McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Petr Hlawiczka, 18. ledna 2018, 06:25 Google+

Technický ředitel McLarenu Tim Goss věří, že se McLaren úspěšně vypořádal s přechodem na motory jiného dodavatele. Po předčasném ukončení partnerství s Hondou budou jejich vozy v sezóně 2018 pohánět Renaulty.

Počet komentářů:  111 komentářů (Poslední 05.02. 19:22) Napište svůj názor
U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Přechod na pohonné jednotky z Viry si vyžádal velké úpravy vozu kvůli tomu, že Renault má jinak uspořádaný systém pro rekuperaci energie a turbo. Na přepracování měli ve Wokingu málo času, rozhodnutí o změně dodavatele totiž přišlo až v září, na poslední chvíli.

V čem se Ferrari a Renault liší od Mercedesu a Hondy?
"Architektura Renaultu je velmi odlišná.  Existují dvě fundamentální architektury motoru. Máte přístup Mercedesu a Hondy, a pak Ferrari a Renaultu. Rozdíl v podstatě spočívá v umístění turbodmychadla,"
vysvětluje technický ředitel McLarenu.

"Přístup Mercedesu/Hondy spočívá v tom, že se kompresor nachází na přední straně motoru, turbína vzadu a MGU-H uprostřed ve V [mezi válci]. U Ferrari/Renaultu máte kompresor vzadu, MGU-H za ním a turbínu ještě za nimi," pokračuje pro Autosport Goss.

Vnitřní uspořádání pohonných jednotek Ferrari, Mercedesu, Hondy a Renaultu

Vnitřní uspořádání pohonných jednotek Ferrari, Mercedesu, Hondy a Renaultu | zdroj: Giorgio Piola

"Vyžadují velmi odlišný přístup k vašemu šasi a převodovce. A nyní, když máme zkušenosti s oběma, tak můžeme pozorovat jejich pro a proti. Jsou věci, které se mi na přístupu Renaultu líbí, a věci, jež mě trochu frustrují. Ale nakonec jsme měli štěstí v tom, že rozhodnutí přejít na jiný motor bylo učiněno právě včas. Později by už k tomu dojít nemohlo," vysvětluje.

Dopad na převodovku, palivovou nádrž i zadní zavěšení
Podle něj mělo odlišné uspořádání komponent pohonné jednotky dopad na další oblasti vozu včetně palivové nádrže, převodovky či zadního zavěšení. Proto přechod na jiného dodavatele nebylo pro konstruktéry jednoduchý.

"Museli jsme změnit konfiguraci šasi, systému chlazení a převodovku, aby se vlezly. Ale zvládli jsme to včas bez větších kompromisů na straně šasi. Šlo o celkem velkou změnu," přiznává Goss.

img-responsive

Kompaktní záď loňské pohonné jednotky Hondy | foto: Honda Racing F1

"Motor Renaultu bude umístěný v šasi více vpředu. U Hondy muselo být sání nízko, aby vzduch přicházel do přední části motoru, a tento prostor vycházel z prostoru vaší palivové nádrže. Výsledkem bylo delší šasi. Ale zase vám nevyčnívalo turbo vzadu z motoru, které se pak dostává do prostoru vnitřní části zavěšení. Proto jste měli snazší úlohu na zádi motoru.

Když přecházíte k Renaultu, tak máte najednou přední část motoru mnohem jednodušší, protože jsme získali zpět velký prostor pro palivo. Můžete posunout motor dopředu a blokování aerodynamiky motorem a výfukem je znatelně lepší, jelikož se posune dopředu za šasi.

Pak máte turbo, které je umístěno ve skříni spojky a v důsledku toho musíte přepracovat vnitřní součástí svého zadního zavěšení a prodloužit převodovku. Odvedli jsme však fantastickou práci. Opravdu fantastickou práci. Bylo to hodně intenzivní. Stálo nás to dva týdny intenzivního úsilí, abychom to vyřešili, ale velmi dobře jsme věděli, co musíme udělat," přibližuje Goss.

img-responsive

McLaren očekává, že dosáhne většího pokroku než v minulých sezónách | foto: McLaren

Větší výkonnostní pokrok než v minulých sezónách
Šasi McLarenu MCL32 bylo loni považováno za jedno z nejlepších v poli, byť nedostatek výkonnosti motoru ztěžuje jeho přesné srovnání s Red Bullem, Ferrari či Mercedesem. Tým ale věří, že se mu jeho silné stránky podaří přenést i do nadcházející sezóny.

"Samozřejmě si musíte architekturu vozu zvolit na počátku sezóny, jelikož některé věci, jež jsou do něj zabudovány, během ní opravdu nemůžete změnit. Proto když předěláváte auto, tak to pro vás představuje příležitost provést takové změny," říká technický ředitel Renaultu.

"Myslím si, že lidé budou schopni tyto změny udělat, když budou pozorovat ostatní vozy. Můžete očekávat, že dojde k pokroku vzhledem k tomu, že tato auta jsou relativně nevyspělá. Můžete očekávat větší zlepšení než v předchozích sezónách," upozorňuje Goss.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 111, poslední 05.02.2018 19:22 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 111 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Fernando Alonso v Maďarsku

Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

Fernando Alonso (vlevo) a Michael Schumacher na tiskové konferenci v Silverstone před 12 lety

"Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Sergio Pérez s Force Indií VJM11 na Hungaroringu

Kde bude příští rok závodit Pérez? "Jsem ve formě, mám několik možností," tvrdí Mexičan

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

  5. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  6. Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud