Od pilotů nečekám mistrovský titul, stejně jako nelze udělat zázrak na počkání, říká Vasseur

Robert RoBertino Pavelka, 1. prosince 2017, 12:15 Google+

Statistika je mnohdy neúprosná a při pohledu na "oblíbenost" některých témat se zdá, že tým Sauber nestojí zrovna na piedestalu zájmu čtenářů. Přitom boj malého švýcarského týmu o přežití je příběh natolik dramatický, že by zasloužil dost možná i filmovou podporu.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 03.12. 10:20) Napište svůj názor
Frederic Vasseur sice neměl moc důvodů k úsměvu, ale situaci nevidí tragicky

Frederic Vasseur sice neměl moc důvodů k úsměvu, ale situaci nevidí tragicky | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Když v červenci přebíral Frédéric Vasseur po Moniše Kaltenbornové stáj se sídlem v Hinwilu, Sauber se pokoušel zachovat konkurenceschopnost, ačkoliv s nevyvíjeným vozem a rok starým motorem to bylo prakticky nemožné. Dost možná překvapivých pět bodů Pascala Wehrleina už v druhé polovině sezóny nenarostlo, ale doslova před několika desítkami hodin bylo potvrzeno spojenectví s Alfou Romeo. Šéf Sauberu tak může bez větší nadsázky tvrdit, že vyhlídky švýcarského týmu na rok 2018 mohou být optimistické...

Frédéricu, spolupráce s Alfou Romeo je pro vás určitě fantastickou zprávou. Když jste uprostřed sezóny přebíral Sauber, bylo hodně těžké přijít s nějakým zázrakem - ale můžete nám říci o těch malých a co pro vás znamená dohoda s Alfou Romeo?

Frédéric Vasseur: Jsem na tým hrdý. Když se propadnete dozadu, není život vůbec jednoduchý. Nový projekt se hodně zpozdil, takže jsem rád, že si tým udržel silnou motivaci. A my se nadále zlepšujeme, jsme na dobré cestě. Udělali jsme na autě několik zlepšení, takže je viditelný pokrok. Děláme malé krůčky, ale pořád se posouváme vpřed. Zázrak nenastane jako když lusknete prsty. Úspěch je vždy dílem mnoha maličkostí, takže pokud je motivace, mělo by se jí využít. Já tomu věřím - zvláště když se objevila šance na spojení s tak ikonickým partnerem, jakým Alfa Romeo bezesporu je.

V minulém roce jsme byli svědky nástupu nové generace monopostů. Někteří byli úspěšní hned zkraje, jiným to chvíli trvalo. Když jste tým převzal, co bylo největší slabinou Sauberu?

FV: Je to stejná písnička: nešlo o jeden slabý bod, ale důsledek situace z roku 2016, kdy vůz nebyl dost konkurenceschopný. Auto pro rok 2017 bylo připraveno hodně pozdě - byl to nový projekt a pokud se zpozdí o šest měsíců, dostanete se do obtížné situace a vůbec není snadné soupeře dohnat. Ani rozhodnutí závodit s motorem Ferrari specifikace 2016 situaci nijak neulehčilo. Ovšem než jsem k týmu nastoupil, všechny podobné okolnosti jsem znal. Existuje slavný výrok "Naděje umírá poslední" - ten nakonec můžeme brát za dobrou výzvu (usmívá se).

img-responsive

Saubery vyjely příliš pozdě, vidí jednu z příčin výsledků v roce 2017 Vasseur | foto: Sauber Motorsport AG

Sauber skončil v Poháru konstruktérů poslední. Doufal jste ve víc?

FV: Musíme být realisty. Před námi byl McLaren Honda. Když jsem k týmu nastoupil, byl ještě za námi, ale už věděl, jak postupovat v otázce chybějícího výkonu, takže nějaký posun vpřed byl krajně nerealistický.

