Honda má v F1 stále ten nejslabší a nejméně spolehlivý motor a McLarenu již dochází trpělivost, proto se začíná poohlížet po jiném dodavateli pohonných jednotek pro sezónu 2018. Podle jeho provozního ředitele Jonathana Neala jednali se všemi, Mercedes ani Ferrari jim ale nejsou ochotni poskytovat své agregáty, a tak zůstává již jen Renault.
Japonská automobilka ale slibuje brzy velké zlepšení. "Myslím, že dokážeme udržet stejné procento zvyšování výkonu, dohnat Mercedes a Ferrari je však těžké. Opravdu se chci před koncem sezóny dostat ve výkonu před Renault," uvádí pro Autosport její sportovní šéf Jusuke Hasegawa.
Na dotaz, zda je to vzhledem k současnému deficitu (kolem 60 koní na Renault) reálné, odpovídá: "Ano, vidím to na datech. Neřeknu vám číslo, ale náskok stahujeme."
Honda je podle něj svým soupeřům od svého návratu nejblíž a po výborném výsledku v Maďarsku se chlubí také zlepšenou spolehlivostí - poprvé neměla žádné potíže a ani se neobávala o to, zda dojede do cíle. Fernando Alonso skončil šestý a Stoffel Vandoorne desátý, a tak se v šampionátu konstruktérů dostal McLaren na 9. příčku před Sauber.
"Ovladatelnost byla OK, piloti ale stále zdůrazňovali nedostatek výkonu. Autu velmi věří, což je dobré, ale bojovat s třemi špičkovými týmy, to je stále těžké," vrací se Hasegawa k Velké ceně Maďarska.
Honda po letní přestávce přiveze svou 4. specifikaci do Spa, očekává se však malý nárůst výkonu (do 15 koní). Větší by mohl přijít s pátou specifikací, což však může být už pozdě - McLaren musí učinit rozhodnutí o motorech pro příští sezónu do září.