Švýcarský tým se sice ještě pod vedením Monišy Kaltenbornové dohodl na spolupráci s Hondou, smlouva ale byla následně novým šéfem Fredericem Vasseurem zrušena. Ten hned rozhodl, že budou i nadále pokračovat s pohonnými jednotkami Ferrari, které chce do hry vrátit další značku z italského impéria - Alfu Romeo.
Výměnou za to bude muset dát Sauber šanci mladíkům Scuderie. Příští rok by za něj tak měl jezdit šampion Formule 2 Charles Leclerc, druhé místo se ještě řeší - buď bude po jeho boku nastupovat Marcus Ericsson, jenž má vazbu na současné majitele, nebo svou šanci dostane další mladík - Antonio Giovinazzi.
Tým by si sice raději ponechal zkušenějšího Švéda, konečné rozhodnutí je ale na Ferrari, které zvažuje užší spolupráci se Sauberem a přejmenování pohonných jednotek, které mu bude dodávat, na Alfa Romeo. Pro Sauber by z toho samozřejmě plynuly velké finanční výhody.
Prezident Ferrari Sergio Marchionne se již dlouho netají svou touhou vrátit Alfu Romeo do F1, se Sauberem má k tomu nyní dobrou příležitost, pokud se dohodnou na dlouhodobé spolupráci.
"Alfa Romeo by se v F1 mohla stát líhní pro mladé italské jezdce. Ten nejlepší, Giovinazzi, je už s námi, ale kromě něj existují další, kteří se trápí s nalezením volného místa. Alfa Romeo by jim tento prostor mohla poskytnout spíše než naše zákaznické týmy," uvedl Marchionne minulý rok.
Zda k takové dohodě dojde již před příštím ročníkem, to bychom se měli dozvědět tento víkend v Abú Zabí. Pro Sauber by šlo o skvělou příležitost, jak snížit náklady, zvýšit svou konkurenceschopnost a získat další sponzory. Byť se jedná o zdánlivě výhodnou situaci pro obě strany, tak zůstává otázkou, zda se Ferrari k této investici rozhodne v době, kdy se Liberty Media snaží prosadit velké změny v F1, kvůli nimž pohrozilo odchodem.