Brawn usiluje o zrušení penalizací na startovním roštu, nelíbí se mu ani DRS

Robert RoBertino Pavelka, 31. srpna 2017, 13:55 Google+

Dohady kolem trestů na startovním roštu za výměnu některých komponentů se táhlou prakticky od jejich zavedení. Ross Brawn se nechal slyšet, že se tento systém dávno přežil a je v současné době mimo kontrolu.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 01.09. 16:09) Napište svůj názor
Brawn by rád dosáhl změn, které udělají F1 atraktivnější pro diváky

Brawn by rád dosáhl změn, které udělají F1 atraktivnější pro diváky | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Od dob, kdy se Formule 1 stala přehlídkou komponentů s dlouhodobou životností - včetně motorů a převodovek, které musejí vydržet příslušný počet závodů - přišly mnohokrát na přetřes penalizace, které za použití většího množství jednotlivých součástí znamenaly propad na chvost startovního roštu. Ale tresty v řádu 65 míst, jaký dostal v Belgii Stoffel Vandoorne, vedou Rosse Brawna k přesvědčení, že je třeba najít lepší řešení.

"Vůbec se mi nelíbí skutečnost, že kvůli technickým problémům musíme ovlivnit vlastní závod. Vím, můžete říci, že pokud se vůz rozbije v závodě, tak ho to také do jisté míry ovlivní, ale myslím, že příznivci rozumějí tomu, co jsem měl na mysli. Fanoušek si pochopitelně bude stěžovat, že když je jeho oblíbenec na konci startovního roštu kvůli výměně motoru, není s tímto sportem něco v pořádku. Musíme najít buď jinou formu trestu, nebo takové penalizace úplně zlikvidovat a žít s tím, že má někdo problém a potřebuje ho opravit," nechal se v rozhovoru pro motorsport.com slyšet Ross Brawn.

img-responsive

Penalizace na startovním roštu by Brawn nejraději nahradil jinou formou trestu | foto: Red Bull Content Pool

Dvaašedesátiletý Brit přiznal, že na půdě FIA už o této problematice proběhla diskuse, ale zároveň uznal, že řešení se nebude hledat lehce. Dle jeho názoru by ale mělo padnout nějaké rozhodnutí do roku 2021, kdy se předpokládají další úpravy pravidel v oblasti pohonných jednotek.

"S FIA úzce spolupracujeme, protože se pokoušíme zjistit, zda nebude možné najít v budoucnu lepší řešení. Doufám, že s novými pravidly ohledně motorů se nějaké najde. Možná ho už budeme schopni implementovat dříve, protože je to momentálně jeden z nejméně populárních aspektů současné Formule 1. Jednou z variant by byl odečet bodů v Poháru konstruktérů, ale určitě bychom přišli i na nějaké další menší postihy. Existoval systém vývojových žetonů, ten nebyl vůbec špatný. Sice trochu komplikovaný, ale dalo by se v něm například na nějakou dobu pozastavit jejich použití. Je třeba se nad tím laterálně zamyslet. Potrestání přesunem na startovním roštu je skutečně nepopulární, chce to něco jiného," pokračuje Brawn.

img-responsive

Systém DRS je podle Brawna jednou z nejméně populárních věcí | foto: Red Bull Content Pool

Cílem je likvidace DRS

Další záležitost, která v názorové oblasti hodně rozděluje fanoušky, je využívání systému DRS. Brawn otevřeně přiznává, že odstranění tohoto komponentu ze závodních vozů je jeho dalším cílem. 

"Jde o kompromis. Momentálně ho máme a měli bychom se pokusit najít lepší řešení. Je to systém, který napomáhá předjížděni - to, co chceme jsou vozy schopné využívat závětří a normálně soupeře předjet. Pro mě je východiskem zahájit program návrhu a vývoje vozu, aby mohly jet v těsné blízkosti," vysvětluje Brawn.

"Současné vozy F1 jsou optimalizovány pro samostatnou jízdu. Týmy při práci v aerodynamickém tunelu tvoří CFD programy, ale dělají je izolovaně. Auto pak nefunguje dobře. Návrh, na kterém pracujeme, nám umožní zaměřit se na činnost vozů jedoucích v těsné blízkosti. Musíme zjistit, co všechno potřebujeme pro zmíněnou studii. Myslím, že když se nám podaří podobná věc zrealizovat, a opět je naším cílem rok 2021, pak nebudeme DRS potřebovat. Může existovat i jiné řešení, která je nutno prověřit, ale nebudou potřebovat umělé vlastnosti jako má DRS. Myslím, že fanoušci se těší na skvělé předjížděcí manévry, netouží po tom, aby se odehrávaly po stisknutí tlačítka," dodává Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Brawn usiluje o zrušení penalizací na startovním roštu, nelíbí se mu ani DRS

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 01.09.2017 16:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Může se stát Sainz jr. pro Red Bull výhodným směnným artiklem?

Bude součástí kompenzací v linii Red Bull - Renault výměna Sainze?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud