DISKUZE K ČLÁNKU Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody
Renault se vyjádřil k návrhu pohonných jednotek pro rok 2021, který v úterý po zasedání v Paříži s představiteli F1 zveřejnila Mezinárodní automobilová federace (FIA).
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co si navrhovaných změnách pro rok 2021 myslí Renault? MGU-H má výhody i nevýhody
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Milan B.
08:21 07.11.2017 88.80.244.XXXMali by zachovať kľúčové parametre - spotrebu, prietok paliva, životnosť. Všetko ostatné môžu pokojne uvoľniť a nechať na výrobcoch. Víťaznú koncepciu potom vziať za základ nových pravidiel. Veľmi pochybujem, že ktosi vymyslí niečo lepšie, alebo mu bude stáť väčší hluk za pozornosť - aj tak ho v TV prehlušia komentátori. -
airwar1939
21:20 02.11.2017 176.74.128.XXXJen pro osvěžení paměti, je třeba si připomenout že tzv. nezávislý dodavatel který nebyl automobilkou dokázal připravit motor schopný vyhrávat v roce 1980, od té doby tyhle nezávislé válcují automobilky, které mají více prostředků a lepší technické zázemí. Ani po zákazu přeplňovaných motorů koncem osmdesátých let se nevrátila doba nezávislých dodavatelů PU, dále vyhrávali automobilky viz. Honda, Renault, Ferrari a Mercedes.
Dokonce i v letech 2009-2013, kdy se jezdilo s 2,4 litrovou atmosferou, FIA zmrazila vývoj, a umožnila slabším dorovnat vývoj, tak pořád vyhrávali automobilky a nezávislý Cosworth hrál jen druhé housle.
Opravdu si neumím představit pravidla, která by umožnila nezávislému výrobci s rozpočtem několika desítek milionů dolarů ročně v konkurenčním prostředí postavit pro Formuli 1 motor co předčí automobilky.
Prostě tak jak soukromý tým bez podpory automobilky má jen malou šanci na úspěch, bude mít i soukromý dodavatel motorů malou šanci něco kloudného předvést.
A to vůbec nemluvím o penězích, které bude muset tento nezávislí dodavatel pumpovat do vývoje PU, bez jistoty zda za jeho PU bude někdo ochoten zaplatit.-
GRAHAM
01:46 03.11.2017 77.236.218.XXXV zásadě máš pravdu, ale zapoměl jsi na jednu věc a to, že ti nejlepší v minulosti, měli vždy tovární podporu proto, protože byl o to zájem a automobilky chtěli reklamu a nejenže byli ochotni dodávat motory zdarma (jen někomu) ale i něco přidali a vylepšily rozpočet, tedy i vývoj.Ti nezavislý měli vždy druhořadé týmy, kde šásko a vývoj stálo za starou belu. V zasadě neměli šanci, ale i "jen" zučastnit se, jim vydělalo hodně peněz. On tam ani nebyl tlak, na nejlepší motor, tam šlo jen o to, že to bylo levnější.
-
-
uzivatel001639
10:11 02.11.2017 89.111.73.XXXKoukneme na vyjadreni Renaultu z jine strany. Priznejme si, bez ohledu na fandovskou prislusnost, ze Renault tento hybridni motor moc nezvladl. Motor nema vykon a hlavne ma spatnou spolehlivost. Motor Renault neni nic co by tymi chteli a presto, se vyrobce za tuto koncepci bije. No vypada to, ze Renault mozna, tedy asi, ma neco pripraveno. Muzeme se tedy tesit na pristi sezonu, jestli nas Renault necim nechce prekvapit Ze by se konecne McL dockal nejakeho konkurenceschopneho motoru?
Druha moznost je, ze chce jen usetrit na novych nakladech na vyvoj s tim, ze si rika, stejne dopadnem s novou koncepci stejne, budem az ti druzi a jeste to bude stat mraky penez. Tohle je druha moznost, ktera by ale naznacovala, ze Renault proste neni schopen predbehnout konkurenci a postavit nejlepsi motor. Tak snad bude platit ta prvni varianta-
-
uzivatel001639
14:56 02.11.2017 89.111.73.XXXPoruchovost je a bylavzdy hodne spatna, takze nezvladli. Motor nemá výkon, coz je proste za ty 4 roky fakt, porad mu schazi a schazelo cca 40 koni, coz je dost pokud nemas spickove sasi. RB jezdi tak dobre protoze ma spickove sasi. Nechapu asiciaci motor Renault a sasi RB. RB ma spickove sasi a proto ty vysledky, stale jsou ale trochu pozadu, kdyz jim nevyjdou podminky na okruhu. Zacatek sezony meli standard sasi a byli v riti. Radsi se podivejme na ostatni a hodnotme motor Renault dle tovarniho tymu, ktery ma sasi na urovni stredu konkurence. Takze tovarni Renault je kde 7/10, coz je skoro v riti. Kdyby v tom meli Mercedes jsou tak nekde okolo FI, Williku. Takze ano, Motor proste vykon postrada. Ty se asi fakt koukas na jinou F1. Ukaz mi nekoho, kdo by si dobrovolne vybral motor Renault , kdyby mel na vyber mezi Renaultem, Mercedesem a Ferrari? Asi jen ty, nikdo jiny soudny by to neudelal, ani RB, kterym se tak ohanis. Takze s tim prosimte uz prestan-