Co bylo rozhodujícím faktorem, který vás přišpendlil na konec startovního pole? Byl to problém auta, pohonné jednotky, pilotů nebo týmového úsilí?

FV: Nejde tyhle věci oddělit a ukázat prstem na jednu příčinu. Když se ocitnete zcela vzadu, musíte věnovat pozornost každé oblasti a detailům. Je to stejné, jako když jezdíte zcela vpředu, jen směr je jiný: když jste na vrcholu, musíte dbát na to, aby vás někdo nepředstihl - když jste docela vzadu, jedinou vaší snahou je dostat se výš.

Hodnotíte situaci, že máte pro rok 2018 ještě obě místa volná, jako "výhodnou"?

FV: Haha, výhodnou... Tím si vůbec nejsem jistý. Každý den na toto téma dostávám takových dvě stě otázek (smích). Ale ano, je třeba si vybrat a já se také brzy rozhodnu.

img-responsive

Ač o nových pilotech nepadlo ani slovo, Wehrlein to má nejspíš spočítané | foto: Sauber Motorsport AG

Pokud byste měl definovat ideálního pilota, jaké vlastnosti by měl mít?

FV: Takhle se k tomu nelze postavit, není to jako si vyjet na piknik (smích). Kdyby to bylo tak jednoduché, řekl bych Lewis Hamilton a Sebastian Vettel - asi jako každý další šéf stáje v paddocku. My musíme být realističtí: i když se bude příští sezóna dobře vyvíjet, určitě nebudeme bojovat o vítězství. Red Bull Racing vstoupil do F1 sedm let předtím, než vyhrál mistrovství - Mercedesu to trvalo pět let, a to převzal mistrovskou stáj. Nelze být rychlejší - dobré věci potřebují svůj čas. Pokud budeme cítit tuto myšlenku, potřebujeme piloty, kteří se hodí pro naše plány. Nejhorší by bylo mít v týmu někoho, kdo sní o tom, že bude příští rok mistrem světa.

Předtím, než došlo k dohodě s Alfou Romeo, jste řekl, že Ferrari (s úzkou vazbou právě na Alfu Romeo) bude mít vliv na jezdecké složení...

FV: Sejdeme se a budeme o tom debatovat

V F1 vlastně neexistuje mezi jednotlivými sezónami přestávka, jakmile stávající skončí, hned započnou přípravy na tu příští. Jaké jsou vaše plány, když budete mít celý rok na dosažení zázraku?

FV: Budeme mít zcela nový projekt. Sauber loni začal hodně pozdě, ale před sezónou 2018 už to bude včas. Únorové testy v Barceloně nám naznačí, jak na tom jsme. Ano, všichni jsou plni očekávání - myslím, že jsme udělali některá zásadní rozhodnutí. Především co se týče motoru, mít specifikaci Ferrari 2018 pro nás znamená významný krok kupředu - tím jsme započali novou filozofii našich monopostů.

img-responsive

Dočkáme se v roce 2018 Sauberů pravidelně v bodované desítce? Vasseur je opatrný, ale skrytě v to doufá | foto: Sauber Motorsport AG

Takže ten letošní půjde do šrotu?

FV: To rozhodně ne - do muzea.

Jste člověk mnoha zájmů - a obchodních vazeb. Kolik času nyní věnujete Formuli 1?

FV: Sauberu patří 100 procent! Na všechny ostatní obchodní záležitosti mám své lidi, aby se o ně starali. V dohledné budoucnosti je Sauber mým jediným zájmem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Od pilotů nečekám mistrovský titul, stejně jako nelze udělat zázrak na počkání, říká Vasseur

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 03.12.2017 10:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Fernando Alonso v Maďarsku

Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

Fernando Alonso (vlevo) a Michael Schumacher na tiskové konferenci v Silverstone před 12 lety

"Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen při testech v Abú Zabí

Red Bull začal pomáhat Hondě, prozradil Hemlut Marko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  4. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  5. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

  6. "Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud