Shrnutí prvních testů v Barceloně: Kdo se zlepšil nejvíce a v čem překvapila Honda?

Petr Hlawiczka, 2. března 2018, 06:30 Google+

Jak si vedly týmy během prvních předsezónních testů v Barceloně? Kdo byl nejrychlejší, kdo zvládl nejvíce kol a kdo se zlepšil nejvíce?

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 05.03. 08:53) Napište svůj názor
McLaren v předsezónních testech dosahuje nejlepšího meziročního zlepšení

McLaren v předsezónních testech dosahuje nejlepšího meziročního zlepšení | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Britský tým, jenž přešel z motorů Honda na Renault, včera zvládl 749,5 km (161 kol), druhé Toro Rosso s japonskou pohonnou jednotkou 684,3 km. Není divu, že ve Wokingu byli nadšeni po mizérii v předchozích třech dnech, kdy kvůli špatnému počasí či vadné svorce výfuku za 60 korun přišli o cenný čas na dráze.

Přehled všech nejrychlejších časů tohoto týdne a celkové počty ujetých kol

Přehled všech nejrychlejších časů tohoto týdne a celkové počty ujetých kol | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Do testů se zapojilo celkem 22 jezdců, nejrychlejšího času dosáhl Lewis Hamilton, nejpomalejší byl Nikita Mazepin první den s Force Indií. Nejvíce kol si připsal Pierre Gasly (229), Sebastian Vettel (218) a Valtteri Bottas (212), nejméně Romain Grosjean (55), Robert Kubica (49) a již zmíněný Mazepin (22).

Celkově jim totiž patří po týdnu s 1210,3 až 7. příčka, nejvíce kilometrů si připsalo právě Toro Rosso - 1508,2 km, nejhůř skončila Force India s pouhými 772,7 km. Právě Honda byla nejspolehlivější, když v přepočtu na jedno auto zvládla 1508,2 km, zatímco ostatní výrobci motorů kroužící s 3 vozy toho urazili podstatně méně: Ferrari 1191,7 km/auto, Mercedes 1160,7 km/auto a Renault 1151,3 km/auto.

Nejvyšší rychlosti 4. dne testů v Barceloně

Nejvyšší rychlosti 4. dne testů v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

McLaren může těšit největší skok, který během roku předvedli v prvních předsezónních testech: zatímco loni na ultra-měkkých pneumatikách zajel Stoffel Vandoorne čas 1:22,576, tak letos na hyper-měkkých předvedl 1:19,854 min, tedy o 2,722 vteřiny lépe. Směsi a konstrukce pneumatik jsou letos odlišné (rychleji odcházejí), změnil se také povrch dráhy v Barceloně (jemnější asfalt, klopení zatáček, vyrovnání nerovností).

Nejrychlejší sektory prvních předsezónních testů v Barceloně

Nejrychlejší sektory prvních předsezónních testů v Barceloně | zdroj: Formula1.com

Druhé největší zlepšení jsme zaznamenali u Haasu, když svůj loňský i letošní nejlepší čas dosáhl na super-měkké směsi, ovšem tentokrát byl o 1,801 s rychlejší. Mistrovský Mercedes zatím zrychlil jen o 0,372 s, použil k tomu ovšem pouze středně-tvrdou směs. Nový Sauber se dokonce zhoršil o 9 desetin sekundy, je však určitě o krok dál než loni - i díky nové pohonné jednotce Ferrari (loni jezdil jen s rok starou).

Obecně se dá říct, že týmy se za časy ještě nehonily, pouze ověřovaly funkčnost svých systémů, mapovaly aerodynamiku a poznávaly nové pneumatiky. Příští týden se na vozech objeví nové díly, dojde i na závodní simulace či výkonnostní jízdy - skutečnou výkonnost však odhalí až kvalifikace v Melbourne.

Zlepšení proti loňskému prvnímu týdnu předsezónních testů

Zlepšení proti loňskému prvnímu týdnu předsezónních testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Barceloně bylo tento týden velmi chladno, ve středu dokonce nasněžilo, poměrně dobré podmínky panovaly na okruhu v úterý a včera odpoledne. Ani to ale např. Ferrari nebylo moc spokojené.

"Odpoledne nebylo úplně ideální kvůli podmínkám na dráze a také kvůli tomu, že jsme v garáži ztratili čas při řešení několika detailů. Byl bych raději, kdybych toho ujel více, to však můžeme udělat příští týden, kdy začneme získávat lepší obrázek," řekl včera Vettel poté, co ve středu Scuderia ani nevyjela kvůli tomu, že se podle nich vůz nedal za tak chladného počasí provozovat.