rock
15:38 02.11.2017 37.48.39.XXXNo ale tovární Renault je na úrovni Williamsu. Bodový rozdíl dělá to, že až doteď jezdili s jedním pilotem. Hulko je naprosto srovnatelný s Massou i Strollem a věřím, že s nimi ještě do konce sezóny zabojuje. Force India je anomálie, ti převálcovali všechny srovnatelné soupeře. -
Adi
17:53 02.11.2017 89.24.39.XXXSes Ele jako vždy mimo. V race módu je nyní neznatelny rozdíl mezi R,F a M. Spolehlivost měl R loni nejlepší a v r. 2015 od Půlky sezóny taktéž. V r. 2014 měli spolehlivost srovnatelnou s F. Renault je rychlosti 4 nejlepší auto v poli již nějakou dobu, ale zehraji na spolehlivost. Příští rok věřím, že F,M a R si budou natolik blízko, že budou rozhodovat šasi a jezdci. H s TR snad taky něco předvedou, ale moc se o nich neočekává. -
GRAHAM
01:38 03.11.2017 77.236.218.XXXCo si přestavuješ pod pojmem, že motor Renault nemá výkon? Napiš nám to, ať se pobavíme. Kolik má RB bodů s tímto nevýkonným motorem? Jestli jsi si nevšiml, tak Renault udělal vylepšení, takže v race módu to rozhodně 40 koní není.Bylo to původně něco kolem 30 a vylepšení je prý cca 15 koní, sčítat a odčítat umíš, takže směle do toho, ať ten nevýkonný motor máme vyřešen.
-
-
-
-
rock
09:38 02.11.2017 82.142.102.XXXAutomobilky -alespoň ty, které to zvládly- si z F1 udělaly reklamní a -možná, částečně- i testovací / vývojovou platformu a absolutně není v jejich zájmu, aby se pravidla změnila takovým způsobem, že by to bylo přijatelné i pro nezávislé motoráře.
Dokud do pravidel budou mít automobilky co mluvit, tak jakýkoliv krok vedoucí k významnému snížení nákladů shodí ze stolu. -
Limbi
09:22 02.11.2017 193.85.31.XXXPokud motor bude jakýmkoli způsobem hybridní, tak se nic nezmění. Náklady neklesnou a nový motoráři nepřijdou. Pokud b se řešil pouze spalovací motor s biturbem, dokážu si představit, že to bude podstatně zajímavější pro nové motoráře a vývoj drasticky zlevní i přes požadavky na řízenou maximální spotřebu paliva a podobně. Pokud se chce udělat komplexní hybridní pohon, potom to prostě bude stát raketu a navíc Honda je pro všechny potenciálně nově příchozí odstrašující příklad.-
uzivatel001890
11:45 02.11.2017 213.226.251.XXXjo. jo.
Jenže nehybridní motor by byl krok zpět a to je nemyslitelné - pokud chce F1 být špička!
... Takže Hibridní složka musí spíše růst a pak je skoro nejlepší jen mírně rozšířit stávající koncepci.
PS: Mě se také líbí staré motory - ale z dnešní F1 by to udělalo veteránskou sérii.
(Co přesně chce Redbull těžko říct, ale jednoduchý motor by znamenalo odsun F1 ze špičky .... zrovna když to začíná být dobré - protože letošní vozy jsou o hodně lepší než jaké tu byli od roku 2000 nejméně-
dannak
12:37 02.11.2017 212.149.48.XXXTak ono je těžké srovnávat s rokem 2000, kdy ještě nebyly tak svázaný pravidla na aerodynamiku a zároveň min. hmotnost byla jiná a tankovalo se. To mi přijde jako srovnávat jabka s pomerančema ;) Jinak bych asi Tebou souhlasil.
Podle mě by formule měly každopádně zhubnout (dle pravidel, jestli se výrobci na tu hmotnost dostanou je jejich soutěž) a stávající motory by měly klidně zůstat, s věřím, že při stabilitě pravidel by se pole začlo časem samo srovnávat.
Problém vidím spíš v tom počátečním velkém skoku, rozdílu od předchozí generace motorů. Budoucím vývojem by motory tak nějak samovolně konvergovaly zhruba ke stejnému bodu, jen někomu to trvalo dýl najít správnou cestu na začátku.
Stran nákladů, do stávající koncepce automobilky nalily spoustu peněz a teď se má vyvíjet v podstate od nuly ? To nedává smysl a IMHO těžko přilákají nové motoráře, byť s vidinou zjednodušení motorů a teoreticky snížení nákladů (teoreticky, životnosti se zase jeden kus prodraží), když ti noví neuvidí stabilitu pravidel. Že ale budou velcí a malí hráči, tak to nejspíš bude a žádná revoluce pravidel s tim nic neudělá.
-
-
-
uzivatel001890
09:03 02.11.2017 213.226.251.XXXJe to čistá politika - kdo přinese úplatky, tomu se ušijí pravidla na míru
... čím více standardizovaných částí, tím lépe pro politiku ... Neušetří se samozřejmě nic
Protože ušetřit se skutečně dá pouze při stabilních pravidlech, kdy i chudší týmy mohou své výsledky kumulovat mnoho let ...
Tohle ale politici dělají, že nevidí ... je to ubohé
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek