Piloti jezdili kvůli nutnosti pečovat o pneumatiky o několik sekund na kolo pomaleji. Ricciardovi odešel MGU-K a jezdil s podstatně nižším výkonem motoru, Vettel se přesto nedostal ani k náznaku útoku, protože rychle opotřebovával své pneumatiky.
Hamilton jezdící na třetím místě si na jejich degradaci stěžoval neustále a obával se, že do cíle bez další zastávky nedojede. To vedlo k paradoxní situaci, že střed pole začal špičku dojíždět, rychlejší časy dosahovali i piloti s nejpomalejšími vozy (nejrychlejší kolo dlouho patřilo Lanceovi Strollovi z Williamsu).
"Bylo to prostě šílené, jak jsme na to málo tlačili. Nejméně, co si vůbec pamatuji, jen aby se nedrolily přední pneumatiky, ale k tomu i tak docházelo. Takže z toho byl neobvyklý závod, kdy jsme na to vůbec netlačili. Od 6. kola jsme jen kroužili kolem, šlo doslova o úspornou jízdu. Opravdu to nebylo závodění. Pokud to pro vás bylo vzrušující, pak s tím není žádný problém," popisoval Hamilton.
Alonso reagoval na velkou cenu následovně: "Extrémně nudná. To byl zřejmě ten nejnudnější závodu v historii Formule 1. Žádný safety car, žádné žluté vlajky... Myslím, že by o tom měl sport trochu popřemýšlet, protože tohle bylo velké zklamání. Zřejmě musíme fanouškům po skončení něco dát, alespoň jim trochu zaplatit lístek."
Širší vozy v úzkých uličkách Monaka těžko můžou předjíždět, letos byl problém zdůrazněn velmi křehkými hyper-měkkými a ultra-měkkými pneumatikami - tím nejměkčím a nejméně trvanlivějším, co má Pirelli ve své nabídce. Piloti se snažili co nejvíce natáhnout stinty, aby nemusely dvakrát do boxů, protože by se propadly za pomalejší auta, která by už nepředjely, i kdyby byly sebevíc rychlejší.
"To bylo těch nejdelších 78 kol vůbec. Pro všechny šlo o super-nudný závod," popisoval Hamilton v televizním rozhovoru, kde vedle něj někdo z fanoušků vykřikl: "Nejnudnější závod vůbec."
"Díky Bohu za to, že jsi to řekl. Myslel jsem, že jsem to tak viděl jen já. Wau, to byla strašná nuda. O můj Bože, ano. Jezdíme vysokou rychlostí, moc se toho neděje, jen se to snažíte dovézt po 56 kol domů. Čtyřicet kol před cílem jsem si říkal: 'Ó Bože, prosím.' Po dojezdu do cíle jsem mu děkoval," přiznává lídr šampionátu.
"Nemyslím si, že bychom takový rytmus mohli udržovat na trati, jako je Montreal. Jsem rád, že znovu přivezli hyper-měkké pneumatik. Když jsme zajeli brzy do boxů, tak jsem se domníval, že pojedeme na dvě zastávky, ale dokázali jsme to zvládnout. Na trati, jako je Montreal, by z toho byly dvě zastávky," uvedl vítězný Ricciardo.