Švýcarský tým se po dohodě s Ferrari se těší také na aktuální specifikaci pohonné jednotky Ferrari - v minulé sezóně totiž závodil jen s rok starou. K tomu přidá i novou jezdeckou dvojici Marcus Ericsson - Charles Leclerc, jenž v kokpitu nahradí Pascala Wehrleina z Mercedesu. Německý mladík se letos v F1 neukáže, místo toho míří do DTM.
Videopředstavení vozu Sauber C37
Auto se od loňského liší nejen kvůli změně technický předpisů kvůli ochraně kokpitu či zbarvení, ale také kvůli odlišnému technickému přístupu. Je propracovanější, obsahuje více detailů, na nose například zaujmou dva otvory. Podobné měla Force Indie, nacházely se však výše. Přední zavěšení je uchyceno k vozu výše, podobně jako loni u Mercedesu či Toro Rosso, což bylo umožněno až s příchodem širších pneumatik.
„Aerodynamický koncept se výrazně změnil a C37 obsahuje několik nových rysů ve srovnání se svým předchůdcem. Věříme, že nový koncept nám poskytne více příležitostí a pomůže nám dosahovat zlepšení během sezóny. Motor Ferrari 2018 pro nás také představuje velký nárůst výkonnosti. Doufáme, že s C37 dosáhneme pokroku a proti roku 2017 budeme konkurenceschopnější,“ říká technický ředitel Jörg Zander.
Stáj z Hinwilu, kde vedení po Moniše Kaltenbornové loni převzal bývalý šéf Renaultu Frederic Vasseur, ohlásila také příchod několika nových sponzorů, např.: Richard Mille, Carrera, Kappa či Claro. Netají se tím, že by v letošním ročníku chtěla bojovat o body ve středu pole.
„Náš cíl je před rokem 2018 jasný: chceme dohnat pole a během roku pokračovat ve zlepšování naší výkonnosti. Do vývoje C37 jsme vložili spoustu energie a odhodlání. Chci poděkovat všem našim partnerům a fanouškům za jejich neutuchající podporu. Návrat Alfy Romeo do F1 je dalším milníkem v historii týmu a já jsme hrdý na to, že si nás pro svůj návrat do sportu vybrala tak historicky známá značka. Moc se těšíme na začátek sezóny 2018 jako Alfa Romeo Sauber F1 tým,“ uvádí Vasseur.
Fotogalerie:
Technické specifikace Sauberu C37:
Šasi: monokok z karbonových vláken
Přední zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní jednotka s pružinami a tlumiči aktivovaná tlačnými tyčemi (push-rod)
Zadní zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní prvky s pružinami a tlumiči aktivovanými tažnými tyčemi (pull-rod)
Brzdy: 6pístkové třmeny Brembo, kotouče a disky z karbonových vláken Carbon Industries
Převodovka: osmirychlostní rychle-řadící Ferrari, podélně uložená, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
ERS: Ferrari
Volant Sauber F1 Team
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ
Rozměry a hmotnost:
Délka: 5 500 mm
Šířka: 2 000 mm
Výška (bez T kamery): 950 mm
Rozchod kol vpředu: 1 650 mm
Rozchod kol vzadu: 1550 mm
Váha: 733 kg (včetně jezdce, s prázdnou nádrží).