Mercedes vypadá velmi dobře, a pokud se mu opravdu podaří přenést výkon 1000 koní ze stolice na dráhu, pak ho ani letos zřejmě nikdo nezastaví. Vůz byl spolehlivý a rychlý i na středně-tvrdé směsi, která za daných podmínek fungovala lépe než některé měkčí směsi, zřejmě s výjimkou hyper-měkké.

Ujetá vzdálenost podle týmů

Ujetá vzdálenost podle týmů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull mírně zaostává za očekáváními, řešil však hodně technických problémů, které podle něj půjdou snadno odstranit. Šasi má velmi úzké bočnice a mělo by opět patřit ke špičce, hodně však bude záležet na pohonné jednotce Renault.

"Spolehlivost se zdá být lepší. Výkon je na úrovni, na níž jsme končili loňskou sezónu, otázkou ale zůstává Mercedes a Ferrari. V Austrálii bychom však měli mít novou evoluci pohonné jednotky," uvedl Daniel Ricciardo. Renault se zaměřuje zejména na spolehlivost a výkon chce opatrně zvedat až v průběhu sezóny.

Na konci rovinky na Ferrari a Mercedes dost ztrácel, ale zatím stále jezdí v hodně konzervativním módu. Nejvyšší rychlost dosáhl Haas poháněný Ferrari - 336,6 km/h, Mercedes byl stejně jako Honda o 3,1 km/h pomalejší, francouzský výrobce byl o 12,1 km/h pozadu (viz tabulka výše).

A jak hodnotil McLaren poslední den testů v Barceloně? "Velmi pozitivní a produktivní den... Stoffel efektivně zvládl rozsáhlý testovací plán, jenž zahrnoval klíčový test korelace, dílů a aerodynamiky, k čemuž bylo zapotřebí ujet velkou vzdálenost."

Ujetý vzdálenost dle výrobců motorů

Ujetý vzdálenost dle výrobců motorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Získali jsme dobré porozumění vozu. Dokončili jsme spoustu změn nastavení, snažili jsme se porozumět našemu balíku a tomu, jak všechno funguje. A pocity jsou dobré," uvedl Stoffel Vandoorne, jenž za volantem strávil 110 kol, než ho vystřídal jeho týmový kolega.

"Mám velkou radost z působivého dne pro celý tým v garáži i v továrně, odjet takové množství kol se Stoffelem. Auto jezdilo celý den perfektně. Zvládli jsme zajímavé jízdy s určitými změnami nastavení a stále jsme se toho o novém balíku dozvídali více, obzvlášť o integraci motoru Renault, který pro nás byl předtím neznámou. Šlo pro nás všechny o velmi produktivní den. Chtěl bych všechny ocenit za tvrdou práci během nabitého a obsáhlého testovacího programu dnes," pokračuje Fernando Alonso.

Video: Hodnocení pilotů McLarenu

Závodní ředitel Eric Boullier byl rovněž velmi spokojený, zároveň ale dodal: "Nezajímá nás to stát se zimními mistry světa tabulek. Pro nás jsou důležité vzdálenost a učení -  a dnes jsme byli velmi spokojeni s tím, čeho jsme dosáhli. Získat zpět ujetou vzdálenost bylo naší nejvyšší prioritou. Nyní můžeme dát hlavy znovu dohromady a přepracovat náš testovací program pro příští týden."

Co tam bude cílem McLarenu? "Ujet vzdálenost závodu a nacvičovat zastávky. Více se zaměříme na to druhé a na nové vybavení letos, to tedy bude klíčem," odpovídá Boullier. Loni totiž během zastávek v boxech nepatřili mezi nejrychlejší. Dostat se na úroveň Mercedesu či Williamsu pro ně bude velmi důležité, pokud budou chtít bojovat o pódia.


Rozsáhlou fotogalerii z Barceloně čítající přes 280 snímků ve vysokém rozlišení včetně možnosti filtrování najdete zde.

Foogalerie z testů

Google+ Vytisknout

Diskuze: Shrnutí prvních testů v Barceloně: Kdo se zlepšil nejvíce a v čem překvapila Honda?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 05.03.2018 08:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Fernando Alonso v Maďarsku

Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton prohání nový Mercedes W09

Nový Mercedes je rozhodně rychlejší, pochvaluje si po testech Hamilton

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud