Ve Wokingu usilovně pracují na doladění smluv na dodávky pohonných jednotek pro příští ročník F1, v budoucnu by se mu ale mohly otevřít další možnosti: "Se zájmem sledujeme, jaké formulové motory budou v roce 2021 a zda zvážíme výrobu vlastního motoru nebo s novými pravidly přijdou jiní lidé," popisuje ředitel Zak Brown.
"Zatím se tedy musíme soustředit na další tři roky, a jakmile to vyřešíme, pak ano, samozřejmě se na to musíme podívat. Myslím, že se prostředí v F1 od roku 2021 velmi pozitivně změní s omezením rozpočtů, změnou v rozdělování příjmů a s novými pravidly pro motory. Proto se těžko přijímá jakékoliv rozhodnutí týkající se roku 2021, když se tolik věcí změní," pokračuje Brown.
Má-li si McLaren stavět vlastní motory, musí vědět dlouho předem, jak budou nová pravidla vypadat: "Abychom si vyrábět vlastní motor, to není věc, kterou bychom předtím dělali, takže by to vyžadovalo dobrý zaváděcí čas a slušné kapitálové výdaje. Zvážíme to. Jen musíme rozumět té platformě, znát pravidla a vědět, kolik by to stálo."
"Určitě nebudeme v pozici, kdy bychom utráceli miliony, jež nyní potřebujete na vývoj motorů. Proto se budou muset motorová pravidla změnit, aby to pro nás bylo ekonomicky schůdnější," pokračuje šéf McLarenu. Nejlepší by podle něj bylo, kdyby tato změna přilákala nezávislého výrobce, který by přišel konkurenceschopným motorem.
"My bychom byli hodně pro, abychom měli nezávislý, konkurenceschopný motor, ne pouze motor do počtu. Automobilky jsou skvělé, plně je vítám. Ale pro sport by bylo zdravé, kdyby měl jako v minulosti nezávislý motor, který by mohly týmy využívat, pokud by se pro to rozhodly a pokud by to byl konkurenceschopný motor. To je klíčové.
Naposledy tady byl Cosworth, ke konci konkurenceschopní nebyli. Když tedy máte jen nezávislý motor, tak to nefunguje, pokud s ním nemůžete vyhrávat závody," dodává Brown.