V minulém ročníku skončil švýcarský tým mezi konstruktéry beznadějně poslední, když na body dosáhl jen ve dvou závodech. "Nebyla tam pouze jedna slabina. Spíše šlo o výsledek potíží týmu z roku 2016," vysvětluje Vasseur, jenž v červnu nahradil u kormidla Monišu Kaltenbornovou.
Ta se dohodla na spolupráci s Hondou, nový šéf ale smlouvu hned zrušil a místo toho se rozhodl pro aktuální pohonné jednotky Ferrari, zatímco loni Sauber jezdil s rok starými motory z roku 2016. "Pro nás to bude obrovský pokrok, mít motor Ferrari 2018. A také jsme začali s novou filozofií auta," potvrzuje.
Z finančních problémů ho dostali v létě noví majitelé Longbow Finance - švédské konsorcium spojené s Marcusem Ericssonem. Kvůli nedostatku peněz vázla samotná příprava vozu na sezónu. "Auto pro rok 2017 mělo velké zpoždění. Šlo o nový projekt, a když jste o 6 měsíců pozadu, tak to obtížnou situaci jen zhoršuje," říká pro Auto Hebdo Vasseur.
"Je to těžké pak ostatní dohánět. Rozhodnutí využívat motor Ferrari z roku 2016 tomu taky moc nepomohl. Teď máme zcela nový projekt. Sauber loni začal velmi pozdě, ale projekt 2018 jde podle plánu. Ale samozřejmě jen první test v Barceloně na konci února nám prozradí, jak na tom jsme," uvědomuje si šéf Sauberu.
Ten změnil i jezdecké složení: Pascala Wehrleina nahrazuje junior Ferrari Charles Leclerc, jenž ovládl šampionát Formule 2. Po vstupu sponzora Alfa Romeo se mění název i barvy týmu. "Ano, očekávání je mnoho a myslím, že jsme udělali několik velmi dobrý rozhodnutí," těší Vasseura, který předpokládá, že letos budou na závodních tratích o poznání konkurenceschopnější než loni.