme pak mohli říct, že jsme spokojeni a že tomu teď rozumíme," uvedl Whiting.

Ferrari tedy "složitou rutinou" prokázalo, že je jejich řešení legální. "Ale tím nechceme neustále procházet, abychom měli jistotu. Raději bychom dali přednost dalšímu měření," pokračuje Whiting.

img-responsive

Charlie Whiting v padoku často řeší stížnosti a podezření soupeřů | foto: Sauber Motorsport AG

Další kontrola přijde v Kanadě
FIA tedy podle něj "přidá v Kanadě další monitoring" a v příštím roce více čidel, která by sledování pohonných jednotek příští rok zlepšila. "Ale to, co máme pro Kanadu, bude lepším systémem, který nám umožní věci provádět mnohem rychleji než dříve. Trvalo nám několik závodů, než jsme na to přišli."

Soupeři mají pochybnosti o návrhu baterií, které Ferrari rozděluje na dvě části. A podle GPS dat se jim zdá, že občas při využívání energie překračuje povolených 4 MJ/kolo. Nový monitorovací systém FIA umožní zkontrolovat "přesně rozdíly mezi dvěma polovinami baterie. To je podstatou problému, protože ostatní systémy vnímají baterii jako jeden celek. U Ferrari je baterie jedna, ale zacházejí s ní jako se dvěma," vysvětluje Whiting.

Kdo to prásknul?
FIA se začíná více věnovat bateriím Ferrari poté, co u ní před závodem v Baku vznesl pochybnosti James Allison, technický ředitel Mercedesu. Ten nedávno získal z Maranella motorového konstruktéra Lorenza Sassiho.

img-responsive

Ferrari pracuje s úložištěm energie jinak než Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Bylo by špatné nazývat jej práskačem. On jen za námi přišel, stejně jako to dělává mnoho inženýrů, a řekl: 'Začal u nás pracovat tento kluk a řekl nám, že tento tým může dělat tohle,'" hájí Whiting zástupce Mercedesu.

Podle něj je to běžné, obzvlášť když inženýři přejdou z týmu do týmu. "Nezapomínejte, že Lorenzo má informace nejméně 8 měsíců staré, což je podle mě v F1 docela hodně," hodnotí Whiting.

Prošetřování Ferrari trvá, Mercedes však FIA důvěřuje
Mercedes ale dal najevo, že FIA při prošetřování důvěřuje. A Ferrari při tom příkladně spolupracuje: "Jsou nám celou dobu velmi nápomocní. Jde jen o velmi detailní a pečlivou práci, pokusit se dostat k základu toho, jak jejich systém funguje, a poskytnout nám klid, který potřebujeme," dodává Whiting.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pohonná jednotka Ferrari je podle FIA legální, v Kanadě ji ale bude monitorovat ještě přísněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 28.05.2018 23:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 47 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell v novém voze Williams FW42 - Mercedes při třetím dnu testů v Barceloně

FOTO: Třetí den na v Barceloně - první snímky Williamsu

Daniil Kvjat v novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při třetím dnu testů v Barceloně

Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

Lando Norris poprvé s McLarenem MCL34

McLaren ví, jaké problémy se mohou objevit u nového vozu MCL34. Zbavil se těch loňských?

Alexander Algon s Flow-visem na novém voze Toro Rosso STR14 - Honda při druhém dni testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - poprvé s Albonem a Fittipaldim

McLaren znovu těsně za Ferrari, dnes díky nováčkovi Norrisovi

Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Carlos Sainz první den testů s McLarenem MCL34

"Tvrdá práce se vyplácí." McLaren si po 1. dnu testů pochvaluje rychlost i spolehlivost

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo vyhrál závod v Monaku i bez MGU-K

Hamilton s Alonsem kritizují Monako jako ten nejnudnější závod v historii F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Třetí den testů: Překvapilo Toro Rosso, konečně se zapojil i Williams + VIDEO

  3. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  4. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  5. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

  6. Matná červená? Binotto vysvětluje, proč se ve Ferrari rozhodli pro změnu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud