K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Petr Hlawiczka, 22. listopadu 2017, 06:20 Google+

Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 23.11. 15:10) Napište svůj názor
Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly

Pohonná jednotka, na kterou docházejí díly | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V Brazílii ho tvrdě zkritizovalo Toro Rosso, jehož piloti byli kvůli výměně nadlimitního počtu komponent pohonných jednotek na startovním roštu penalizováni.

Renault kvůli tomu snížil výkon svých motorů, a tak jeho Nico Hülkenberg a Carlos Sainz dojeli do cíle na 10. a 11. místě se ztrátou jednoho kola, zatímco dvojice Red Bullu Max Verstappen a Daniel Ricciardo skončila na 5. a 6. místě. Pierre Gasly finišoval jako 12. a Brendon Hartley odstoupil kvůli potížím se spotřebou oleje.

"Věděli jsme, že jsme v pozici, kdy budeme muset obětovat trochu výkonnosti, abychom zvýšili spolehlivost. Není to příjemná situace. Po prvním kole si vše sedlo. Pro nás šlo tak trochu o závod bez chuti a vlastně i hořký, protože jsme věděli, že tam je větší potenciál," uznává Abiteboul.

"Musíme zkrátka zajistit, aby se to už znovu neopakovalo a abychom už nemuseli volit mezi výkonností a spolehlivostí. Pokud chceme závodit v F1, pak potřebujeme obojí," kaje se podle Autosportu dále šéf Renaultu, který už nové díly nevyrábí, protože se plně soustředí na příští sezónu.

img-responsive

Haas je pro Renault hrozbou, proto zvažuje, zda do posledního závodu půjde agresivně, nebo opět zvolí opatrnější přístup a sníží výkon motorů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jeho týmy se v Abú Zabí obávají, že se budou muset prohrabávat použitými komponentami, aby vůbec dojely do cíle. Tovární Renault v šampionátu figuruje na 7. příčce - o 2 body za ním je Haas, o 4 body více má před ním šesté Toro Rosso. Pár dní před posledním závodem ale ještě neví, zda bude muset opět jezdit s utlumeným výkonem.

"Musíme myslet na to, co uděláme v Abú Zabí. Na jedné straně bychom si rádi dovolili být agresivní, protože když takoví v posledním závodě nejste, kdy pak budete agresivní? Zároveň víme, že je Haas v šampionátu velmi blízko, proto musíme zvolit vyvážený přístup. Na to se budeme soustředit v příštích dnech," dodává Abiteboul.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před závodním víkendem v Abú Zabí

Stav použitých součástí pohonných jednotek před závodním víkendem v Abú Zabí | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 23.11.2017 15:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

Toro Rosso letos předvádí nestabilní výkony

Jako na horské dráze. Toro Rosso se svou formou není spokojeno, zazáří v Maďarsku?

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

  2. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  3. Obrat: výrobci chtějí zachovat klíčový prvek současných motorů i po roce 2021

  4. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  5. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  6. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud