Manažer týmu Günther Steiner je přesvědčen, že v letošní sezóně byl jeho tým rozhodováním komisařů daleko více postihován než jeho soupeři. Asi největší rozladění panovalo po Grand Prix Maďarska a potrestání Kevina Magnussena, který v druhé zatáčce vytlačil mimo trať Nica Hülkenberga. Zrovna tak cítil Dán "zneklidnění" nad tím, že na Monze nebyl penalizován Max Verstappen, který ho v závěrečné fázi italské Grand Prix rovněž donutil opustit trať - šlo o souboj o desáté místo ve 47. kole, kdy Magnussen před Curva della Roggia pokoušel oplatit Holanďanovi útok a nakonec musel použít "nouzového" exitu a projet šikanu mimo vymezenou trať.
Magnussen už před závodem na Monze oslovil závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby mu vysvětlil při pravidelném briefingu pilotů důvody jeho potrestání v Maďarsku, když Fernando Alonso za podobný manévr vůči Jolyonu Palmerovi v belgickém Spa-Francorchamps potrestání unikl. K jeho apelaci se přidal i manažer Steiner, který vyslovil rozpaky nad způsobem rozhodování odpovědných komisařů.
"Hovořili jsme hlavně o těchto případech, ale debatu jsme rozšířili na skutečnost, že jde o obecné nesrovnalosti a případy, na které jsme už dříve upozorňovali - že posuzování týmu Haas se jeví jako nekonzistentní. Sice se nás snaží přesvědčit, že tomu tak není, ale mám opačný názor. Nesouhlasíme s tím, takže se těžko můžeme dopátrat, zda jde o oprávněné potrestání nebo ne. Kdykoliv něco uděláme, ať to je závodní incident nebo něco jiného, dostaneme trest. S tím se stále potýkáme, chtěli bychom jasné vysvětlení. Ale bude nám to někdy vysvětleno? Nevím. Prostě tu je nekonzistentnost. Chápu, že to není jednoduchá práce, sám bych ji dělat nechtěl, proto ji ani nevykonávám. Ale pokud už se jí zabýváte, musíte být konzistentní," rozohnil se Steiner.
Manažer Haas F1 Team vyslovil názor, že posuzovací proces by měl být přehodnocen a předpokládá, že se o něm bude jednat na briefingu před Grand Prix Singapuru. Podle jeho názoru by FIA měla zrevidovat způsob penalizací.
"Myslím, že by to mělo být probráno na příštím setkání v Singapuru, aby nám bylo předloženo jasnější vysvětlení, za co dostaneme penalizaci, protože prozatím nejvíc bojujeme s nevyrovnaností rozhodnutí komisařů. Já ho stále nechápu. Je těžké toho dosáhnout, ale daří se to na mnohem obtížnějších platformách než je motorsport. Měli bychom tedy zavést systém nebo angažovat lidi, kteří budou konzistentní. Nevím, co by bylo lepší, ale chci věřit, že najdou způsob, jak toho dosáhnout," dodává Steiner.